Kleine Beursfeiten

Deze zijn toch allemaal sterk overwogen in Amerika, met uitzondering de eerste wereldwijde.
Compenseer je dat met nog specifieke Europese of Aziatische zaken?
Mijn portefeuille is genoeg gespreid. Ik heb veel Belgische en Franse individuele aandelen en ik heb ook een stuk Azië dat ik gestaag aan het uitbreiden ben.

Ouch. Fortis/Ageas was toen m'n eerste aankoop van aandelen. Die waarde van quasi €0 verdriedubbelde vrij snel... maar ik had een inleg van slechts 100 euro :)

Zijn er hier mensen die zich wagen aan (semi) automatisch traden via software?
Ik heb ooit eens een regressiemodelletje gemaakt in trend van:

%winst per aankoopschijf = hoelang in portefeuille + welke sector + welke munt/land + stand van nasdaq op moment aankoop + %dividend + leeftijd bedrijf etc.

Elke maand maakte ik hiervan dan een update en dan aan de hand hiervan kocht ik dan een aandeel of ik sloot bepaalde aandelen uit omdat ze juist negatief geassocieerd waren met %winst.

Mijn aandelen in D'ieteren zijn 50%+ gestegen sinds ik het begin dit jaar heb aangekocht.. Wat zouden jullie doen? 'k Vind het vrij hoog staan

Mijn aandelen in D'ieteren zijn 50%+ gestegen sinds ik het begin dit jaar heb aangekocht.. Wat zouden jullie doen? 'k Vind het vrij hoog staan
Ik hou de mijne bij maar van winst te pakken is nog nooit iemand armer geworden -> ik zie niet in waarom ze zouden zakken eigenlijk?

't is moeilijk een exacte waarde op hun Belron-participatie te plakken, maar "hoog" vind ik ze eigenlijk niet staan. Mijn target voor year-end was €110

KBC Securities: We waarderen D’Ieteren Auto momenteel aan 22,0 euro per aandeel en Belron aan 86,0 euro per aandeel. Samen met de aanzienlijke nettokasposities (goed voor 38,5 euro per aandeel) e.a. schatten we de nettoactiefwaarde op 149,3 euro per aandeel. Na toepassing van een discount van zo’n 20% herhalen we het koersdoel van 121 euro per aandeel en de “Kopen”-aanbeveling.”

Laatst bewerkt:
Eventueel als je denkt dat ze gaan zakken, maar je wil nog niet verkopen, kan je een gedekte call verkopen (indien je 100 stuks hebt).

2,80IET 17 sep 2021 108,00

:thinking:

Iemand pros/cons voor Compagnie des Alpes? Nu dat de Corona-crisis stilaan onder controle lijkt in Europa en ik vermoed at volgende winter ze niet meer alle ski-resorts gaan dichthouden en reizen wel mogelijk zal zijn zit er wel weer upside potentieel in?

Edit: vanaf 200 aandelen twee gratis tickets voor hun pretparken of twee dagen skipas voor hun skigebieden (https://espace-actionnaires.compagniedesalpes.com/rejoindre-le-club) en in normale tijden ook dividend.

Laatst bewerkt:
Als de fundamenten nog altijd goed zijn zou ik niet weten waarom je zou verkopen. Zelf beetje kijken of er nog meer in het vat zit of niet.

Sofina staat nu ook heel hoog, maar gaat toch steeds weer hoger. Let your profits run.

Iemand pros/cons voor Compagnie des Alpes? Nu dat de Corona-crisis stilaan onder controle lijkt in Europa en ik vermoed at volgende winter ze niet meer alle ski-resorts gaan dichthouden en reizen wel mogelijk zal zijn zit er wel weer upside potentieel in?

Edit: vanaf 200 aandelen twee gratis tickets voor hun pretparken of twee dagen skipas voor hun skigebieden (https://espace-actionnaires.compagniedesalpes.com/rejoindre-le-club) en in normale tijden ook dividend.
Moeilijk om in te schatten. Ben toch nog niet 100% zeker dat we terug een normale skiwinter gaan beleven. Veel zal afhangen van de verdere impact van die deltavariant.

Als je de daling van de voorbije maand als koopopportuniteit ziet moet je wel niet vergeten dat de koers de voorbije maand gezakt is omdat ze een maand geleden een kapitaalsverhoging van 230m € aangekondigd hebben. Ge moogt dus ook ni zomaar de koers van nu met de koers pre-corona vergelijken en denken dat we daar binnenkort wel weer aan gaan zitten.

Zit ook al ff te denken om positie te nemen specifiek voor die tickets voor hun pretparken of skipassen. Zal nog ff de kat uit te boom kijken. Uiteindelijk moet ge ze maar in bezit hebben tegen 30 september om daar recht op te hebben.

Kwartaaldividenden gestort!

OVV: 0,09375 usd p/a (ik verwacht toch een herstel naar het vroegere niveau van 0,25 usd p/a.
Schuldafbouw is voor op schema en de vrije cashflow is enorm.

DVN: 0,34 usd p/a (ik verwacht 0,4 voor volgend kwartaal)

eerst 15% bronheffing en dan nog eens 30% RV hier. Man man...

maar toch netjes ^^

Liever dat een bedrijf dividenden verhoogt dan de inkoop van eigen aandelen.
In theorie verhoogt de winst per aandeel wel (indien de ingekochte aandelen vernietigd worden), maar ik vraag me af of dat zoveel meer aandeelhouderswaarde betekent?

Want vaak worden die aandelen nog eens ingekocht aan hoge koersen.

Liever dat een bedrijf dividenden verhoogt dan de inkoop van eigen aandelen.
In theorie verhoogt de winst per aandeel wel (indien de ingekochte aandelen vernietigd worden), maar ik vraag me af of dat zoveel meer aandeelhouderswaarde betekent?

Want vaak worden die aandelen nog eens ingekocht aan hoge koersen.
Op inkoop eigen aandelen betaal je geen belasting, op dividend minstens 30% en soms nog meer, dus als de beurskoers onder de NAV ligt dan liever inkoop aandelen voor mij (bvb: Prosus)

Terug
Bovenaan