Kleine Beursfeiten

Janus, uw ‘mopjes’ worden echt wat zielig als je geïrriteerd bent of gewoon ongelijk hebt. Je sprak ooit al over je sociale onhandigheid; corona en toegang tot een forum doen er echt geen goed aan. Wel heel erg verzuurd precies, is het wel OK met u?

Hoge volatiliteit is eigen aan multibaggers en sterke compounders.

Als ge dat niet aan kunt dan blijft ge er beter weg van.

Wat uitmaakt zijn de fundamentals en analyse.
Tenzij de fundamentals er niet zijn en jouw analyse fout is, dan kan de volatiliteit een voorloper zijn van het naar 0 gaan.
Mijn BABA's doen me pijn.

Meer dan 10k verlies op deze positie.
Tis niet dat ik u niet proberen waarschuwen heb hé...
Ik ben er hier waarschijnlijk 10 berichten over bezig geweest in de laatste 10 maand.

De onderwaardering en discount van Prosus komt hier ook niet veel meer aan bod.

Berkshire is 69% omhoog de laatste 5 jaar, dat is minder dan mijn gemiddeld jaarlijks rendement van de afgelopen 5 jaar.
Toch bedankt voor niks Janus.
En wat ga je doen met die high growth posities die je nu dan waarschijnlijk nog hebt?
Houden? Dan ga je binnen x aantal tijd alsnog minder hebben dan berkshire gekocht te hebben hoor.

Yolo in SAAS was inderdaad heel lucratief de laatste 5 jaar.

Maar datzelfde argument kan een 'investeerder' in Dogecoin ook maken tegen u.

@ Janus: je hebt OXY gekocht in 1999 aan 6.75 $. Oxy stond begin 2020 aan iets minder dan 10 $ .
Van 1999 tot 2020 was je dus beter af met een tracker.

Je hebt het over fundamentals maar OXY had ook failliet kunnen gaan en dan had je niets aan uw fundamentals gehad.

OXY is een voorbeeld van echt slechte fundamentals.
Het is een berg schulden en heeft hoge olieprijzen nodig. Het is macro gokken, aka speculatie.

BABA deelt in de algemene beursmalaise, maar het helpt natuurlijk ook niet dat er geruchten zijn dat Chinese aandelen misschien niet meer op de Amerikaanse beurs mogen noteren. Beleggers houden niet van onzekerheid.

Het sentiment over alle Chinese aandelen is momenteel negatief, het is wachten op een ommekeer. Hier en daar een positief bericht en het kan snel gaan. In oktober is bijvoorbeeld BABA ook op een paar weken tijd ongeveer +30% gegaan.

Als Janus al op de beurs zit van 1999.

Dan was die schatrijk als die belegd had in Microsoft en Apple :eek2::eek2::eek2::eek2:
Op brt kan ik meestal niet anders dan sarcastisch reageren, die berichten lijken mij soms zodanig over the top dat ik denk dat het een troll is.

Maar zal er niet meer op reageren want het is niet echt productief.

OXY is een voorbeeld van echt slechte fundamentals.
Het is een berg schulden en heeft hoge olieprijzen nodig. Het is macro gokken, aka speculatie.
Fantastische fundamentals.

Wordt volledig misbegrepen door het grote publiek, bouwt schulden aan verschroeiend tempo af, maar het publiek blijft zich vastpinnen op die optisch hoge schuldratio waardoor het ondergewaardeerd was.

Goed management, aandeelhoudersgericht en transparant sinds laatste ceo.
Operationele efficiëntie enorm verhoogd de laatste 5 jaar.
Het laatste vet weggesneden tijdens corona.
Totaal niet ingecalculeerd door de markt.

Olie supply tekort, demand omhoog de komende paar jaar. Macro fundamentals van olie zitten dus ook goed.
Opec in controle moest er een variant komen, dus downside is héél wat minder dan begin 2020.

Koopje onder de 24.

Aandelenkoersen olie bedrijven houden rekening met 50/55 dollar per barrel. En zo ook de budgetten voor de projecten.

Devon energy bv amper gezakt laatste weken.

Aandelenkoersen olie bedrijven houden rekening met 50/55 dollar per barrel. En zo ook de budgetten voor de projecten.

Devon energy bv amper gezakt laatste weken.
Olieprijs is 25% naar beneden sinds omicron, terwijl de meeste deftige oliebedrijven slechts 10-15% gezakt zijn.

Normaal is het omgekeerd, met een hefboom.
Dat belooft als de prijzen weer aantrekken ten laatste in H2 2022 nadat omicron gepasseerd is.

Dit gezegd zijnde zou ik niemand aanraden om olie aandelen te kopen, slecht voor uw hart.

Berkshire daarentegen... véél beter dan QQQ of SPY aan huidige prijzen, voor de volgende 5 jaar.

Op brt kan ik meestal niet anders dan sarcastisch reageren, die berichten lijken mij soms zodanig over the top dat ik denk dat het een troll is.

Maar zal er niet meer op reageren want het is niet echt productief.
Dan ben ik wellicht een ubertroll en jij een klein trolletje want je doet juist hetzelfde.
Fantastische fundamentals.

Wordt volledig misbegrepen door het grote publiek, bouwt schulden aan verschroeiend tempo af, maar het publiek blijft zich vastpinnen op die optisch hoge schuldratio waardoor het ondergewaardeerd was.

Goed management, aandeelhoudersgericht en transparant sinds laatste ceo.
Operationele efficiëntie enorm verhoogd de laatste 5 jaar.
Het laatste vet weggesneden tijdens corona.
Totaal niet ingecalculeerd door de markt.

Olie supply tekort, demand omhoog de komende paar jaar. Macro fundamentals van olie zitten dus ook goed.
Opec in controle moest er een variant komen, dus downside is héél wat minder dan begin 2020.

Koopje onder de 24.
'Goed management, aandeelhoudersgericht en transparant sinds laatste ceo.'

On 2019, Occidental Petroleum acquired Anadarko Petroleum and assumed its debt.[15] Hollub was a major proponent of the deal, and personally enlisted financing from Warren Buffett in order to complete it.[16] Occidental did not allow shareholders to vote on the deal, which drew criticism from several major investors including sixth-largest shareholder T. Rowe Price.[17]

In March 2020 amid a major stock market crash and an international oil crisis that saw the company's stock price plummet dramatically, a group of activist investors led by Carl Icahn have stated their desire to replace the entire Occidental board of directors, including Hollub.[18] Icahn wrote an open letter stating his view that Hollub and the board bought Anadarko to save their own jobs, and failed to protect shareholders' capital when they heavily indebted Occidental by borrowing over $40 billion in order to purchase Anadarko at a "massive" 65% premium.[19][20]

Dit 'goed-aandeelhoudersgericht' management en de laatste ceo heeft oxy bijna failliet laten gaan en voor de gigantische schuldenberg gezorgd.

Olieprijs is 25% naar beneden sinds omicron, terwijl de meeste deftige oliebedrijven slechts 10-15% gezakt zijn.

Normaal is het omgekeerd, met een hefboom.
Dat belooft als de prijzen weer aantrekken ten laatste in H2 2022 nadat omicron gepasseerd is.

Oliebedrijven ook veel efficiënter, bv devon Energy draait break even op 31 dollar/vat.

Apache bv verdubbelings-kandidaat.

Niemand die in Celyad Oncology zit?

Die is vandaag met 42% gestegen…

Er werden een hele hoop aandelen opgekocht aan hogere prijs door Amerikaanse investeerder…

Ik zit nu terug op break even in dit aandeel hierdoor en ben benieuwd wat dit nu moet betekenen…

Janus, uw ‘mopjes’ worden echt wat zielig als je geïrriteerd bent of gewoon ongelijk hebt. Je sprak ooit al over je sociale onhandigheid; corona en toegang tot een forum doen er echt geen goed aan. Wel heel erg verzuurd precies, is het wel OK met u?
Niemand in mijn omgeving is geïnteresseerd in aandelen, corona analyses, of parenclubs.
Daarom zit ik op BG natuurlijk.

Janus, uw ‘mopjes’ worden echt wat zielig als je geïrriteerd bent of gewoon ongelijk hebt.
Wat bedoel je, want ik heb de indruk dat mijn gelijk er juist begint aan te komen?

Zowat al de aandelen die ik hier vernoemd heb als gigantisch risicovol en gevaarlijk, staan ondertussen op of onder hun 52 week low.
Sommige zelfs tegen hun 5 year low.

Behalve Tesla. Even geduld.

Terug
Bovenaan