Nesjamag
Well-known member
Capitulatie is nog volatieler.En hoe weet jij dat?
Is in essentie een dumpen aan marktprijs bovenop een dag als vandaag met bijna enkel verkoopvolume.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Capitulatie is nog volatieler.En hoe weet jij dat?
Sterke cijfers van Upstart inderdaad en vooral de guidance voor 2022 is heel goed. Ik heb ze al een tijdje niet meer in mijn portfolio maar ben blij voor degenen die nu eens beloond worden om ze zo lang bij te houden.![]()
Integendeel, dikke schijtresultaten.
Typisch silicon valley gezwets in de conference call als het over finance gaat ("deeply proprietary" AI), hogere delinquency rate in een hyperzot 2021 waar geen enkele consument betalingsproblemen heeft.
Dat belooft voor als tweedehandse autoprijzen terug normaal worden, en stimulus checks op zijn.
En 400 miljoen buyback, terwijl de CEO zelf wel continu aandelen zit te verkopen.
En markt enthousiast want 0,5% van shares outstanding buyback...
Die ceo van Upstart is anders ook wel cringe.
Zit op die conference call wat Google te namedroppen en te vergelijken met zichzelf, alsof Upstart zijn businessmodel ook maar iéts te maken heeft met dat van Google.
En telkens maar slechtere credit profielen gaan opzoeken aan lagere interestvoeten, alsof we die film niet al 20 keer gezien hebben de laatste 50 jaar.
Failliet, nul, zero.
(Tenzij onverwachte overname door een andere charlatan uiteraard, zoals failliet solarcity door Tesla)
Wanneer ga jij eindelijk stoppen met zagen, ouwe zagevent?
En bam, Upstart -40% after hours.Daarom ga ik dus door hé met jullie gezever te callen.
Keer op keer regelrecht op je doos, maar je weigert gewoon ook maar 1 keer te zeggen dat je ernaast zat en iemand anders gelijk had.
En aan Upstart is inderdaad fundamenteel niets gewijzigd, nog steeds -80% waard aan huidige koers.
Kwestie van dat 'bloedrood' in perspectief te plaatsen:
Volgens Janus gaan we de rode pijl volgen. Volgens Racing_Genk de blauwe. Wie krijgt er gelijk? Stay tuned!![]()
Hoe is het ondertussen?Sta nu net iets onder januari 2021, dus dat punt kan je duidelijk zien op de grafiek.
Hangt af van de startwaardering.Wat is eigenlijk de kans dat we een bear market zien van 20 jaar lang zoals men in Japan gehad heeft met de lost decades? Daar heb ik het meeste schrik voor. Want als ge al 30 zijt, en ge zit er in tot uw pensioen kunnen uw winsten wel eens zuur tegenvallen dan.
Sorry, you are breaking up.En bam, Upstart -40% after hours.
-70% na bovenstaande berichten.
-90% sinds vorig jaar.
Burn
it
the
fuck
down.
Helaas, de correcte reactie is: inderdaad Janus, je had continu gelijk over Upstart en ik was je beter gevolgd in de plaats van je uit te schelden.Sorry, you are breaking up.
Tis nog altijd mijn geld , toch?Helaas, de correcte reactie is: inderdaad Janus, je had continu gelijk over Upstart en ik was je beter gevolgd in de plaats van je uit te schelden.
Helaas, de correcte reactie is: inderdaad Janus, je had continu gelijk over Upstart en ik was je beter gevolgd in de plaats van je uit te schelden.
Midden 2020 ondertussen. (Ja, zelfs na een 50% daling)Hoe is het ondertussen?
-50% op uw complete portefeuille, 5 maand later.
Moet ik nog tuned stayen of hoe zit dat juist?
Inderdaad, het blijkt nu duidelijk dat je vogelpik gespeeld hebt en een retail bullmarkt naar boven reed in intrinsieke kutbedrijven onder de rationalisatie van 'groei'.En je mag shitten op Upstart zoveel als je wilt, het zit in mijn top 3 van hoogste realized gains.
Ik zal een kleine voorspelling maken: het zal hilarisch slecht zijn, en ze gaan volledig de prak in.Fundamenteel schrijf ik ze nog niet volledig af, het is te zien hoe hun leningen het doen in een recessie qua performance.
Ik vrees dat we misschien nr 2019 gaan.Midden 2020 ondertussen. (Ja, zelfs na een 50% daling)
Nu niet meer, dat in Upstart is alleszins weg!Tis nog altijd mijn geld , toch?
Be greedy when others are fearfulDat worden boterhammen met brood voor de rest van het jaar, en neen, geen vers brood want dat is onbetaalbaar geworden.
Voel me terug in maart 2020 met dubbelcijferige dalingen op grootste posities VGP, OXY, …. AMG die 30% keldert op een paar dagen, had mijn bedenking van een paar dagen terug moeten uitvoeren en een deeltje verkopen. Dat is de beurs, morgen wat geld overmaken maar fors bijkopen doe ik nog niet ….

Bij uitkering bronbelasting van 37.5 ipv 30, bij verkoop : nog aan het wachten op fb van lynx...Zoals een paar maand geleden gezegd, raad ik u aan om de fiscaliteit van US limited partnerships bij uitkering en verkoop te bekijken alvorens vol jolijt de zonnebril-emoticon boven te halen.
In geval van komend jaar recessie, covid langdurig, ,oorlog gedaan, Iran deal,....dan zal je nog veel jaren mogen wachten op die 100$. Timing is wel relevant want anders kan je beter een etf tracker kopen en zal je sneller rendement behalen dan met oxy de 100$ halen indien petrol aan 50$ staat...maar intrinsiek idd 100$ en afhankelijk van timing.Ik vrees dat we nr 2019 gaan.
Maar ik denk dat andere (goede) aandelen ook wat meegesleurd kunnen worden, wat interessant kan zijn.
Berkshire staat bv ondertussen al op iets meer dan 10% korting op intrinsieke waarde.
Bank of America is terug vrij goedkoop, aan 30 kan je daar in feite niets mee misdoen.
Oxy stond gisteren op een post-covid high.
Maar er zitten ook veel retailgokkers in. (Wat Buffett ook vermeldde op de annual meeting: compleet zot dat hij 7 miljard kon kopen op 2 weken tijd).
Het kan dus perfect meeswingen met de volatiliteit. Wat voor mensen met cash en die zich baseren op fundamentele waardering, kansen biedt.
In casu zeker interessant moest het terug aan 50 geraken, want het is zeker 100 waard (timing afhankelijk van recessie of niet, china covid situatie die opgelost geraakt, Iran deal of niet...).
Bij elk aandeel dat je koopt denk je de toekomst een beetje te kunnen voorspellen. Uiteindelijk gaat het om de probabilteit van die uitkomst. Meer upside als downside.In geval van komend jaar recessie, covid langdurig, ,oorlog gedaan, Iran deal,....dan zal je nog veel jaren mogen wachten op die 100$. Timing is wel relevant want anders kan je beter een etf tracker kopen en zal je sneller rendement behalen dan met oxy de 100$ halen indien petrol aan 50$ staat...maar intrinsiek idd 100$ en afhankelijk van timing.
Eindelijk eens een eenvoudige vraag: niet, hoe jammer dat ook mag zijn, niet in het minst voor Rusland zelf in feite.Het enige wat een totale ommekeer zou kunnen betekenen is als Poetin sterft. En een nieuwe gezagshebber een totaal andere koers vaart. (geen idee hoe realistisch zo'n scenario is in Russische middens)

Het grootste probleem met Upstart dit kwartaal is dat ze voor bepaalde leningen geen institutionele investeerders vonden en dat ze die dus zelf op hun balance sheet hebben genomen, terwijl ze het altijd over hun 'asset-light' model hebben. Een Upstart dat enkel hun AI software verkoopt aan andere banken & partners en eventueel als marketing channel dient voor nieuwe leningen vs. een Upstart dat zelf ook leningen moet financieren: het spreekt voor zich dat dit een heel ander model is.Inderdaad, het blijkt nu duidelijk dat je vogelpik gespeeld hebt en een retail bullmarkt naar boven reed in intrinsieke kutbedrijven onder de rationalisatie van 'groei'.
Ik zal een kleine voorspelling maken: het zal hilarisch slecht zijn, en ze gaan volledig de prak in.