JanusDR
Well-known member
Was upstart toch?399 eurootjes
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Was upstart toch?399 eurootjes
![]()
Van iets goed mag je altijd bijkopen!
Ik heb ook al enige tijd ageas en heb nu nog een order open staan aan 40 euro. De overstromingen in Wallonië hebben hen 55 miljoen gekost (we gaan er van uit dat dit niet elk jaar gebeurt) en ze zitten ook met hun exposure in China. Maar rechtstreeks zijn ze zelf niet betrokken in de vastgoedsector.
Bij ageas heb je toch meer ruimte qua groei. Ze kopen al jaren massaal eigen aandelen en zitten op 1,25 miljard cash om eventuele overnames te doen.
Altijd even balen als je order op een haar na gemist wordt en het aandeel nadien de primus is op de beursNet positie verdubbeld in Ageas, begrijp de reactie op de goede cijfers niet.
Intrinsieke waarde is bijna €70 per aandeel en dividend rendement is zeer mooi, denk niet dat ik hier mijn broek aan ga scheuren.
. Goed ja, je moet nu eenmaal ergens je grens leggen!Kwartaalresultaten waren wat minder dan verwacht. Fee revenue steeg met 12% op een QoQ basis, vs. 60% QoQ vorig kwartaal. Q4 guidance wel goed (+18% QoQ groei dacht ik). Dit is geen SaaS business dus 'lumpiness' in de revenue is te verwachten uiteraard. Verder denk ik dat ze al een behoorlijk marktaandeel hebben in personal loans (als ik mij goed herinner las ik in een analyse dat UPST 10% marktaandeel in de US heeft), dus de vraag is of het hoge groeitempo volgend jaar ook kan worden aangehouden. Met auto loans hebben ze een nieuw product nu, maar dat was dit kwartaal slechts 2K van de 263K loan volume, dus voorlopig nog niet significant, terwijl er in de bull thesis wel van wordt uitgegaan dat auto loans een significante driver zijn voor groei in 2022. Verder hebben ze aangekondigd dat ze ook met SMB en mortgage leningen gaan beginnen, maar dat zal nog niet voor 2022 zijn aangezien hun AI modellen ook voor deze leningen opnieuw 'getraind' moeten worden, ik verwacht dat dat pas vanaf 2024 een significant volume kan bereiken. Long term is er niks aan de thesis gewijzigd, maar er zijn wat vragen over de duurzaamheid van de groei op korte termijn.Was upstart toch?
Waarom datadog en niet Cloudflare bv?Kwartaalresultaten waren wat minder dan verwacht. Fee revenue steeg met 12% op een QoQ basis, vs. 60% QoQ vorig kwartaal. Q4 guidance wel goed (+18% QoQ groei dacht ik). Dit is geen SaaS business dus 'lumpiness' in de revenue is te verwachten uiteraard. Verder denk ik dat ze al een behoorlijk marktaandeel hebben in personal loans (als ik mij goed herinner las ik in een analyse dat UPST 10% marktaandeel in de US heeft), dus de vraag is of het hoge groeitempo volgend jaar ook kan worden aangehouden. Met auto loans hebben ze een nieuw product nu, maar dat was dit kwartaal slechts 2K van de 263K loan volume, dus voorlopig nog niet significant, terwijl er in de bull thesis wel van wordt uitgegaan dat auto loans een significante driver zijn voor groei in 2022. Verder hebben ze aangekondigd dat ze ook met SMB en mortgage leningen gaan beginnen, maar dat zal nog niet voor 2022 zijn aangezien hun AI modellen ook voor deze leningen opnieuw 'getraind' moeten worden, ik verwacht dat dat pas vanaf 2024 een significant volume kan bereiken. Long term is er niks aan de thesis gewijzigd, maar er zijn wat vragen over de duurzaamheid van de groei op korte termijn.
Ik heb mijn positie voorlopig verkocht, niet omdat ik er niet meer in geloof, maar omdat er op korte termijn mogelijk betere opportuniteiten zijn. Al kan het zijn dat ik de komende dagen weer instap, maar dat zal dan met een kleinere positie zijn die ik eerst had (UPST was 21% van mijn portfolio voor gisteren). Al bij al meer dan 100% winst op mijn eerste aankopen in mei en ongeveer 60% op mijn gehele positie (veel bijgekocht in juni-augustus), dus ondanks de daling mag ik niet ontevreden zijn.
Mijn huidige portfolio:
Datadog 18%
Snowflake 17%
monday.com 16% => Gisteren van 10% naar 16% gebracht, hadden fantastische resultaten maar gingen -20%. Weliswaar de 2 dagen ervoor +25%.
SentinelOne 11%
Crowdstrike 10%
ZoomInfo 9%
Cash 9% => Ben er nog niet uit wat ik hier mee ga doen. Multiples staan ook weer heel hoog na de bull run laatste paar maanden
MercadoLibre 7%
Amplitude 2%
Sea Limited 1%
Tot ergens in september/oktober had ik ook een positie in Cloudflare, echter verkocht, voornamelijk omwille van de stijgende multiple terwijl de omzetgroei voorlopig constant blijft:Waarom datadog en niet Cloudflare bv?
Toch iemand dat het lef heeft om effectief zijn portefeuille te tonen...Kwartaalresultaten waren wat minder dan verwacht. Fee revenue steeg met 12% op een QoQ basis, vs. 60% QoQ vorig kwartaal. Q4 guidance wel goed (+18% QoQ groei dacht ik). Dit is geen SaaS business dus 'lumpiness' in de revenue is te verwachten uiteraard. Verder denk ik dat ze al een behoorlijk marktaandeel hebben in personal loans (als ik mij goed herinner las ik in een analyse dat UPST 10% marktaandeel in de US heeft), dus de vraag is of het hoge groeitempo volgend jaar ook kan worden aangehouden. Met auto loans hebben ze een nieuw product nu, maar dat was dit kwartaal slechts 2K van de 263K loan volume, dus voorlopig nog niet significant, terwijl er in de bull thesis wel van wordt uitgegaan dat auto loans een significante driver zijn voor groei in 2022. Verder hebben ze aangekondigd dat ze ook met SMB en mortgage leningen gaan beginnen, maar dat zal nog niet voor 2022 zijn aangezien hun AI modellen ook voor deze leningen opnieuw 'getraind' moeten worden, ik verwacht dat dat pas vanaf 2024 een significant volume kan bereiken. Long term is er niks aan de thesis gewijzigd, maar er zijn wat vragen over de duurzaamheid van de groei op korte termijn.
Ik heb mijn positie voorlopig verkocht, niet omdat ik er niet meer in geloof, maar omdat er op korte termijn mogelijk betere opportuniteiten zijn. Al kan het zijn dat ik de komende dagen weer instap, maar dat zal dan met een kleinere positie zijn die ik eerst had (UPST was 21% van mijn portfolio voor gisteren). Al bij al meer dan 100% winst op mijn eerste aankopen in mei en ongeveer 60% op mijn gehele positie (veel bijgekocht in juni-augustus), dus ondanks de daling mag ik niet ontevreden zijn.
Mijn huidige portfolio:
Datadog 18%
Snowflake 17%
monday.com 16% => Gisteren van 10% naar 16% gebracht, hadden fantastische resultaten maar gingen -20%. Weliswaar de 2 dagen ervoor +25%.
SentinelOne 11%
Crowdstrike 10%
ZoomInfo 9%
Cash 9% => Ben er nog niet uit wat ik hier mee ga doen. Multiples staan ook weer heel hoog na de bull run laatste paar maanden
MercadoLibre 7%
Amplitude 2%
Sea Limited 1%
Ik heb mijn bevindingen gepost over GBL tijd terug, buy and hold.Ik heb op een paar weken 10% winst op gbl, behouden of verkopen? Iemand ervaring met gbl, ziet er eerder langetermijn uit maar ik twijfel nog...
Ik heb Ageas en NN Group en die laatste loopt wel vlotjes, +30% YTD. Ik hou ze allebeide, dikke dividenden à 5% netto rendement. En als NN Group de 50 aantikt gaan we eens een dikke call optie schrijven.Ageas daarentegen is ondanks de goede resultaten heel triestig.
Monday.com niet beter gewacht tot vrijdag? ...all shares will become eligible for sale in the public market Friday 12....werknemers en insiders die willen verkopen zouden wel eens voor een stevige daling kunnen zorgen vrijdag of niet?Kwartaalresultaten waren wat minder dan verwacht. Fee revenue steeg met 12% op een QoQ basis, vs. 60% QoQ vorig kwartaal. Q4 guidance wel goed (+18% QoQ groei dacht ik). Dit is geen SaaS business dus 'lumpiness' in de revenue is te verwachten uiteraard. Verder denk ik dat ze al een behoorlijk marktaandeel hebben in personal loans (als ik mij goed herinner las ik in een analyse dat UPST 10% marktaandeel in de US heeft), dus de vraag is of het hoge groeitempo volgend jaar ook kan worden aangehouden. Met auto loans hebben ze een nieuw product nu, maar dat was dit kwartaal slechts 2K van de 263K loan volume, dus voorlopig nog niet significant, terwijl er in de bull thesis wel van wordt uitgegaan dat auto loans een significante driver zijn voor groei in 2022. Verder hebben ze aangekondigd dat ze ook met SMB en mortgage leningen gaan beginnen, maar dat zal nog niet voor 2022 zijn aangezien hun AI modellen ook voor deze leningen opnieuw 'getraind' moeten worden, ik verwacht dat dat pas vanaf 2024 een significant volume kan bereiken. Long term is er niks aan de thesis gewijzigd, maar er zijn wat vragen over de duurzaamheid van de groei op korte termijn.
Mijn huidige portfolio:
Datadog 18%
Snowflake 17%
SentinelOne 11%
Crowdstrike 10%
ZoomInfo 9%
MercadoLibre 7%
Amplitude 2%
Sea Limited 1%
Houd ik geen rekening mee. Je kon evengoed in juni zeggen dat je wil wachten tot vrijdag 12 november, maar sindsdien is het aandeel bijna verdubbelt.Monday.com niet beter gewacht tot vrijdag? ...all shares will become eligible for sale in the public market Friday 12....werknemers en insiders die willen verkopen zouden wel eens voor een stevige daling kunnen zorgen vrijdag of niet?
Ik kan het aanraden als je voor kleine bedragen koopt, de commissie is vrijwel nihil. Je bent wel sterk gelimiteerd aan hun selectie dus geen toegang tot alle aandelen/producten (geen opties). Je moet zelf de administratie op jou nemen. (Ze sturen iedere maand een mailtje met een overzicht van belastingen die je nog moet betalen). De app zelf is sterk gelimiteerd, weinig informatie over de bedrijven en hun resultaten. Voor iemand die zijn eerste stapjes op de beurs zet is er vrij weinig informatie.Iemand ervaring met de bux zero app? Is deze app aan te raden?
Klopt niet helemaal. De openingskoers bedroeg 106,75 dollar ipv 78 dollar, maar sommige graphs tellen wel van (het vooraf ingestelde) 78$.Rivian +40%...
Bekijk mijn tip eens...vandaag +15%, benieuwd hoeveel einde beurs...Klopt niet helemaal. De openingskoers bedroeg 106,75 dollar ipv 78 dollar, maar sommige graphs tellen wel van (het vooraf ingestelde) 78$.
Hoe dan ook, 2de dag +16% up atm. Benieuwd waar het vanavond aftikt.
Ik heb proterra gekocht, resultaten nabeurs goed en nabeurs reeds 6% up...PTRA
Een nieuwe bullmarkt expert is geborenBekijk mijn tip eens...vandaag +15%, benieuwd hoeveel einde beurs...