Kleine Beursfeiten

Wat verwacht je van de resultaten van Cloudflare?
Ik ben optimistisch. Als we even naar de beschikbare data kijken:

1) De consistentie van Cloudflare: Ik volg zo goed als alle publieke software bedrijven en ik ken er geen dat zo constant is als Cloudflare. Laatste 3 jaar elk kwartaal een omzetgroei tussen de 47% en 55%:

Zoals @Vio aanhaalde hadden de 3 hyperscalers alweer een goed kwartaal, dus er is geen indicatie dat NET plots gaat teleurstellen aangezien de hyperscalers typisch een goede indicatie zijn voor software spend (en zeker in infrastructuur zoals NET). Op jaarbasis zie je de groei zelfs lichtjes versnellen: 43% in 2018, 49% in 2019, 50% in 2020 en wellicht rond de 52% in 2021.

2) Productinnovatie: Zoals ik hier al eens eerder zei beschouw ik DDOG en NET momenteel als de twee meest innoverende B2B software bedrijven. In oktober vorig jaar hebben ze alweer een resem nieuwe producten aangekondigd, waarbij sommigen een regelrechte aanval op AWS zijn (ik volg de CEO Matthew Prince ook op Twitter, die doet geregeld eens een uithaal naar AWS, de haat is groot en de drang om AWS te 'disrupten' nog groter. Zo een gedrevenheid is wat ik zoek in een CEO). De nieuwe productaankondigingen leidden zelfs tot een regelrechte hype op NET aandelen eind vorig jaar, waarbij de koers bijna verdubbelde op 2 maand tijd. Inmiddels is de lucht er weer uit en staan ze na een daling van 55% weer redelijker gewaardeerd, met multiples in lijn met hun peers (genre DDOG, ZS). Maar wat ik wil zeggen is dat hun constante productinnovatie ervoor zorgt dat ik voorlopig geen daling in de growth rates verwacht, al zullen al die nieuwe aankondigingen nog niet in de Q4 cijfers te zien zijn, daarvoor is het te vroeg.

3) Het meest relevante wellicht: de commentaar van hun CEO tijdens de Q3 earnings call. De earnings call vindt typisch ongeveer 5 weken na het kwartaal plaats, dus ze hebben al goede inzichten hoe het nieuwe kwartaal verloopt. Daar waren toch een aantal interessante quotes die als bullish voor Q4 kunnen worden beschouwd:

"While last year, the seasonality of summer seemed to disappear as people canceled vacations and worked without a break, this year, much of the world came out of lockdown in apparent desperate need of a vacation. July and August were quieter than normal, and the quarter ended up being more back-end loaded than we usually see. Talking with peer companies and listening to earnings calls over the last two weeks, we dont believe there was anything about that unique to us. But refresh from a much-needed holiday, IT organizations now seem to have returned ready to roll up their sleeves and modernize their stacks for a post-COVID world. October started out very strong.

In just the first week, a prominent social network chose Cloudflare One as their Zero Trust solution, signing a contract worth at least $1 million annually. That same week, one of the largest video conferencing services came under attack and onboarded on to Cloudflare, signing an $8 million annual deal. "

=> Q3 was goed, maar vooral back-end loaded. Met andere woorden, de meeste deals werden in september gesloten. De kans is groot dat dat momentum zich dan ook verder zet in Q4.
=> Oktober (eerste maand van Q4) startte heel sterk (we zijn inmiddels al november dus hij heeft alle cijfers voor oktober), met o.a een 8$ jaarlijkse deal, wat wellicht een van hun grootste deals ooit is.

Een andere quote over hun nieuw product R2:

Shaul Eyal -- Cowen -- Analyst

"Got it. Understood. And maybe one more on R2. I know its absolutely early days, but how would you characterize the level of sign-ups so far?"

Matthew Prince -- Co-Founder, Chairman & Chief Executive Officer

"Off the charts. I mean, I think that we were surprised by how much it resonated across the customer base. We usually, during these Innovation Weeks, see an uptick in our inbound interest. But in terms of the organic leads that we saw, as I mentioned in my prepared remarks, we saw a tenfold or 10 times increase in the number of organic inbound interest. And I think it points to that customers, whether theyre small or large, feel like the egress fees that theyre being charged by the sort of legacy cloud providers are agree to, and theyre looking for a solution. And if we can help provide that, I think thats a very exciting opportunity for us."

Enkele NET watchers gaan er vanuit dat de groei geleidelijk aan richting de 60% gaat versnellen in 2022, het zou mij niet verbazen.

Zelf heb ik trouwens terug een heel kleine positie in NET. Ik had ze oorspronkelijk voor 40$ gekocht in 2020, vervolgens in september 2021 voor 130$ buitengesmeten omdat het te snel steeg imo. Inmiddels na de zware daling rond de 115$ weer ingekocht. Mijn positie blijft voorlopig klein omdat de andere bedrijven in mijn portfolio sneller groeien, al is de duurzaamheid van de groei ook belangrijk en daar scoort NET wel enorm goede punten. Nadat al mijn stocks gerapporteerd hebben maak ik de balans weer op en kan het zijn dat ik shift.

Laatst bewerkt:
Bill.com +34% after hours nadat ze net resultaten rapporteren. Eerste rapportering van mijn stocks dit kwartaal direct een succes.

Core revenue +197% vs 165% dat ik verwachtte
Organische revenue groei +85% (en de 3 kwartalen ervoor: +78%, +73%, +63%), dus de groeiversnelling zet zich voort.
Bill.com stond 2 maanden terug boven de 300$, nu na stijging op 215$. Kan natuurlijk terug boven de 300$ gaan dit jaar maar echt een succes zou ik dit toch niet noemen want nog altijd stevig in de min de laatste 2 maanden...

Bill.com stond 2 maanden terug boven de 300$, nu na stijging op 215$. Kan natuurlijk terug boven de 300$ gaan dit jaar maar echt een succes zou ik dit toch niet noemen want nog altijd stevig in de min de laatste 2 maanden...
Separate stock price from business performance.

Wat voor mij telt is dat de business goed presteert, dan volgt de koers vanzelf. In de recente tech sell-off is ieder tech aandeel hard gezakt, ongeacht hoe de business presteert. Deze cijfers valideren dat Bill.com het beter doet dan eender wie had kunnen denken.

Ik raad u trouwens aan om eens naar het koersverloop sinds IPO te kijken, niet enkel de laatste 2 maanden. Tenzij de performance op 2 maanden hier plots de benchmark is geworden?

Geen studie of werkervaring in de sector, noch in finance dus. Genoteerd ;-)

Bij de meeste van die stocks gaan ze nu terug naar de koers van 2 weken geleden, of misschien 1 maand geleden, na eerst -50% gegaan te zijn...

Benieuwd hoeveel er nog van overschiet volgende maand.
Is de thesis niet om gewoon even de 'earnings pop' mee te nemen?
Lijkt me in dit klimaat geen slecht idee, al is het een klein gokje.

eens benieuwd dan naar de web service omzet van BABA, volgens Yahoo komen die maandag met resultaten?

Hopelijk positief nieuws, het wordt tijd dat BABA weer eens wat stijgt, ik zit met posities van -50% en -40% :shutup:

YTD ongeveer -7% over de hele lijn maar ik blijf gespreid aankopen, hopend op "time in the market > timing the market"

2$ is een mooie prijs, aan de huidige olieprijs alvast. Moest die stijgen (wat ik nu niet snel verwacht) mag het natuurlijk meer zijn.
De olie portfolio is inderdaad om de waarde van de aandelen laten bijbenen met de olieprijs. Ik verwacht die inderdaad richting het einde van het jaar grotendeels van de hand te doen.
Hoe vind je eigenlijk zo een small cap? Via via,...of zelf gezocht en hoe?

yes, mijn shitaandelen die ik 5j geleden heb gekocht zijn nu weer positief en hard aan het stijgen :woohoo:

inb4 crash na deze post

edit: +6% na 5j :unsure:

Laatst bewerkt:
Kunnen jullie, beleggers bij Binck, zien hoeveel het uitlenen van een aandeel zal opbrengen?

Zo ja, iemand die eens kan kijken wat de lending fee is voor BBIG?
Hier bij IB bedraagt die +150% en een utilization van 100%, maar toch slaagt IB er niet in om 1 f*cking aandeel uit te lenen. Lijkt me erg vreemd en ik ben dan ook vrij zeker dat IB ze wel uitleent, maar de opbrengst in eigen zakken steekt. :angry:

According to the Norwegian Road Traffic Information Council (OFV), out of a total of 7,957 vehicles sold in the country last month, just 387 of them had either a diesel or a gasoline engine, and of those just 175 units came with a gasoline-burning mill. It is worth noting that the overall monthly sales figure is unusually low, even for a small country like Norway - it’s almost 2,400 vehicles less compared to January, 2021.

Almost 84 percent of all new cars sold in Norway last month (6,659 units) were completely electric. And out of the 20 most popular vehicles, all but one was electric, the Toyota RAV4 (with 271 registrations). This is not only a new all-time record for the nation, but it also marks a 53 percent increase compared to the same month last year.

Terug
Bovenaan