Kleine Beursfeiten

Niemand hier uranium in port? Energy fuels uuuu of cameco?
Vooruitzichten uranium?
En allebei meer dan 10% erbij vandaag...had moeten kopen maar is nogal speculatief alhoewel risico bij cameco vrij klein is en zeker meer rendement dan vastgoedtoestanden...

Het is weer feest op de beurs :eek2:
Vandaag Amerikaanse inflatiecijfers voor de maand januari

giphy.webp

Ik heb een vermoeden dat mijn aandelen KBCA gaan stijgen :cool:, goed voor 5,6% van grote portefeuille en 25% van kleine portefeuille.

EDIT: we gaan wellicht nog in het rood eindigen voor KBCA - desondanks sterke cijfers KBC, we zullen ons dan maar optrekken aan het moddervette dividend waar ik door de korting op KBCA net iets meer zal van genieten.

Laatst bewerkt:
Wees gerust de SAAS/groeiaandelen zitten nog altijd in portefeuille, vandaag resultaten van DataDog en Cloudflare.
Datadog rapporteert pre-market om 14u. Aangezien hier toch wat DDOG aandeelhouders zitten altijd eens goed om te kijken wat we verwachten:

Guidance voor 292m $ revenue, wat zou uitkomen op 65% YoY groei en 8% QoQ groei. Als ze dit effectief rapporteren zakt het aandeel met 30%.

Hun gemiddelde beat sinds IPO is 8%, dus dat zou uitkomen op 315m, 78% YoY groei en 17% QoQ. Persoonlijk mik ik op minstens 310m, alles daaronder zou toch een teleurstelling zijn.

Twee (inferieure) concurrenten, met name New Relic en Dynatrace, gingen beiden -25% na teleurstellende earnings. Vandaar dat DDOG de laatste dagen niet altijd goed wist welke richting te kiezen. Echter verliezen beiden al jaren marktaandeel aan DDOG, dus ik zie het niet als enige voorspellende waarde voor DDOG's cijfers.

Laatst bewerkt:
Sinds ik Big Tech in de portefeuille heb, toch wel tot conclusie gekomen dat dividenden leuk zijn, maar dat dat eigenlijk broodkruimels zijn tegenover de koersstijging van bv Microsoft.
Terechte opmerking waar ik me van bewust ben, dat gat moet opgevuld worden in port als ik nog wil spreken over een gespreide portefeuille. Ik beschouw mezelf nog steeds als een startende belegger die nog veel te leren heeft.

Wel een kleine kanttekening: KBCA ben ik vanaf verleden jaar beginnen kopen, wanneer we de laatste 12 maand bekijken laat KBCA een stijging van 30,17% noteren + hoog dividend en Microsoft 28,16% + klein dividend. Het potentieel van Microsoft is uiteraard een veelvoud van KBCA en in geen 1000 jaar dat KBCA deze trend zal aanhouden, iets wat Microsoft wellicht wel kan. Puur toeval en short term bekeken en absoluut geen basis om naar de toekomst te kijken - initiële bedoeling van KBCA aan te kopen was een redelijk rendement te bekomen met de nodige veiligheid die de korting verschaft i.c.m. met een positieve evolutie voor banken - die positieve evolutie is op dit ogenblik veel beter dan ik oorspronkelijk voor ogen had - een meevaller die het rendement onverwacht een zetje heeft gegeven. Een tikkeltje geluk is mooi meegenomen.

Het zijn trouwens 3 flesjes (37,5cl) Chateau d'Yquem op de veiling geworden - te weinig om te beleggen en dus genoodzaakt ze uit te drinken :p

Laatst bewerkt:
Datadog rapporteert pre-market om 14u. Aangezien hier toch wat DDOG aandeelhouders zitten altijd eens goed om te kijken wat we verwachten:

Guidance voor 292m $ revenue, wat zou uitkomen op 65% YoY groei en 8% QoQ groei. Als ze dit effectief rapporteren zakt het aandeel met 30%.

Hun gemiddelde beat sinds IPO is 8%, dus dat zou uitkomen op 315m, 78% YoY groei en 17% QoQ. Persoonlijk mik ik op minstens 310m, alles daaronder zou toch een teleurstelling zijn.

Twee (inferieure) concurrenten, met name New Relic en Dynatrace, gingen beiden -25% na teleurstellende earnings. Vandaar dat DDOG de laatste dagen niet altijd goed wist welke richting te kiezen. Echter verliezen beiden al jaren marktaandeel aan DDOG, dus ik zie het niet als enige voorspellende waarde voor DDOG's cijfers.
Tiens, ddog staat +20%premarket, zijn de resultaten dan al gekend?

Ik ben juist gebruik aan het maken van de boomerstock stijging om eindelijk eens een paar miskopen buiten te gooien.

Voor de rest Big tech en groeiaandelen forever 🥳

Sinds ik Big Tech in de portefeuille heb, toch wel tot conclusie gekomen dat dividenden leuk zijn, maar dat dat eigenlijk broodkruimels zijn tegenover de koersstijging van bv Microsoft.

Verder gebruik ik die aandelen ook om gedekte calls en puts te verkopen, die ruim het dividend overschrijden.

Verder liever een klein maar goed groeiend dividend, dan een groot dividend dat stabiel blijft.
Big tech zoals Meta? Of Netflix? Altijd oppassen hé, ook met tech. Natuurlijk zit je met MSFT heel goed. Maar da's ook al een lange dividendbetaler.

Dan rest enkel de vraag:
@JanusDR : hoe zit het met die puts die je gekocht hebt?
3 jaar geleden groeide DDOG 83% met een Q4 omzet van 62 mil
Vandaag 84% met een Q4 omzet van 326 mil
Meer dan 5 keer zoveel maar geen enkele vertraging te bespeuren. 20% QoQ omzetgroei is zelfs het hoogst sinds Q4 2018. 33% FCF margin dit kwartaal.

En dan vraagt Janus zich af waarom deze bedrijven een hoge multiple verdienen?

Wel nog even kijken wat de CPI print geeft, indien die tegenvalt kan groei weer naar beneden duiken vandaag. Het belangrijkste is echter dat de cijfers goed zijn. :)

Laatst bewerkt:
The House of Mouse kwam met resultaten:
- D+ subscriptions omhoog (11 miljoen tov 7 miljoen expected). In totaal nu 130 miljoen subs.
- Parks zijn opnieuw (zeer) winstgevend: (rev 7 miljard tov 6 miljard expected, met profit v 2,5miljard tov 1,35 miljard expected)
- overall EPS beter als verwacht 1,06$, beat van 0,43$.
- overall revenue beat van 800 miljoen, YoY groei van 36% (21 miljard)

--> netflix kan hier gewoon niet tegenop. Die hebben die rendabele parken niet. Long term zie ik Disney winnen.

Dividend zou opnieuw geïntroduceerd moeten worden.

Premarket +7%

EDIT:
Zet daar nog bij:
Target subscriptions voor 2024: 230 - 260 miljoen
Nieuwe Star Wars serie gaat lanceren op 25 mei.
Nieuwe Marvel blockbuster gepland voor de zomer
Live action Pinocchio met Tom Hanks
Parks hebben financieel hun 2de beste kwartaal ooit, maar bezoekersaantallen zijn nog altijd restricted door COVID

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan