Kleine Beursfeiten

Ik moet zeggen dat mijn holdings het ook erg goed doen. Naast Ackermans heb ik Eurazeo, dat gaat echt als een trein.

GBL heeft zich in december ook fors ingekocht bij Canyon, lijkt me geen slechte aankoop :)

Nog steeds geen appraisal resultaten van Sapakara in Suriname.
Sinds Total Operator is, amper nog communicatie door APACHE.
Zwaar op dit beestje ingezet..

Bij Ovintiv koersdoelverhoging door Citi naar 43 USD.

Bij Devon Energy: nog een kleine week en kwartaaldividend van 0,34 USD op de rekening ^^

Laatst bewerkt:
Ik heb toch nog geen enkele holding geweten die efkes easy money was hoor. Heb gewoon eens geduld, dat komt wel. Dat geduld ontbreekt precies bij veel mensen nu ze dankzij corona 40-50-...-80% winst gehaald hebben op een jaar tijd...
Jup, zotjes hoe hard alles gestegen is sinds het dal van maart vorig jaar. Ik stond toen op een bepaald moment lichtjes negatief en nu is mijn totale winst meer dan het dubbele dan mijn piek voor corona. Ik ben best tevreden van mijn strategie. Gewoon long-term buy & hold en periodiek interessante dingen kopen/bijkopen met beschikbaar geld. Grootste deel min of meer safe posities en dan hier en daar wat meer risky bets.

Ik moet zeggen dat mijn holdings het ook erg goed doen. Naast Ackermans heb ik Eurazeo, dat gaat echt als een trein.

GBL heeft zich in december ook fors ingekocht bij Canyon, lijkt me geen slechte aankoop :)
Yep, Eurazeo heb ik ook. Nog maar eens een bewijs dat je geduld moet hebben. De voorbije 2-3 jaar gene vetten maar nu gaat het komen mijn inziens, en dan lopen de meeste er achteraan.

Jup, zotjes hoe hard alles gestegen is sinds het dal van maart vorig jaar. Ik stond toen op een bepaald moment lichtjes negatief en nu is mijn totale winst meer dan het dubbele dan mijn piek voor corona. Ik ben best tevreden van mijn strategie. Gewoon long-term buy & hold en periodiek interessante dingen kopen/bijkopen met beschikbaar geld. Grootste deel min of meer safe posities en dan hier en daar wat meer risky bets.
Inderdaad, gewoon je aandelen houden als er fundamenteel niets veranderd is, en als er paniek is en de kwaliteitsaandelen worden meegesleurd zijn dat de koopmomenten. De eerste keer lijkt dat eng als je alles maar ziet zakken, maar als je dit 1 keer gedaan hebt (zoals vorig jaar in maart) en die psychologische drempel overschreden hebt zal je rendement op lange termijn een heel pak hoger zijn.

Het enige wat ik momenteel nog maandelijks bijkoop zijn de ETF's, voor de rest alles houden momenteel (allee buiten mijn Prosus aankoop).

Inderdaad, gewoon je aandelen houden als er fundamenteel niets veranderd is, en als er paniek is en de kwaliteitsaandelen worden meegesleurd zijn dat de koopmomenten. De eerste keer lijkt dat eng als je alles maar ziet zakken, maar als je dit 1 keer gedaan hebt (zoals vorig jaar in maart) en die psychologische drempel overschreden hebt zal je rendement op lange termijn een heel pak hoger zijn.

Het enige wat ik momenteel nog maandelijks bijkoop zijn de ETF's, voor de rest alles houden momenteel (allee buiten mijn Prosus aankoop).
Zijn dat dan specifieke sector ETF's, of gewoon een brede index?

Exact hetzelfde resultaat en dezelfde strategie.

Tevens eerste jaar voor mij dat ik meer op de beurs heb verdiend dan met mijn job.

Zijn dat dan specifieke sector ETF's, of gewoon een brede index?
VWCE, CSPX, VVSM, IH2O, WHEA, IDPE. De eerste blijf ik gewoon permanent doen, de andere zijn eigenlijk meer om gespreid in te stappen ipv alles er ineens in te knallen aangezien die toch in DeGiro kernselectie zitten en dus niks kosten (enkel beurstaks). Want de beurzen blijven nu wel hoog hangen en een correctie, zelfs maar van 5% misschien, zit er wel aan te komen. Dus momenteel liever gespreid.

Ik werkte in 2008 op een Belgische grootbank en daar was het voor sommige collega's een verlies van enkele jaarlonen en meer toen Dexia en Fortis naar de 0€ afstevenden ;-)
Ouch. Fortis/Ageas was toen m'n eerste aankoop van aandelen. Die waarde van quasi €0 verdriedubbelde vrij snel... maar ik had een inleg van slechts 100 euro :)

Zijn er hier mensen die zich wagen aan (semi) automatisch traden via software?

Iemand die zich waagt aan een voorspelling ivm de delta variant van het corona virus? Gaan we weer richting wereldwijde lockdowns? Gaat het een effect op de beurzen hebben? Ik zie het persoonlijk vrij somber in...

Wereldwijd zal het niet zijn, in sommige regio's is men echt wel heel goed aan het vaccineren. Maar terwijl we hier in een hoera stemming zitten is bijvoorbeeld in Maleisië de grootste fabriek van Shimano (fietsonderdelen) al minstens een maand gesloten. Lockdowns ver weg hebben uiteindelijk ook een impact op de globale economie, alles wordt ver weg gemaakt. Opnieuw een reisverbod lijkt me onontkoombaar voor komende winter. Restaurants, bioscopen, fitness? Die gaan volgens mij nog wel eens dicht.

Je ziet ook wel dat de berichtgeving aan het wijzigen is. Plots moeten we 90% vaccinatiegraad halen, gaan we ermee moeten leren leven, etc.

Terug
Bovenaan