Kleine Beursfeiten

Ja, een merger arbitrage die misloopt... 10% winnen of 40% of zo verliezen. Ideaal om eens te dobbelen...
Klopt. Merger arbitrage is naar mijn mening enkel interessant in volgende 2 gevallen:

1) Je portfolio is groot genoeg om te diversifiëren in verschillende mergers. Als je 15-20 posities inneemt om te arbitreren is het niet erg als er uiteindelijk 1 deal niet doorgaat.
2) Je hebt bepaalde (insider) informatie waardoor je beter dan de markt kan inschatten of de deal uiteindelijk door zal gaan. De vraag is dan wel of je nog voldoet aan de regels omtrent insider trading, zal van de situatie afhangen.

Laatst bewerkt:
Machtig artikel.

- "De experts zijn het erover eens dat 2022 een volatiel jaar kan worden"

Geniaal zeg, opslag voor die mannen.
Straks beweren ze nog dat de aandelenmarkten wel eens zouden kunnen schommelen!

- "Toch is selectiviteit cruciaal. De nadruk moet liggen op kwaliteit, menen de strategen. Je moet kiezen voor aandelen van bedrijven met een zeer sterke concurrentiepositie"

Ik ben op zoek naar een artikel waarin die 'strategen' voor de verandering eens zeggen:
"Wat je nu moet kopen is absolute trash!
Je moet kiezen voor aandelen van bedrijven met een absolute schijtpositie in een krimpende sector, tis het moment!!"

... Ik ben op zoek naar een artikel waarin die 'strategen' voor de verandering eens zeggen:
Je moet kiezen voor aandelen van bedrijven met een absolute schijtpositie in een krimpende sector, tis het moment!!"

100% akkoord. Moesten ze het allemaal zo goed weten, waren ze zelf schatrijk.

Te veel investeren in trash, was dat niet wat er in 2008 verkeerd gelopen is? ;)

Klopt. Merger arbitrage is naar mijn mening enkel interessant in volgende 2 gevallen:

1) Je portfolio is groot genoeg om te diversifiëren in verschillende mergers. Als je 15-20 posities inneemt om te arbitreren is het niet erg als er uiteindelijk 1 deal niet doorgaat.
2) Je hebt bepaalde (insider) informatie waardoor je beter dan de markt kan inschatten of de deal uiteindelijk door zal gaan. De vraag is dan wel of je nog voldoet aan de regels omtrent insider trading, zal van de situatie afhangen.
Heb arna niet gekocht. Wel vandaag klein gokje (6k) met TMX. Overgenomen aan 55 dollar. Voorbeurs gestegen naar iets meer dan 50 en kooporder voorbeurs geplaatst aan 44.9, kunnen oppikken voorbeurs. Verkooporder gezet aan 48.49 en zojuist verkocht. Kosten lynx verwaarloosbaar en aldus kleine 500 dollar winst...(Nu staat het aandeel aan 47.8.) PS: initiele verkooporder aan 49 maar aangepast bij opening beurs...

Laatst bewerkt:
Machtig artikel.

- "De experts zijn het erover eens dat 2022 een volatiel jaar kan worden"

Geniaal zeg, opslag voor die mannen.
Straks beweren ze nog dat de aandelenmarkten wel eens zouden kunnen schommelen!

- "Toch is selectiviteit cruciaal. De nadruk moet liggen op kwaliteit, menen de strategen. Je moet kiezen voor aandelen van bedrijven met een zeer sterke concurrentiepositie"

Ik ben op zoek naar een artikel waarin die 'strategen' voor de verandering eens zeggen:
Voilà. Zo kan ik ook advies neerschrijven. Het gaat een volatiel jaar worden waar fundamenteel goede bedrijven een steunpilaar zijn voor je portfolio. Prachtig.

Nu ik een huis heb gekocht ben ik weer rustig aan het beginnen met beleggen. Eigenlijk gewoon telkens wat ik kan missen maandelijks in een S&P500 ETF. Nu weet ik dat afgelopen jaar een exceptioneel jaar voor tech en dat de SP500 toch heavy in tech is. Is er eventueel een andere ETF of bedrijven die ik daar aan kan toevoegen om een eventuele correctie op tech op te vangen? Ik dacht hierbij aan de zogenaamde “value” bedrijven in consumer goods etc. Thanks voor de input!

Wel wel, reality meets fantasy, 1 maand na klimaatconferentie:

"President Joe Biden's administration is offering its strongest public support yet for domestic oil producers to boost output "

Minister v. Energie Granholm: "noted that the administration has approved drilling permits on federal land at a faster pace than the prior administration"

To oil executives: "I hope you will hear me say that please, take advantage of the leases that you have, hire workers, get your rig count up."

Could we have known?
Mss een geschikt moment om Colruyt aan te kopen, als eerste instap. Niet om rijk van te worden maar iets meer rendement dan een spaarboekje mss wel.
Yes we could:
Vrij stabiel, maar ze zitten allerlei bedrijven te kopen totaal buiten hun sector en competentie.
Daarnaast is die ceo fan van zweverige pseudowetenschap. (Vele verhalen gehoord van vreemde hr of teambuilding activiteiten waar er gebeden moet worden of andere rare dingen)

En een irrationele ceo, hoe goed het bedrijf ook, blijf ik liever van weg voor de lange termijn :)

Kan niet wachten op de smeekbedes van politici en mensen om meer gas en olie te pompen, en de ESG bullshit in vlammen te zien opgaan.
🍿🍿🍿🍿
Ook Damodaran is niet echt overtuigd van de 'duurzaam beleggen' hype:

"More than ever, I believe that ESG is not just a mistake that will cost companies and investors money, while making the world worse off, but that it create more harm than good for society."

Wie er wel veel aan verdienen zijn banken, fondsbeheerders, en consultants (Deloitte, MBB) met esg 'advies'.

Misschien straks wat puts op Cloudflare voor 100$ strike price mid-January verkopen, geven 5% yield momenteel dus 80% annualized. Profiteren van de volatiliteit. 100$ vind ik een mooie koers om Cloudflare eventueel weer te verwelkomen in mijn portfolio. De enigste reden dat ik Cloudflare in september rond de 130$ dollar verkocht was namelijk de waardering (waarna ze irrationeel verder stegen richting 210$, om vandaag weer rond mijn verkoopprijs van 130$ te staan).

Opties maken in principe geen deel uit van mijn strategie, tenzij in tijden van grote volatiliteit in mijn aandelen zoals de laatste weken.

Laatst bewerkt:
Ook Damodaran is niet echt overtuigd van de 'duurzaam beleggen' hype:

"More than ever, I believe that ESG is not just a mistake that will cost companies and investors money, while making the world worse off, but that it create more harm than good for society."

Wie er wel veel aan verdienen zijn banken, fondsbeheerders, en consultants (Deloitte, MBB) met esg 'advies'.

Ik verdien nochtans ook goed met mijn aandelen in groene elektriciteit. 🧐

Terug
Bovenaan