Je kan die €500 gerust op de beurs gooien, maar dan zou ik het eerder als een gokje beschouwen dan er een beleggingsportefeuille mee te willen aanleggen. Kies een aandeel waarin je gelooft en laat het vooral staan. Worst case ben je 500 euro kwijt, best case ... .
Ik heb in maart 2013 als student quasi al mijn spaarcenten in TSLA gestoken. Ik had er speciaal een Binckbank rekening voor aangemaakt. Mijn ouders vonden dat maar niks (risicoavers), maar ik heb toch doorgezet en vond het allemaal heel spannend en interessant. Ook al kende ik toen nog maar weinig van de beurs.
Eind april 2013, na Tesla's positieve earnings call met een eerste winstgevend kwartaal, heb ik mijn aandelen met een mooie winst verkocht, en van die winst ben ik met mijn vriendin en vrienden op citytrip naar Amsterdam geweest. Wat een glorie, wat een succes. In de jaren daarna heb ik wat gegokt op TSLA, long & short, maar ik heb alles bij elkaar niks meer aan dat aandeel verdiend, als ik er al geen geld aan verloren heb.
Ik had die aandelen sinds 2013 beter gewoon gehouden, ja. Sindsdien is de marktkapitalisatie maal 125 gegaan (€6000 --> €750.000).