Kleine Beursfeiten

Ik wil een vergelijkende performance grafiek zien tussen Janus en RG! De BeyondGaming Beurs Battle!
Tja, slechts 1 van de 2 heeft altijd volledige ingave gegeven van zijn portfolio en geeft regelmatig de YTD mee.

De andere zegt enkel hoe slecht bepaalde aandelen gaan presenteren nadat ze wat terugtrokken zijn van ath. 🤣

RIP
FG0HLA8XEAoygeF
Die kalkoen zal hysterisch geworden zijn omdat hij volgende week opgegeten wordt zeker?

Ik hoef aan niemand mijn portfolio te tonen, maar ik geef dan ook niet continu commentaar op andere mensen hun aandelen keuzes.
Bwah, die commentaar is relatief, het is een forum voor iets :) Ik gun iedereen zijn winsten en wens niemand verlies toe....
Ik vandaag beperkt gekocht:

Sentinel1 (gepikt van Racing_genk)
En BLDR gekocht (gepikt van Nesjamag)
Oxy houd ik in het oog...

Ik hoef aan niemand mijn portfolio te tonen, maar ik geef dan ook niet continu commentaar op andere mensen hun aandelen keuzes.

Ergens is die commentaar toch ook wel een beetje hetgeen je eventueel kan wakker schudden, of de kritische stem die je iets van een andere kant kan doen bekijken.

Stel je voor een beleggingstopic waar iedereen akkoord is en in hetzelfde belegd. :headshake:

Ergens is die commentaar toch ook wel een beetje hetgeen je eventueel kan wakker schudden, of de kritische stem die je iets van een andere kant kan doen bekijken.

Stel je voor een beleggingstopic waar iedereen akkoord is en in hetzelfde belegd. :headshake:
Tuurlijk, maar mijn probleem is dat ik te passief ben in het beleggen. Soms valt dat goed mee (SHOP, AMD) en soms valt dat tegen 🤣

Turkse lira is nu bijna niets meer waard. Geen slecht moment om een villa aan de Turkse kust te kopen (de volatiele dictator krijg je er gratis bij).

Alle turkey expats, die vb in belgie wonen en werken, wrijven zich in de handen met de Turkije pipo. Met hun euros kunnen ze half Turkije opkopen terwijl de lokale bevolking verarmt.

En die mogen dus stemmen... 3x raden op wie die stemmen...

Alle turkey expats, die vb in belgie wonen en werken, wrijven zich in de handen met de Turkije pipo. Met hun euros kunnen ze half Turkije opkopen terwijl de lokale bevolking verarmt.

En die mogen dus stemmen... 3x raden op wie die stemmen...

De vastgoedprijzen zullen wel volgen.

Als je nu vastgoed verhuurt in Turkije, hang je er wel aan met je lira's.

Binck had ooit de optie om te sparen in Turkse lira, blij dat ik daar niet ben aangekomen.

De vastgoedprijzen zullen wel volgen.

Als je nu vastgoed verhuurt in Turkije, hang je er wel aan met je lira's.

Binck had ooit de optie om te sparen in Turkse lira, blij dat ik daar niet ben aangekomen.

In elk scenario zijn de locals gejost.

WANNEER gaat dienen kwiet daar nu eens omver geduwd worden.

Efgartigimod van Argenx is enkele minuten geleden goedgekeurd door de FDA. Potentieel blockbustermedicijn, geschat op ettelijke miljarden per jaar. Met nog heel wat indicaties die zullen volgen.

De Belgische (Gentse) biotech staat weer op de wereldkaart!

Al heel mooie ritten mee gemaakt. Dit is een keepertje.

Zal wel dat je erdogan leuk vindt als je elke week 5% Rijker wordt :ROFLMAO:

Vrij zeker van dat er paar ook serieus verloren gaan hebben. Er zullen wel wat Belgische Turken een rekening in Turkse lira's omdat het hoge rentes waren daar :p.

De huidige spaarrente tarieven (mei 2019);
  • Euro Spaarrekening: 0,75 - 1,50 %
  • Dollar Spaarrekening: 1,5 - 4,0 %
  • Turkse Lira Spaarrekening: 17-24 %

U kan een bankrekening in Turkije openen zowel in Turkse lira als in euro, dollar, … De tijd dat de koers van de Turkse lira als een jojo op en neer ging ligt gelukkig al een tijdje achter ons. Heden ten dage is de Turkse lira een sterke stabiele munt geworden, en bovendien geven de meeste banken in Turkije een mooie rente op een bankrekening in Turkse lira.

Veilig sparen, sterke stabiele munt,...

Ik was 3 jaar geleden nog aan het kijken om de TRY te shorten tegenover de EUR, maar dat was de moeite niet door de togenhoge interest rates (de forward prices anticipeerden op zich al zoveel Turkse inflatie in de forward points dat je een daling nodig had van 27%-30%). Op een 35% daling van de TRY tegenover de EUR had je dan nog maar 5% a 10% winst, dat was het risico niet waard.
Met hindsight was het wel het risico waard, maar ik had niet geanticipeerd dat de TRY in deze mate geshort ging worden na Erdogan zijn (belachelijke) interventie. Het is ook niet nieuw, Erdogan doet knal hetzelfde nu al jaren aan een stuk.

Terug
Bovenaan