Kleine Beursfeiten

Ik doe niks, is toch maar een kleine dip? Verkopen doe ik sowieso niet, kopen pas als het enkele tientallen percenten zakt.
same here, de aandelen die nu heel zwaar zakken staan nog altijd vér boven maart 2020 niveau's, dus als deze variant echt mega gevaarlijk is en niet gecovered door huidige vaccins dan volgt er nog wel een veel grotere sell off, dus ga zeker geen impulsieve aankopen/verkopen doen vandaag.

same here, de aandelen die nu heel zwaar zakken staan nog altijd vér boven maart 2020 niveau's, dus als deze variant echt mega gevaarlijk is en niet gecovered door huidige vaccins dan volgt er nog wel een veel grotere sell off, dus ga zeker geen impulsieve aankopen/verkopen doen vandaag.
Bij de eerste lockdown ook te vroeg gekocht waardoor ik op -20% stond. Deze keer wacht ik ook nog eventjes af :).

Rode dagen motiveren wel om harder te werken :unsure: door al dat thuiswerk stel ik uit.

Het eerste dat ik vandaag deed op het internet was deze thread lezen. Bizar om hier te lezen dat er een nieuwe covid variant is, zal eens kijken op deredactie :unsure:

Edit: na 5 minuten opzoekingswerk: lijkt me nogal much ado about nothing? Besmettelijk ja, maar nog onbekend of je er ook zieker van wordt en of de vaccins gaan werken. En blijkbaar ook eenvoudig op te sporen met een PCR-test.. Zoveel mensen hebben ondertussen al antistoffen of een vaccin tegen covid en zelfs als die niet zouden werken zijn we zijn het ondertussen allemaal al lang en breed gewend om te thuiswerken en met maatregelen te leven. Ik ben er wel gerust in

Edit: na 5 minuten opzoekingswerk: lijkt me nogal much ado about nothing? Besmettelijk ja, maar nog onbekend of je er ook zieker van wordt en of de vaccins gaan werken. En blijkbaar ook eenvoudig op te sporen met een PCR-test.. Zoveel mensen hebben ondertussen al antistoffen of een vaccin tegen covid en zelfs als die niet zouden werken zijn we zijn het ondertussen allemaal al lang en breed gewend om te thuiswerken en met maatregelen te leven. Ik ben er wel gerust in
goh, heb ook wat bijgelezen ondertussen en de bezorgdheid lijkt me zeer terecht als je ziet dat een grote meerderheid van de besmetting in Zuid-Afrika die nieuwe variant is.

Ik vind de daling van -6% bij AB Inbev dat een significante omzet in ZA haalt toch nog maar beperkt, ik vermoed dat die nog wel wat harder gaan zakken.

Koopjes doen voorlopig zeker nog niet, wordt nog wel wat donkerder rood imo.

goh, heb ook wat bijgelezen ondertussen en de bezorgdheid lijkt me zeer terecht als je ziet dat een grote meerderheid van de besmetting in Zuid-Afrika die nieuwe variant is.

Ik vind de daling van -6% bij AB Inbev dat een significante omzet in ZA haalt toch nog maar beperkt, ik vermoed dat die nog wel wat harder gaan zakken.

Koopjes doen voorlopig zeker nog niet, wordt nog wel wat donkerder rood imo.
Deze relativeert het toch wat:

Gemiddelde dalingen van 3 a 5 procent voorlopig. Stevig voor sommige portefeuilles maar totaal nog geen sprake van een echte correctie a la 10 procent en meer. Voorlopig veel paniek voor niks. De beurs overdrijft graag eerlijk gezegd. Ipv gwn alles vast te houden dan zou er ondanks slecht nieuws niks aan de hand zijn op de beurs.. . Paniek en nog eens paniek verkopen.

Terug
Bovenaan