Kleine Beursfeiten

SentinelOne board of director member Mark Peek heeft eergisteren voor 1.4 miljoen dollar aandelen van SentinelOne gekocht en zijn positie van 10.000 naar 40.000 aandelen vergroot.

Van een bullish signaal gesproken! Het gebeurt niet vaak dat insiders zo significant hun positie vergroten.

Could we have known?

Yes we could:

Yep, mijn keuze gaat idd de mist in, heb Colruyt een eerste keer aangekocht aan 38 € en verkocht aan 51 € - vervolgens een tijd links laten liggen en onlangs klein stukje (gelukkig maar 0,8% van port) aan 44,.. €. Zitten in de hoek waar de klappen vallen en het is effectief door het mindere resultaat van hun core business.

Als de prijsdruk blijft aanhouden zullen we dat ook zien aan de koers, dat het vastgoed van de groep marginaal staat gewaardeerd en wellicht nooit zal reflecteren in de koers is te verwachten maar zal hopelijk wel bijdragen tot een zekere bodem in de koers. Momenteel spelen tal van factoren in het nadeel: Covid, Inlfatie, prijsonderhandelingen, slimme promotie -campagnes van concurrenten, ... het is en blijft een sector met kleine marges.

Anderzijds zal een lichte daling van de prijsdruk wel meteen een significante impact zal hebben, het marktaandeel is stevig en blijft ook in tact. Het blijft natuurlijk wel een defensief aandeel als bescherming, mits gekocht aan de juiste prijs en ik heb duidelijk te veel betaald. De waardering is altijd hoog geweest en mede daardoor is er dus neerwaarts potentieel bij cijfers als deze.

Mijn investment case staat onder druk, wanneer de koers nog verder zou terugvallen (wellicht wel want tegenwind zal minstens nog een paar maand spelen, mogelijke dividend -knip en toegenomen schuld) koop ik nog een schijfje bij maar om naar 3% van port op te bouwen zal er toch enige progressie zichtbaar moeten zijn.

Misschien straks wat puts op Cloudflare voor 100$ strike price mid-January verkopen, geven 5% yield momenteel dus 80% annualized. Profiteren van de volatiliteit. 100$ vind ik een mooie koers om Cloudflare eventueel weer te verwelkomen in mijn portfolio. De enigste reden dat ik Cloudflare in september rond de 130$ dollar verkocht was namelijk de waardering (waarna ze irrationeel verder stegen richting 210$, om vandaag weer rond mijn verkoopprijs van 130$ te staan).

Opties maken in principe geen deel uit van mijn strategie, tenzij in tijden van grote volatiliteit in mijn aandelen zoals de laatste weken.
Is die delta niet heel laag? Ik zou voor een delta rond 20%-25% gaan. En enkel een naked put als je niet inzit met een stock assignment.

Niet al u geld in de luiers van Ontex steken he :unsure:
HAH, fail!

Mijn pampers doen het goed. kzit er in van 9.09 eh. Tegen het einde van het jaar staat da terug op 20. Ze doen geen verlies, gewoon weinig winst. Hun lening valt te herfinancieren en ze kunnen verliezende afdelingen verkopen
Madam Berozzpe gaat gewoon de grootste verliezende producten deruit snijden en die winst krikt direct omhoog.
Voor hun grondstoffen probleem hebben ze nu ook een recycleerplan waarvoor ze partneren met ophalers van luiers van kinderdagverblijven.
En die nieuwe gasten in't bestuur zijn ook geen amateurkes.
Met het toekomstperspectief dat er veel te veel oude zakken gaan zijn die hun niet tot aan de wc geraken zitten we binnen een aantal jaar makkelijk boven de 150

the time to buy is when there's blood in the streets
Ben je aan het bijkopen @Crashtestdummy ?

Vrij stabiel, maar ze zitten allerlei bedrijven te kopen totaal buiten hun sector en competentie.
Daarnaast is die ceo fan van zweverige pseudowetenschap. (Vele verhalen gehoord van vreemde hr of teambuilding activiteiten waar er gebeden moet worden of andere rare dingen)

En een irrationele ceo, hoe goed het bedrijf ook, blijf ik liever van weg voor de lange termijn :)

Jef is inderdaad into spiritualiteit. Alle nieuwe gebouwen worden ingewijd enzo. Maar niemand wordt verplicht om te bidden bij teambuildings hoor... Heb zelfs nog nooit iemand zien bidden ofzo. Er is wel een groot aanbod aan trainingen die je individueel kan kiezen, ook persoonlijkheidstrainingen en dingen met enneagrams en verbintenis met natuur enzo — als mensen daar hun vrije tijd in willen steken, dan doen ze maar.

Ze zitten inderdaad heel wat op te kopen buiten de kernactiviteit. Daar frons ik zelf vaak de wenkbrauwen bij... Moeten we nu echt energieleverancier worden? Langs de andere kant: als bedrijf kan je niet jaar na jaar hetzelfde blijven doen. Zolang je er de middelen voor hebt, moet je gewoon experimenteren en proberen om relevant te blijven. 9/10 probeersels mislukken sowieso. Nu de bedrijfswagens elektrisch moeten worden ten tijde van stijgende energieprijzen en onzekerheid over de energievoorziening, gaat Colruyt achteraf misschien een voltreffer hebben met z'n windmolens en dergelijke.

Hike hike hike
En tech gaat omhoog na die beslissing, want rate hikes zijn plots goed, ook al hoor ik al de hele tijd dat techaandelen zo hoog gewaardeerd worden omdat interestvoeten zo laag staan waardoor de winsten die zich in de verre toekomst bevinden, hoog gewaardeerd mogen worden.

En de reactie van de markt op meer dan verwachte rate hikes, is om tech hoger te sturen?

Conclusie: nooit investeren op basis van macro jongens. Ook al had je de macro call juist, je zou verkeerd geweest zijn in de vertaling ervan naar aandelen 🙃

En tech gaat omhoog na die beslissing, want rate hikes zijn plots goed, ook al hoor ik al de hele tijd dat techaandelen zo hoog gewaardeerd worden omdat interestvoeten zo laag staan waardoor de winsten die zich in de verre toekomst bevinden, hoog gewaardeerd mogen worden.

En de reactie van de markt op meer dan verwachte rate hikes, is om tech hoger te sturen?

Conclusie: nooit investeren op basis van macro jongens. Ook al had je de macro call juist, je zou verkeerd geweest zijn in de vertaling ervan naar aandelen 🙃
Het zat al in de koers vervat hé, laatste tijd serieus gezakt. Nu de hikes meevallen kan het terug stijgen :p

Meevallen? De markt verwachtte er 1 of 2 en het worden er waarschijnlijk 3 met volledige afbouw van QE :)
Dit nieuws las ik vanmorgen:
The U.S. central bank is widely expected to signal a faster end to its bond-buying campaign and a quicker start to raising interest rates at its meeting.
"If the Fed announces acceleration of tapering, everything might still go up because it's saying that (the Fed) taking control and people like that when action is taken," said Kim Forrest, chief investment officer at Bokeh Capital Partners.
Dus als ik het goed begrijp was het al verwacht en zelfs al was het zo, was er nog een kans dat alles stijgt. Ik probeer de markt niet te begrijpen :)

3 renteverhogingen,overhitte economie, overheden belachelijk veel schulden, hoge inflatie, beurzen ath....desondanks alles mooi omhoog.
Wat mis ik? Is dit geen zeepbel die blijft groeien?

3 renteverhogingen,overhitte economie, overheden belachelijk veel schulden, hoge inflatie, beurzen ath....desondanks alles mooi omhoog.
Wat mis ik? Is dit geen zeepbel die blijft groeien?
Inderdaad. Fed gaat in de VS de broekriem aanspannen en toch stijgen de aandelen vanavond. Bizar.

Terug
Bovenaan