Kleine Beursfeiten

Jij denkt dat er geen risico is, maar misschien wel volgens de markt.

Ik denk niet dat de meeste zo redeneren...schulden zijn schulden:)
Hoe de meeste redeneren of hoe de markt denkt, maakt toch niet uit? En al zeker Cramer niet :oink:
Het enige wat telt, is hoeveel het écht intrinsiek waard is.

Onafhankelijk van de prijs komt de waarde er toch vroeg of laat uit via dividend en/of aandelenuitkoop en/of overname.
Ik hoop zelfs dat "de markt" volgende week denkt dat Oxy slechts 1 dollar waard is, dan kan ik al die aandelen snel kopen, ook al zou mijn portefeuille op dat moment virtueel -95% zijn.
Ik denk niet dat de markt anticipeert op een toekomstig dividend...het is ook nog niet officieel gecommuniceerd.
(Ik denk dat het al na Q1 gaat komen...of toch zeker de aankondiging.)
Dat is al meerdere kwartalen op rij duidelijk gecommuniceerd in de conference calls: als de schuld 'mid twenties' is, dan zal er een deftig dividend komen.
Niet direct even hoog als pré corona, maar wel sustainable en stijgend.
En mid twenties schuld is realiteit vanaf Q2. Vandaar: tussen Q2 en Q4 komt er dividend, dat is nu al zeker, en publiek gecommuniceerd.

Als het aandeel daarop omhoog gaat, dan hebben we hier alweer een voorbeeld van 'inefficiente markt' voor in de economieles :)

Net gezien dat Activision in december aan een P/E stond van 15.
Sterk groeiende omzet/winst, topgames, easy te begrijpen business.

Stond gewoon laag omdat er wat 'me too' problemen waren in het bedrijf (dus niet business gerelateerd).

Beetje gemiste kans, achteraf gezien.

Zijn er nog mensen die geloven in het herstel vd cannabis-aandelen ?
Hah, good memories :)

Dat was de hype van retailbeleggers in 2018 (na 3D aandelen in 2014), waar voor de zoveelste keer een blinde van kilometers ver kon zien dat dit gedoemd was om in elkaar te klappen.
Die staan allemaal -80-90% nu.

Vol zeveraar-CEO's, zwak business model etc.

Ik blijf er dus alleszins van weg, maar dat wil niet zeggen dat de aandelen niet nog eens kunnen opwippen in een speculatief moment (zoals de 3D aandelen begin 2021).

Gisteren begonnen met voor de dochter dus elke maand +-100€ S&P 500 en 100€ BTC te kopen. Ze heeft op 1 dag al meer winst dan ons spaarboekje vorig jaar :D

Zijn er nog mensen die geloven in het herstel vd cannabis-aandelen ?

De landbouw is wat mij betreft te concurrentieel, cannabis kweken kan bijna iedereen.
Ik ken verder geen enkel aandeel dat gewassen teelt en een goeie marge heeft.

Limoneira, Calavo Growers, Sipef etc, allemaal pannekoek aandelen.

:thumb: idem hier en binnenkort ook voor de aankomende dochter

:unsure: speculeren met geld voor de dochter is me wel een brug te ver, zeker als je ziet wat voor bedrag €200/maand na 25 jaar kan opleveren met de S&P
Is niet bepaald 'speculeren met geld voor de dochter' hoor. Blijft allemaal op mijn account staan maar met een excel hoeveel ik voor haar voorzie. Maar als ik uit mijn eigen beleggingen meer winst haal, zal ze daar evengoed van krijgen ...

Het is eerder een vergelijkingspunt voor mezelf tussen de klassieke beleggingen en de cryptomarkt. De moment dat er strenge wetgeving ofzo op komt, zal die crypto ook wel gewoon verkocht worden.

Ik hoor hier vaak DeGiro terugkomen, hoe komt het eigenlijk dat je daar quasi geen transactiekosten betaalt in tegenstelling tot bij een Bolero?

:thumb: idem hier en binnenkort ook voor de aankomende dochter

:unsure: speculeren met geld voor de dochter is me wel een brug te ver, zeker als je ziet wat voor bedrag €200/maand na 25 jaar kan opleveren met de S&P
Hier sinds 2016 €50/maand BTC voor de kinderen. Ik denk dat ze toch blij gaan zijn dat papa niet risico-avers is :unsure:

Terug
Bovenaan