Kleine Beursfeiten

En de mensen gaan niet nog eens een jaar thuis zitten en isoleren en werken...
Waarom niet? Wat denk je dan wel dat ze gaan doen? Allemaal ontslag nemen en hun polsen oversnijden?
In 1942 zullen er ook mensen gedacht hebben 'als die oorlog hier nog een jaar duurt...'

Misschien moeten we gewoon eens blij zijn met wat we allemaal nog wél kunnen. En stoppen met te doen alsof corona het einde van de wereld is. Een virus dat amper slachtoffers maakt bij jonge en gezonde mensen. Ik heb meer kans om doodgereden te worden in het verkeer.

@JanusDR ik hou wat salvos achter de hand voor rond kerst eens de omicron data binnen is.

Ergens in januari komt de cash van de verkoop van huis binnen. Zal nog goed uitkomen qua timing.

3 scenarios:
1 - omicron shit hit the fan
2 - omicron valt mee, maar het duurt lang om uit te vlooien. Economie Koelt wat af en het Inflatiespook is geweken
3 - omicron passeert snel en we stomen verder. Inflatie risico.

Scenarios 1 en 3 problematisch voor tech. Scenarios 2 en 3 ok voor berkshire saaie stuff
1 kan ik mij niet voorstellen want dat is een zeer besmettelijk én dodelijk virus, maw één dat zichzelf vernietigt

Blijven SaaS bedrijven vergelijken met de dotcom bubbel en het enige voorbeeld dat is aangehaald is Lernout en Hauspie,
man man man. En dat voor iemand met een diploma computerwetenschappen.
Ik probeerde gewoon een Belgisch semi-gekend voorbeeld aan te halen. Misschien niet optimaal omdat het boekhoudfraude betrof.

Tis niet omdat het saas is dat ze niet meer de verdisconteerde waarde van de toekomstige cashflows waard zijn.
De realiteit is dat ze allemaal gigantisch geld zouden moeten verdienen en blijven verdienen, zonder dat er extra concurrentie komt etc.

Ik ben sceptisch over die pie in the sky toekomstige groei, meer niet.

Agree to disagree, we zien wel wat het wordt :-)

Omicron nieuws wordt nu wel een pak positiever.
Ondanks dat het al goed aan het verspreiden is zijn er tot nu toe 0 doden en de verhouding hospitalisatie/infecties en vooral intensieve/infecties light veel veel lager.

Lijkt alsof omicron een dominante minder schadelijke variant.
Mss zelfs extreem dominant en veel minder schadelijk.

Omicron nieuws wordt nu wel een pak positiever.
Ondanks dat het al goed aan het verspreiden is zijn er tot nu toe 0 doden en de verhouding hospitalisatie/infecties en vooral intensieve/infecties light veel veel lager.

Lijkt alsof omicron een dominante minder schadelijke variant.
Mss zelfs extreem dominant en veel minder schadelijk.
INKOPEUHHNN

Eerder genieten van mijn puts hier. Door de volatiliteit toch maar winsten genomen op mijn MRNA en ZS puts die ik eergisteren gekocht had.
Ik zie moderna nog wel verder dalen maar de winsten op 2 dagen tijd waren te groot om niet te verzilveren.

Damn, had ik maar even langer vastgehouden. MRNA put had ondertussen $4000 meer waard geweest, ZS put $4610.
Achja, don't look back! Look forward!

Een nieuwe dag, een nieuwe mogelijkheid om tech nog wat dieper te duwen. :oink:
Is sinds slot op 19 november ondertussen al 19% van mijn tech heavy portefeuille af. Vooral NET en AMD krijgen er bij mij stevig van langs.
NET de afgelopen maanden zware rally dus ergens zat dat er aan te komen. Zit met de drop vandaag ondertussen op hun 100D SMA.
AMD imo onterecht mee getrokken in de negatieve spiraal van NVDA rond hun ARM acquisitie.

Laat de tech maar lekker zakken.

Had een paar calls geschreven op tech die door de gigantische stijging van okt-nov in de money waren en ik wil die echt niet kwijt. 😔

Mijn Janus anti-tip investering is ook fameus aan het zakken, straks krijgt die nog gelijk. 🤷‍♂️🤦‍♂️

Hier ook bijna al mijn cash weer aangewend de laatste dagen (na mijn Upstart verkopen zat ik met 7% cash). Vandaag redelijk wat Zscaler bijgekocht en klein beetje monday.com. Zscaler -9% vanwege een downgrade terwijl ze net hun snelste kwartaalgroei in bijna 3 jaar hebben geboekt, mooi cadeau. Indrukwekkend ook hoe Zscaler nu sneller groeit met een >1B ARR run rate vs 300 mil run rate enkele jaren geleden. We horen het management van deze bedrijven vaak zeggen dat ze nog in de 'early innings' zijn, hier is het bewijs.. :)

Laatst bewerkt:
Hier mijn portfolio inclusief de YoY en QoQ revenue growth rates:

Gewogen gemiddelde YoY growth rate: 86%
Gewogen gemiddelde QoQ growth rate: 18%

Die 1% cash is niet alle cash die ik heb, ik heb ook ongeveer een jaar aan living expenses ergens anders staan.

Laatst bewerkt:
Hier ook bijna al mijn cash weer aangewend de laatste dagen (na mijn Upstart verkopen zat ik met 7% cash). Vandaag redelijk wat Zscaler bijgekocht en klein beetje monday.com. Zscaler -9% vanwege een downgrade terwijl ze net hun snelste kwartaalgroei in bijna 3 jaar hebben geboekt, mooi cadeau. Indrukwekkend ook hoe Zscaler nu sneller groeit met een >1B ARR run rate vs 300 mil run rate enkele jaren geleden. We horen het management van deze bedrijven vaak zeggen dat ze nog in de 'early innings' zijn, hier is het bewijs.. :)
Goede resultaten Zscaler en toch minus 10% :thinking:

Terug
Bovenaan