Kleine Beursfeiten

Beleg al sinds start van de corona crisis in IWDA + EMIM volgens de bekende strategie.
En heb net een week geleden voor het eerst een individueel aandeel gekocht, namelijk Ageas (wel vrij beperkt, 25 aandelen). Voorlopig ben ik zeer tevreden :p.

Weet wel nog niet echt goed wat nu doen, sowieso maandelijks ETF blijven doen want dat is toch buy n hold. Maar heb daarnaast nog wel wat kapitaal in cash staan waar ik iets mee zou moeten doen. Heb sinds 2 jaar geleden vastgoed gekocht dus er hoeft geen cash meer bij te komen, maar wat doe ik ermee..

Iemand tips?

Live a little, all in Rivian :biglaugh:. Zowel op wallstreet bets forum als hier en op yahoo forum, etcetera....Iedereen: 'niet kopen dit is een zeepbel die gaat ontploffen, 0 auto gemaakt, rommelaandeel '.
Investeerders zullen dit ook wel weten dat die waardering crazy is; desondanks pre-market opnieuw meer dan 10% omhoog...Ik vraag mij toch af, wie zijn in godsnaam die kopers????:oink::crazy:

Het gaat hier bij ageas toch puur over speculatie? Overnames die eventueel zouden kunnen gebeuren. Stijging zonder reden dus?

Het gaat hier bij ageas toch puur over speculatie? Overnames die eventueel zouden kunnen gebeuren. Stijging zonder reden dus?

Ageas is zoals de banken een beetje een "stijgende rente investering".

Nu de "tapering" begonnen is en de rente waarschijnlijk gaat stijgen, zullen de banken en Ageas vanwege de verhoogde aantrekkelijkheid van levensverzekeringen er wel van snoepen.

Komt in het nieuws door deze speculatie, opent misschien bij de sommigen de ogen ivm lage waardering... zonder reden dus niet echt zou ik zeggen.

Dat vind ik zelf ook een lastige. Want door dat te doen, wijk je af van je strategie. Je gaat dat namelijk maar tijdelijk kunnen doen, waardoor uw spreiding over tijd niet uniform is. Hierdoor verhoog je je risico dus (stel dat we momenteel op een absolute top op de beurs zitten).

Ik koop gewoon bij se.
Dat is toch uiteindelijk toch gespreid want is om de x-aantal maanden dat mijn cash positie dan te groot is door "meevallers" (vakantiegeld, bijberoep, 13de maand)
Dus op een jaar is dat sowieso gespreid.

Kunt ook ne vaste strategie om als ge x % "te veel cash" hebt ge dan ne ETF doet. An sich spreid je dan ook op al die jaren.
Zolang als dat percentage niet te groot is dat het maar 1 keer per 3 jaar ofzo zich voor doet. Of als dat bedrag een (te) groot percentage is van uw ETF portefeuille.

Hangt ervan af wat je strategie is :p bij mij is het heel simpel, ik zit enkel in twee ETF's (CSPX en CNDX) dus ik koop enkel die en als ik meer geld heb koop ik gewoon meer van hetzelfde. Meer is er niet aan.
Is er een reden waarom je je enkel beperkt tot de Amerikaanse markt?

Live a little, all in Rivian :biglaugh:. Zowel op wallstreet bets forum als hier en op yahoo forum, etcetera....Iedereen: 'niet kopen dit is een zeepbel die gaat ontploffen, 0 auto gemaakt, rommelaandeel '.
Investeerders zullen dit ook wel weten dat die waardering crazy is; desondanks pre-market opnieuw meer dan 10% omhoog...Ik vraag mij toch af, wie zijn in godsnaam die kopers????:oink::crazy:
Ik heb aan 102$ gekocht. :cool:

ter verduidelijking: ook mijn enigste high risk aandeel. De rest is allemaal vrij braaf op lange termijn.
Rivian had ik ook gekocht met de bedoeling lange termijn. (de order van Amazon moet in 2025 geleverd worden; had ongeveer die termijn minimum in gedachten) , maar aan de snelheid dat het nu aan het stijgen is, hou ik het wel nauwlettend in het oog. Het blijft een ongelofelijk overgehyped aandeel.

Blijkbaar zitten hier wel wat bel20 liefhebbers :)
Ik heb heel wat Bel20 bedrijven in porto, AvH, Aedifica, Ageas, Cofinimmo, GBL, Melexis, Sofina en Solvay. Die hebben mij toch nog niet teleurgesteld hoor. Dus wat is je punt nu ?
Bel20 index is gewoon scheefgetrokken door die zware gewichten van AB Inbev, ING, KBC,... terwijl er wel mooie kwaliteit tussenzit als je wat opzoekwerk doet.

AEX is trouwens tegenwoordig ook zo'n scheefgetrokken index met al die chipbedrijven.

Laatst bewerkt:
Ik heb heel wat Bel20 bedrijven in porto, AvH, Aedifica, Ageas, Cofinimmo, GBL, Melexis, Sofina en Solvay. Die hebben mij toch nog niet teleurgesteld hoor. Dus wat is je punt ? Beetje roepen dat Bel20 suckt maar niet eens weten dat daar ook wel toppers tussenzitten.
Maar dat is dan puur door dividenden of?

Ik ben een complete beginner

Voor Sofina had ik januari dit jaar een order staan aan 272 ofzo en op een halve euro niet gehaald. Nu staat die op €400 ofzo.
En als ge er net aan het begin van de crisis bijzat hebt ge daar wel zeeeeer goede zaakskes mee gedaan.

Voor Sofina had ik januari dit jaar een order staan aan 272 ofzo en op een halve euro niet gehaald. Nu staat die op €400 ofzo.
En als ge er net aan het begin van de crisis bijzat hebt ge daar wel zeeeeer goede zaakskes mee gedaan.
Eind september was uw tweede koopkans aan 340€. Heb het hier nog gepost, denk dat Coldvinc de enige was die mijn raad gevolg heeft.

Ik zit er in aan 175, maar geen haar die er aan denkt om al te verkopen.

Thanks.
Net even gezien wat ze juist doen, dit lijkt mij toch echt wel heeeeeeeel speculatief om hier geld in te steken.
(PhD in neuroscience hier, dus begrijp de science wel min of meer).

Geldt momenteel een beetje voor alle experimentele medicatie rond Alzheimer he. Je hebt zeker gelijk dat het speculatief is, en dat ze "gokken" op een behandeling die zou kunnen werken. Eerste resultaten zijn positief, maar nog niet tegenover placebo getest, dus dat zegt nog niet zo heel veel (al weet ik niet hoe ver placebo's werken bij mensen met Alzheimer, gezien ze hier logischerwijs minder besef van zouden hebben).

Maar, voor het zelfde geldt komt er uit de phase 3 trial dat er geen effect is, en zakt het aandeel compleet in elkaar. Anderzijds is het medicijn van Biogen goedgekeurd terwijl 1 van hun trials negatief was...
Met dat verschil dat Biogen een 'normaal' bedrijf is, en Cassava een retail speculatie speeltje geleid door typische aandelenpromo oplichters.

Geen enkele mening over 'de science', maar de end-game in zo'n geval is in 90% van de gevallen een -80%.

ENPH is mijn grootste positie (door de sterke stijging na earnings).
Hebben nu en bedrijf gekocht waarmee ze zich ook op particuliere EV charging stations kunnen richten.

Dit bedrijf is echt top kwaliteit op alle vlakken.

Sterke opwaartse sector.
Bedrijf zelf wint snel marktaandeel in de sector.
Blijvende uitbreidingen internationaal en ook in product offering.
Zeer sterke customer focus.
Top execution van management.

Wel zeer duur :)

Eind september was uw tweede koopkans aan 340€. Heb het hier nog gepost, denk dat Coldvinc de enige was die mijn raad gevolg heeft.

Ik zit er in aan 175, maar geen haar die er aan denkt om al te verkopen.
Ik heb dat toen gelezen, niet onmiddelijk actie genomen, en nu heb ik al enige tijd een order staan aan €355 die ik niet onmiddelijk zie doorgaan 😨.

Terug
Bovenaan