Kleine Beursfeiten

Bij deze dan:

TICKER%GAK
SHOP13%92
TSLA9%132,95
FUTU 202105'21 CALL306%19,224
AMD6%21,84
V5%162,74
MSFT5%105,69
ADBE5%219,15
AMZN4%1714,618
MA4%250,687
TWLO4%13675
NFLX
4%308,794
SQ4%133,515
MAIN3%23,87
NET3%47,265
AVGO3%246,691
NRZ3%8,241
FB3%263,09
SE3%236,152
NIO3%55,856
DDOG2%106,959
AAPL2%137,68
DCBO
2%53,125
PLTR 202201'21 CALL12,52%16,094
XAN1%2,338
CRWD1%213,575

Begint eigenlijk wat te groot te worden qua verschillende bedrijven en om ze op te volgen. Daarnaast zitten er ook enkele tussen aangekocht toch ze in maart gecrashed zijn, nu weer deels op niveau zitten maar waarvan ik denk dat het lang zal duren om terug op precovid niveau te zitten. Lijkt me weinig zin om deze posities nog aan te houden niettegenstaande het dividendrendement tegen de 10% zit...

Dat is waar, ik probeer nog altijd hoor :ROFLMAO:

Op dit moment ongeveer 60% passive / 40% active. Maar dit jaar wil ook wel probeer om de actieve entries die ik maak iets sneller te verkopen.
Ikzelf ben er ook schuldig aan hoor :)

ETF's zijn wel goed voor rendement op lange termijn, maar mooie aandelen kiezen is wel leuk en geeft meer voldoening. Bij mij zal het iets van een 20% ETF/fondsen en 80% aandelen zijn.

Ik onthou uit je post vooral "mark my words", IMO en "als hun plannen"

Enige zekerheid voor beide aandelen is dat er reeds heel veel positief nieuws ( waarbij het nog niet zeker is dat dit ook zal bewaarheid worden) in de koers van vandaag ingeprijsd is. De toekomst is nu eenmaal onzeker.

Maar uiteraard, moet iederen wanneer iets koopwaardig is en wanneer niet.

Enige zekerheid voor beide aandelen is dat je ze kan kopen en verkopen op de beurs, en zelfs dat is niet zeker na het hele gamestop-verhaal. Moest je zeker weten dat er "reeds heel veel positief nieuws ingeprijsd is" bij bepaalde aandelen dan weet je by default ook waar dat niet zo is. Dus kopen die aandelen! :LOL: Waarmee ik wil zeggen dat je dat dus niet weet.

Iemand zien aankomen dat Tesla 1,5 miljard in bitcoin gekocht heeft begin januari? En dat nu waarschijnlijk al een paar honderd miljoen meer waard is? Mijn punt.

portfolioGAK
JOHNSON & JOHNSON COMM
17%​
7,99%​
MICRON TECHNOLOGY INC
15%​
15,08%​
RAPID7 INC. - COMMON
8%​
12%​
MICROSOFT CORPORATION
18%​
13,46%​
AMAZON.COM INC. - COM
26%​
5,96%​
ADVANCED MICRO DEVICES
17%​
1,14%​

Een maand geleden begonnen met 10k en amper ervaring. Ik denk niet dat ik echt actief ga traden. Heb vooral ingezet op bedrijven waar ik in geloof in de long run, maar ik denk dat mijn portfolio niet echt divers te noemen is. Any thoughts?

portfolioGAK
JOHNSON & JOHNSON COMM
17%​
7,99%​
MICRON TECHNOLOGY INC
15%​
15,08%​
RAPID7 INC. - COMMON
8%​
12%​
MICROSOFT CORPORATION
18%​
13,46%​
AMAZON.COM INC. - COM
26%​
5,96%​
ADVANCED MICRO DEVICES
17%​
1,14%​

Een maand geleden begonnen met 10k en amper ervaring. Ik denk niet dat ik echt actief ga traden. Heb vooral ingezet op bedrijven waar ik in geloof in de long run, maar ik denk dat mijn portfolio niet echt divers te noemen is. Any thoughts?
veel meer dan dat moet ge imho niet spreiden op zo'n bedrag als ge afhankelijk van uw broker uw transactiekosten er wilt kunnen uithalen.

En 'denken' dat ge niet actief gaat traden... zoiets zou ge moeten zeker zijn voor je uw geld inzet. looptijd per aandeel moet ge toch een plan voor hebben. Als ge wilt investeren en vergeten met een laag budget dan steekt ge het beter in een ETF imho.

maar ik moet er bijzeggen dat ik ook maar weinig ervaring heb :p ik ben er de laatste weken zoveel mogelijk mee bezig over te leren voor ik mijn geld ergens investeer... ik heb een 10-tal jaar geleden halsoverkop aandelen gekocht met het gedacht snel geld te verdienen en ik kan tgene wat ik toen deed nu vergelijken met bluffs van een nieuwe speler in een pokerspel :LOL:

Laatst bewerkt:
veel meer dan dat moet ge imho niet spreiden op zo'n bedrag als ge afhankelijk van uw broker uw transactiekosten er wilt kunnen uithalen.

En 'denken' dat ge niet actief gaat traden... zoiets zou ge moeten zeker zijn voor je uw geld inzet. looptijd per aandeel moet ge toch een plan voor hebben. Als ge wilt investeren en vergeten met een laag budget dan steekt ge het beter in een ETF imho.

maar ik moet er bijzeggen dat ik ook maar weinig ervaring heb :p ik ben er de laatste weken zoveel mogelijk mee bezig over te leren voor ik mijn geld ergens investeer... ik heb een 10-tal jaar geleden halsoverkop aandelen gekocht met het gedacht snel geld te verdienen en ik kan tgene wat ik toen deed nu vergelijken met bluffs van een nieuwe speler in een pokerspel :LOL:
En vinden jullie markt gegevens checken tot je begint te twijfelen aan het bedrijf achter de aandelen een ‘plan’, of is dat niet concreet genoeg?

Zijn er hier mensen die echt zelf gegronde fundamentele analyse uitvoeren voor de bedrijven waarin ze beleggen? Zo ja, hebben jullie tips/adviezen voor de opmaak van een degelijke spreadsheet?

Mijn huidige portfolio van best naar slecht (RIP Ontex, al over 7k verlies... :()

Focus Home Interactive
Aperam
Van Lanschot Kempen NV
Fedex Corp
Royal Caribbean Cruises Ltd
Futu Holdings Ltd -ADR-
Alphabet Inc -A-
Kala Pharmaceuticals Inc
Melexis
Prosus NV
AbbVie Inc
KBC Group
Macy's Inc
Solvay
BASF SE
Telenet Group Holding
Bayer AG
BNP Paribas SA
Randstad
Ter Beke
Fagron
Exmar NV
Hamburger Hafen und Logistik AG
Pfizer Inc
Galapagos
Ontex Group NV

Zijn er hier mensen die echt zelf gegronde fundamentele analyse uitvoeren voor de bedrijven waarin ze beleggen? Zo ja, hebben jullie tips/adviezen voor de opmaak van een degelijke spreadsheet?

Voorbeeldje voor mijn Okta positie. Volgens mij zijn de charts wel vervormd in deze layout omdat het kwartalen in de toekomst ook meeneemt, wat niet zo is in mijn originele file.

Voorbeeldje voor mijn Okta positie. Volgens mij zijn de charts wel vervormd in deze layout omdat het kwartalen in de toekomst ook meeneemt, wat niet zo is in mijn originele file.

Zeer interessant, waarvoor dank. Een aantal vragen:

* Voer jij alle cijfers handmatig in vanuit de kwartaalcijfers/jaarverslagen, of gebruik jij hier bepaalde programma's/scripts voor?
* Ik zie veel "Non-BAAP" staan. Google leert mij dat dit iets boekhoudkundig is. Welk gevolg kan dit hebben op de interpretatie van de cijfers? Waarom wordt dit vermeld?
* Zijn er bepaalde waarden waar je extra aandacht aan besteed in het vormen van een conclusie/positie? Zaken die echte dealbreakers vormen als de waarden niet naar behoren zijn?
* Gebruik je voor elk aandeel dezelfde sheet? Of maak je aanpassingen per sector bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Futu gekocht aan 57 en nu net verkocht aan 154. Ik denk dat Futu wel nog verder stijgt maar zat er met klein initieel bedrag in (1,5k, nu 4k) en nu komende dagen kijken naar aandelen met langere 'runways'.

Futu gekocht aan 57 en nu net verkocht aan 154. Ik denk dat Futu wel nog verder stijgt maar zat er met klein initieel bedrag in (1,5k, nu 4k) en nu komende dagen kijken naar aandelen met langere 'runways'.

Ik ook onlangs gekocht aan 67.
Weet nog niet goed wanneer ik eruit zou stappen eigenlijk :unsure:

Terug
Bovenaan