Kleine Beursfeiten

Ook al is Mr. Petrol @JanusDR geen fan - ik ga toch nog eens kijken naar Petrobras

Volgens mij echt wel koopwaardig
Best om af te wachten. Petrolaandelen en olie vandaag negatief omwille van onzekerheid over Iran deal. Google vienna talks. Indien er een akkoord komt zal de olieprijs stevig dalen net zoals alle petrolaandelen. Indien geen deal dan is het wel interessant om petrolaandelen te kopen. Ps: Petrobras is Da Silva-Bolsonaro,...dus politiek. Kan goed aflopen of slecht...

WEHB gaat de goede kant uit, morgen eens alles lezen maar op het eerste zicht tevreden, met 6% een mooie positie in portefeuille die ook wat meer aandacht krijgt. Dividend van +9% bruto tov GAK is voor mij voldoende om in de wachtkamer te zitten. Potentieel mooie buy/hold voor een aantal jaar.

Laatst bewerkt:
Best om af te wachten. Petrolaandelen en olie vandaag negatief omwille van onzekerheid over Iran deal. Google vienna talks. Indien er een akkoord komt zal de olieprijs stevig dalen net zoals alle petrolaandelen. Indien geen deal dan is het wel interessant om petrolaandelen te kopen. Ps: Petrobras is Da Silva-Bolsonaro,...dus politiek. Kan goed aflopen of slecht...
Dank voor de tip, dat politieke luik is idd een risico waar ik me van bewust ben, al lijkt het de laatste tijd toch iets beter - al is dat moeilijk te evalueren gezien beperkte info. Schuldafbouw is ronduit spectaculair en men wil aandeelhouders belonen.

Best om af te wachten. Petrolaandelen en olie vandaag negatief omwille van onzekerheid over Iran deal. Google vienna talks. Indien er een akkoord komt zal de olieprijs stevig dalen net zoals alle petrolaandelen.
Gaan de olieprijzen dan zo hard dalen als die deal er moest komen?

Gaan de olieprijzen dan zo hard dalen als die deal er moest komen?
Nee, maar wellicht wel wat corrigeren (10-15%?) en aangezien de meeste petrolaandelen dit jaar stevig in de plus zijn gegaan omwille vd stijging vd olieprijs zal daar ook wel wat afgaan dus vandaar....

FB is nog nooit zo goedkoop geweest als vandaag.

FLFJxwBXsAUY8VH.png:large
Euh? Jawel , constant voor mei 2020 zelfs...
Edit: sorr, dzcht dat je gewoon naar de koers keek en niet naar de p/E RATIO

WEHB gaat de goede kant uit, morgen eens alles lezen maar op het eerste zicht tevreden, met 6% een mooie positie in portefeuille die ook wat meer aandacht krijgt. Dividend van +9% bruto tov GAK is voor mij voldoende om in de wachtkamer te zitten. Potentieel mooie buy/hold voor een aantal jaar.

hmm, ziet er wel interessant uit

Waarom ik persoonlijk denk dat WEHB een mooie aanvulling kan zijn voor een gediversifieerde portefeuille:

Eigen motivatie:
- gevoelsmatig geloof ik niet in uitsluitend online, mensen gaan ook gewoon graag winkelen voor bepaalde zaken, vroeg of laat zal gratis terugzenden geen kosteloze optie meer zijn. Online zal nog groeien - daar twijfel ik niet aan, maar als ze me vragen of we binnen 20 jaar alles online gaan kopen zeg ik zonder twijfel: nog niet binnen 200 jaar. Stel dat de winkelpanden binnen 20 jaar toch allemaal leeg staan - gezien de beperkte ruimte zullen er mogelijkheden tot herontwikkeling ontstaan -uiteraard een doemscenario dat hopelijk niet zal gebeuren.
- Het doel van WEHB is vooral het royale dividend aan te houden, eventueel een klein/matig herstel post Covid - op groei reken ik niet.

Cijfertjes:

- WEHB is relatief goedkoop
- 12-15 jaar dividend en WEHB aandeel is gratis (gerekend op GAK van 43 €), op voorwaarde dat ze het nog 15 jaar uitzingen
- hun portefeuille is best interessant (locatie/omvang/bereikbaarheid), staat van de panden
- schulden WEHB: check
- intrinsieke waarde WEHB: check
- beheer is vrij efficiënt (lage kosten)

Hoop:
- Mss kan men in de toekomst het % kantoorverhuur wat optrekken
- Mss kan men de huurprijzen wel optrekken n.a.v. inflatie, mss voldoende om de stijgende rente te compenseren
- Mss wordt WEHB, na Covid, terug iets aantrekkelijker gewaardeerd als al de mensen die de lockdown beu zijn terug uit hun kot komen

Gevaar:
- stijgende rente is niet optimaal
- we gaan niet meer fysiek winkelen en doen alles online
- we hebben geen geld meer om te gaan winkelen

Na de update van gisteren (nog niet ten volle doorgelezen)
- schuld nog verder afgebouwd, behoort tot de laagste in de markt (mede door regulering wegens te groot aandeel 1 locatie)
- belangrijker: sterke bezoekersaantallen - wat mijn persoonlijke mening m.b.t. online lijkt te bevestigen, dit zal ook bepalend zijn voor de huurprijzen, men vermeld ook specifiek dat de huurders goede omzetten draaien
- eerste signaal van huurprijzen is ook bevestigd: er zijn minder covid kortingen toegekend en huurcontracten werden verlengd
- dividend bevestigd op 4,1 € oftewel 5,5% netto aan huidige koers

Mensen die hier in Ahold Delhaize zitten? Ben naar dividend aandelen aant kijken.

Niet dividend related, maar anderen die Mithra hebben?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan