Kleine Beursfeiten

Schatten jullie dit in als een dagdipje of het begin van grotere correctie? Ik zou wat ETF's willen aanvullen en dit lijkt wel een mooie moment daarvoor.

Er is toch niks aan de hand? Dow groen, nasdaq half procentje naar beneden.

Gaan we bleten elke keer er iets een half procent zakt.

Nee hoor, we stellen gewoon een vraag op een forum.

Lang geleden dat elke ETF in min staat op het einde van een dag, vandaar.

Een van de slechtste dagen dit jaar.
RIP ATH
Wel nog boven de 26% ytd. Dat behouden is het doel tot eind dit jaar.
Wat maakt dat totaal uit de lucht geplukte rendement eigenlijk uit? Bij een recessie ga je veel minder hebben, bij een bullmarkt misschien meer.
Het is kwestie van op termijn meer te hebben dan een indexfonds.

En als je vandaag een heel slechte dag had, dan zou ik in uw plaats keihard in mijn broek schijten want dan is uw portefeuille pure trash.

Biden gaat 50 miljoen vaten op de markt gooien vanuit de strategische reserves.
= helft van de wereldwijde dagelijkse (!) consumptie, dus ?
= moet naderhand toch weer aangevuld worden ?

Et alors Joe?
Is gewoon wat politiek, wat ik wel begrijp. Mensen willen "het gevoel" hebben dat er iets aan gedaan wordt.

Ook wel vooral de schuld van de republikeinen uiteraard die niet anders doen dan populistische desinformatie rondstrooien over inflatie en de brandstofprijzen.
Dus doet Biden nu een wat populistische symbolische actie terug om te tonen dat hij wel het volk steunt daarin en actie onderneemt.

Natuurlijk, als USA, Japan, India, China een groot stuk van hun strategische reserve op de markt smijten, dan is het mayhem natuurlijk :)
Maar dat zou een heel klein beetje riskant zijn.
Stel dat er dan in het midden-oosten of elders iets gebeurt... (Iran-Israel-Rusland/Oekraine...)
Die F-35's en M1 Abrams tanks rijden niet op electriciteit nietwaar :biglaugh:

Boert de beurs van London niet achteruit door dalende volumes/listings en potentiële verhuis euroclearing. :thinking:

Zelf heb ik "nasdaq" wat goed scoort en heb ik een oogje op "euronext" wat bijna elk jaar groter wordt door uitbreiding.

Idd - eerlijk is eerlijk; schaamteloos overgenomen - nog een paar artikeltjes gelezen m.b.t. Refinitiv, snel de FCF eens doorgenomen, een presentatie op hun site gelezen. Is 1,25% van port.

Niet echt een uitgebreide case dus.
Tips vd tijd en dergelijke vind ik persoonlijk nonsens.
Gisteren MNDY gekocht @340 na correctie van 20% laatste dagen...Snel een ritje up van 10% of meer en anders verlies beperken (trailing stop).

Boert de beurs van London niet achteruit door dalende volumes/listings en potentiële verhuis euroclearing. :thinking:

Zelf heb ik "nasdaq" wat goed scoort en heb ik een oogje op "euronext" wat bijna elk jaar groter wordt door uitbreiding.

Er is idd een risico door o.a. de Brexit maar of de listings drastisch gaan dalen is koffiedik kijken.

Onderstaand artikel geeft aan waar het zwaartepunt van LSEG ligt en als ze erin slagen om Refinitiv goed te implementeren.

ik hoop eigenlijk dat de koerszwakte wordt veroorzaakt door (tijdelijke) hoge kosten voor implementatie en dat men nadien de vruchten kan plukken.

Hoeveel is er van die 13k vandaag alweer bij?
Als je dagen hebt waarbij je 13k verliest omdat alle ETF's eens zakken, dan zijn er ook dagen dat dat er vlot terug bijkomt natuurlijk :D

Al is 13k wel héél veel? bij mij is er gisteren 1k af gegaan en kan me nu toch vrij moeilijk inbeelden dat @cege zijn portefeuille 13x zo groot zou zijn :p

Als je dagen hebt waarbij je 13k verliest omdat alle ETF's eens zakken, dan zijn er ook dagen dat dat er vlot terug bijkomt natuurlijk :D

Al is 13k wel héél veel? bij mij is er gisteren 1k af gegaan en kan me nu toch vrij moeilijk inbeelden dat @cege zijn portefeuille 13x zo groot zou zijn :p
cege heeft volgens mij alleen aparte aandelen en jij ETF's. Dus lijkt me logisch dat jouw portfolio minder volatiel is.
Mijn portfolio is gisteren 3k gezakt en ben zeker dat hij minder groot is als de jouwe :p

cege heeft volgens mij alleen aparte aandelen en jij ETF's. Dus lijkt me logisch dat jouw portfolio minder volatiel is.
Mijn portfolio is gisteren 3k gezakt en ben zeker dat hij minder groot is als de jouwe :p
Ahja oké :D Ik ging ervan uit dat hij ook wel grotendeels in ETF's zat, maar met grotendeels individuele aandelen kan dat natuurlijk wel. Maar dan is de kans heel groot dat er de voorbije maanden ook dagen waren waar het een veelvoud van +13k was :D

Terug
Bovenaan