Soeplepel
Well-known member
Dit omg.. zit nog op +0.7% rendement maar had wel hoger verwacht.. D'ieteren is ook maar aan't zakkenSchijtshell waarom gaat dat niet naar boven aarghh
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit omg.. zit nog op +0.7% rendement maar had wel hoger verwacht.. D'ieteren is ook maar aan't zakkenSchijtshell waarom gaat dat niet naar boven aarghh
Er is zeker toenemende retail interest in beleggen, maar ik heb de indruk dat dit forum in het algemeen actiever was dan 9lives in zijn laatste jaren, niet enkel het beurstopic.Dit subforum (incl 9lives historie vanaf 2009-2010) is nog nooit zo druk geweest als nu.
Verder zie ik ook kennissen en vrienden die wekelijks beurstips zitten uit te wisselen op Whatsapp en opeens met duizenden euro's zitten te speculeren, terwijl er vroeger 0 interesse was in het onderwerp.
Stemt tot nadenken over het verder verloop.
Top. Wordt een iets langere play voor mij, zitten op een blockbuster medicijn dat in juli de FDA approval kan krijgen. Verder ook nog speculeren op een overname. High risk, very high reward aandeel.Merci asmo: ben je gisteren gevolgd en aangekocht aan $2,26, nu bij opening verkocht aan $2,96... als je zo nog tips hebt?![]()
![]()

Ik bijvoorbeeldJa ik zie hier wel namen die ik niet op 9lives beursforum zag.
Maar zoveel te beter![]()
-> Ik ben al langer actief op de beurs maar op 9L idd niet actief gepost, wel gelezen. Ik vind het vooral nuttig om ideetjes op te doen -> als je "x" aantal podcasts, nieuwsbrieven, analyses, forumposts etc volgt en een aantal aandelen komen telkens terug dan vind ik het wel de moeite om die in detail te gaan bekijken en op mijn watchlist te zetten 
Ik heb me ook wat ingelezen en blijft zeker op mijn watchlist staan, nu wel op korte tijd extreem gestegen, ... en de winst nu kunnen ze me toch niet meer afpakken!Top. Wordt een iets langere play voor mij, zitten op een blockbuster medicijn dat in juli de FDA approval kan krijgen. Verder ook nog speculeren op een overname. High risk, very high reward aandeel.
Kan ook volledig floppen natuurlijk![]()
Ik zit op 36% maar ik mik eigenlijk op 100Dit omg.. zit nog op +0.7% rendement maar had wel hoger verwacht.. D'ieteren is ook maar aan't zakken

Enkel op Shell he, al de rest is een pak minder...Ik zit op 36% maar ik mik eigenlijk op 100![]()
idd ik heb op seeking alpha gisterenavond iets gelezen van nieuw target. Scherpe stoploss ingesteld, buiten de opstartpiek gemist te hebben vooral blij die stoploss ingeschakeld te hebben en voor de rest afblijven nu.Ik denk dat SNDL het nieuw speeltje is van de Wallstreetbets'ers en daghandelaars. Wat een intraday volatiliteit.
het is een dubbeltje op zijn kant.. al dat nieuw geld (wereldwijd, 9lives is niet zo de influencer :') ) van nieuwe beleggers komt naar de beursmarkt. Vraag rest nu hoeveel er met geëmotioneerde vlagen alles er weer uit halen door rode cijfers of niet. Gisteren was al wat signaal, vandaag weer geen vette dag, benieuwd naar morgenDit subforum (incl 9lives historie vanaf 2009-2010) is nog nooit zo druk geweest als nu.
Verder zie ik ook kennissen en vrienden die wekelijks beurstips zitten uit te wisselen op Whatsapp en opeens met duizenden euro's zitten te speculeren, terwijl er vroeger 0 interesse was in het onderwerp.
Dit subforum (incl 9lives historie vanaf 2009-2010) is nog nooit zo druk geweest als nu.
Denk je dat sndl nog veel gaat stijgen dan? Vandaag enorm veel verhandelingen maar terug een daling. Met dat reddit léger erbij weet ik het niet meer hoor.idd ik heb op seeking alpha gisterenavond iets gelezen van nieuw target. Scherpe stoploss ingesteld, buiten de opstartpiek gemist te hebben vooral blij die stoploss ingeschakeld te hebben en voor de rest afblijven nu.
Amper 2 weken geleden hebben we ook enkele stevige rode dagen gehad, en vorige week was voor de S&P500 de beste week sinds begin november (aka Pfizer vaccin nieuws). De geldkraan staat nog steeds open, ik denk dat je naar een keerpunt zoekt dat er niet is.het is een dubbeltje op zijn kant.. al dat nieuw geld (wereldwijd, 9lives is niet zo de influencer :') ) van nieuwe beleggers komt naar de beursmarkt. Vraag rest nu hoeveel er met geëmotioneerde vlagen alles er weer uit halen door rode cijfers of niet. Gisteren was al wat signaal, vandaag weer geen vette dag, benieuwd naar morgen
Je moet weten, SNDL verhandelde een paar weken terug nog onder een dollar. Altijd oppassen met aandelen die 400% gestegen zijn.Denk je dat sndl nog veel gaat stijgen dan? Vandaag enorm veel verhandelingen maar terug een daling. Met dat reddit léger erbij weet ik het niet meer hoor.
Steeds als reddit zich ermee gaat bemoeien zie j n sterke stijging en dan verkoopt iedereen direct weer. Niet te doen voor de normale investers.. Any ideas over sndl nu het int rood staat?
)Iedereen die tak-23 producten heeft lopenGeen idee of er hier iemand in aanmerking komt (Racing_Genk binnenkort?)
Kamer zet licht op groen voor effectentaks
Post van @Nesjamag op 9l die wel informatief was lijkt me:
Zie ook https://www.boursedirect.fr/fr/marc...045c-0626b-NL0011467261-U989B-EUR-XMLI/seance
Warrants zijn een soort van optie uitgegeven door financiële instellingen of ondernemingen om (in dit geval) een aandeel te kopen.
Je kunt ze op de expiratiedatum uitoefenen (en dus de aandelen kopen aan een hopelijk interessante prijs) of je kunt ze verkopen.
Er is geen nieuwere marktprijs door de lage volumes.
Na de expiration date is een warrant waardeloos. Op de vervaldag mogelijk ook, als de uitoefenprijs boven de waarde van het aandeel ligt.
Waarde wordt bepaald door de onderliggende waarde, maar ook door de resterende looptijd e.d. Als je ze houdt tot de expiratie, verdien je enkel de meerwaarde van het onderliggende aandeel en verlies je die "tijdwaarde".
Ik vermoed dat de meeste mensen zulke warrants meteen verkopen. Tenzij je het zelf een goede investering vindt en dus met je eigen geld een warrant zou kopen. Het feit dat je eigenlijk nauwelijks weet wat een warrant is, toch een complex financieel product met hefboomwerking, wijst erop dat dat niet zo is en dat je beter zou verkopen.