Kleine Beursfeiten

Daar moet toch een groter plan achter zitten als hij aan dit tempo blijft bijkopen?

Waar zit @JanusDR eigenlijk? Is hij op verlof?
Groter plan? Zo goedkoop mogelijk aandelen kopen....Misschien dat hij het gaat overnemen maar dat zal de toekomst uitwijzen. Zijn aankopen leggen wel een bodem onder de aandelenprijs dus niet slecht(y)
Janus is bezig met de dip in crazy tech en Chinese aandelen te kopen:)

Toch al een deel van mijn koopjes van begin maart verpatst...
Voorlopig is het beursverloop in Europa eigenlijk een exacte kopie van de Corona hysterie in februari-maart 2020.
Eerst geleidelijke koersdalingen owv de onzekerheid, dan ineens enkele dagen blinde paniek als de voorspellingen van de economische impact beginnen binnen te sijpelen met forse koersdalingen en dan terug fors herstel tot op het niveau voor het event dat de paniek heeft veroorzaaktterwijl de macro-economische realiteit er alleen maar somberder op is geworden:p
Nu zitten we in diel aatste fase...:p

Laatst bewerkt:
Toch al een deel van mijn koopjes van begin maart verpatst...
Voorlopig is het beursverloop in Europa eigenlijk een exacte kopie van de Corona hysterie in februari-maart 2020.
Eerst geleidelijke koersdalingen owv de onzekerheid, dan ineens enkele dagen blinde paniek als de voorspellingen van de economische impact beginnen binnen te sijpelen met forse koersdalingen en dan terug fors herstel tot op het niveau voor het event dat de paniek heeft veroorzaaktterwijl de macro-economische realiteit er alleen maar somberder op is geworden:p
Nu zitten we in diel aatste fase...:p
En als Poetin er de brui aan geeft en handjes schud met Zelenski staan we opeens 10% hoger, ga je dan terug instappen ? We hebben gezien de laatste dagen hoe rap het kan keren bij een sprankeltje hoop, wat gaat het dan zijn als ze er effectief mee stoppen en overeen komen ?

En als Poetin er de brui aan geeft en handjes schud met Zelenski staan we opeens 10% hoger, ga je dan terug instappen ? We hebben gezien de laatste dagen hoe rap het kan keren bij een sprankeltje hoop, wat gaat het dan zijn als ze er effectief mee stoppen en overeen komen ?
De reden dat het zo opveert de laatste dagen is net owv de hoop op vrede. De hallelujah bij een effectieve aankondiging van een vredesakkoord zal dus volgens mij iets minder luid zijn, omdat ik denk dat dat al een sruk ingeprijsd zit.
En zelfs bij een vredesdeal, dan nog is de macro-economischz realiteit verslechterd, dus ook dat zou zich kunnen vertalen in lagere koersen.

Reden genoeg voor mij om toch al een deeltje uit te cash voor wat betreft Europese aandelen.
Mijn Amerikaanse (tech)aandelen hou ik og wel, want daar is wel nog serieus wat upside + US zal economische sancties veel minder voelen.

Maar ik kan er volledig naast zitten natuurlijk:)
Time will tell!

Insiders zijn weer volop zelf aandelen D’Ieteren aan het kopen, … kan alleen maar betekenen dat ze het aandeel (te) goedkoop vinden

Daarom hebben ze nog niet gelijk, of is het de beste koop van het moment. ;)

Hier al weer een nieuwe ATH gehaald, mooie tijden! BRK + olie, it's all you need.

Update port: BNTX in december verkocht: de helft met 30% winst en de andere helft is verkocht met stoploss met 5% winst.

Zscaler heb ik in december verkocht met 2 procent verlies, gelukkig nog voor de stevige correctie. S1 (3% van port)heb ik in stock behouden.
ZS was kleine positie, net als S1 en BLDR.
50% van port is OXY. ET (januari) is erbij gekomen alsook APA(december). GBL zit al voor december in port.
Percentages zullen grosso modo correct zijn:

Huidig Rendement

GBL (4%) Status quo vermoed ik (staat nog op keytrade de rest lynx)
S1 (3%) -22%
BRKB (10%) Status quo
APA (15%) +21%
BLDR (3%) -22%
ET (15%) status quo
OXY (50%) +29%

Op initieel kapitaal dus in absolute bedragen al een zeer mooi rendement.
Aangezien alle kwartaalresultaten van mijn aandelen zijn gepost geef ik een update van de huidige stand van zaken (percentages na de komma afgerond):
(De nieuwe rendementen zijn dus na ongeveer 3 maanden aandelen in port, behalve ET ongeveer 1 maand in port.)

S1 (3%) -22% december NU: -25%
BRKB (10%) Status quo december NU: +10%
APA (15%) +21% december NU: +43% (+dividend ontvangen)
BLDR (3%) -22% december NU: -9%
ET (15%) status quo jan-feb NU: +2% (+ stevig dividend van 7% ontvangen)
OXY (50%) +29% december NU: +99%

Mijn 2 kleine posities (2x3%) negatief al de rest positief.
Aangezien OXY 50% van mijn port is heb ik dus geen klagen:clap:. Portefeuille is 3/4 maand oud :crazy:

Laatst bewerkt:
We naderen stilaan het YTD break even punt van portefeuille, concreet wil dit zeggen dat de beurzen volgende week gaan dalen en dat maandag of dinsdag bloedrood zal kleuren.

@Brt : sterke prestatie hoor, gefeliciteerd

Hier mijn portfolio +39% op 4 dagen, no joke. Toont aan waarom timing moeilijk blijft (zeker in groei), je zal maar op de (voorlopige) bodem verkopen. :D

YTD wel nog vrij sterk negatief uiteraard.

Terug
Bovenaan