Zeg dat wel, ondertussen 151% winst. Jezus, wat een geweldige koop was me dat. Enorm jammer dat ik er maar voor 733 EUR in zit.
Of NVDA, net 100% aangetikt, daar zit ik er wel met bijna 5K in, dat ondertussen dus ong. 10K is
RKT, PLTR en CRSR hebben ook een redelijk dagje.
Ik zit er in met 6K inleg aan 175€/stuk, vind het ook nog te weinig achteraf gezien
Allee en kzal voor Janus toch nog een nuttige bijdrage geven ipv enkel te komen pochen over mijn Sofina aandelen.
Komt ie:
Als je spijt hebt dat je geen Sofina gekocht hebt, kijk eens naar GBL. Dat kan misschien wel eens de volgende Sofina worden.
Paar zaken op een rijtje:
- Verschuiving van de traditionele dividendbetalers (Total, Engie) naar groeibedrijven;
- Meer investeringen in private equity
- Minder dividend, dus kan er meer geherinvesteerd worden;
- Dividendrendement nog altijd het hoogste van de Belgische holdings (muv GIMV);
- Oorlogskas van 4 miljard;
- Bezit een aantal beursgenoteerde bedrijven die post corona nog goed kunnen boomen;
- Nog altijd een decote van 31%, dus voor holding termen een koopje aan huidige prijs;
- Transparant naar aandeelhouders toe;
- En tot slot, de huidige koers is al 2 keer bereikt in de laatste 3 jaar, dus misschien dan nu eindelijk de doorbraak naar hogere niveau's ?
Ackermans & Van Haaren is ook nog een interessante om op te pikken.