Kleine Beursfeiten

Ik lees toch vooral een gigantische lofzang.

Het maakt niet uit hoeveel shares pltr er zijn want ze zijn zo geweldig dat het aandeel enkel kan stijgen in de toekomst!! Dus dat je stukje van de taart elk jaar kleiner wordt is naast de kwestie?
Zijn gegarandeerde 30 dollar na earnings is precies toch ook in het water gevallen :unsure:.

Maar negeren ze het echt compleet? Gezien de koers blijft slabakken tussen $20 en $29 lijkt me dat de markt het wel genoeg vindt op dit moment.

Tesla 🙂 Snow houdt stand, oxy zakt...(allebei al verkocht)
Misschien start van daling tesla tot....

Laatst bewerkt:
Tesla 🙂 Snow houdt stand, oxy zakt...(allebei al verkocht)
Misschien start van daling tesla tot....
OXY overload aan debt ivgl met peers, anderzijds wel een achterkomertje.
Alhoewel geen fan van Oxy, denk ik niet dat je er uw broek aan kan scheuren.
Als de hoge olieprijs aanhoudt kan deze een late remonte inzetten.

YTD-high voor WTI-oil.
Beetje dubbel, voor inflatie en economie niet echt oké en voor olie-projecten op de (middel)lange termijn betekent dat ook hogere kosten (lees break-even prijzen voor olie om rendabele projecten te hebben zullen ook weer stijgen).
Bv in Guyana zijn Hess en Exxon bezig aan liza 1&2 en Payara, break-even prijs is 25 usd-32 usd, als er weer meer Projecten worden opgestart zal deze prijs ook weer stijgen (druk op materialen, dayrates boorplatformen etc), op vasteland ook de rig-activity die zal aantrekken (=inflatie in de prijzen).

Op korte tijd echter stroomt de cash binnen.

Midcap en smallcap oilers vullen hun koffers.hefboom is immens daar.

Laatst bewerkt:
Ahold toch een van de betere aankopen laatste jaren. Systematisch blijven bijkopen aan de lage 20, nu al 50% hoger en ook goed dividend rendement.

Goeie cashflow. Goede positionering in EU en US. De Albert Hein strategie werkt wel echt, ik zie zelfs mijn 90 jarige bomma "naar den nieuwe Hollander" gaan ipv naar de Aldi of Lidl, wat ze al 50jaar deed waarschijnlijk. Bij Delhaize ga ik nu ook zelf shoppen tegenwoordig. Meestal zijn er wel wat dealtjes te doen op zijn AH en je vindt er dingen die je ergens anders niet vindt (e.g. kruiden, bepaalde kazen, bepaalde andere 'fijnere' producten).

Bol.com blijft ook gaan als een tierelier.

Eigen inkoop blijft ook gaan.

Blijft voor mij mijn flappentappertje gefinancierd met equity uit huis aan 1% :) Niks exotisch, maar choochoo naar boven.

Ik heb op een paar weken 10% winst op gbl, behouden of verkopen? Iemand ervaring met gbl, ziet er eerder langetermijn uit maar ik twijfel nog...

Terug
Bovenaan