Kleine Beursfeiten

Het is niet omdat iemand een sterke mening heeft dat die gefrustreerd is.
Idem met JanusDR die hier af en toe een rondje hate over zich krijgt.

Andere perspectieven zijn net meerwaarde.
Nou ik herinner mij toch dat topic over alleen gaan wonen waar mac-bc aanhaalde dat de overheid mensen moet opleggen om vroeg genoeg alleen te gaan wonen omdat zei anders de vastgoedmarkt te duur maken voor de rest. Toch eens heel goed gelachen toen. Maar goed is afdwalen.

BAC en WFC hun pullback creëert een opportuniteit om calls aan te kopen. De volatility spike drijft de optieprijzen veel te ver naar beneden (een typische overreactie op korte termijn). Gewoon stocks kopen gaat natuurlijk ook, maar calls bieden hier net een hefboom een single digit % stijging in het onderliggende aandeel te transformeren naar een triple digit % return.

BAC en WFC hun pullback creëert een opportuniteit om calls aan te kopen. De volatility spike drijft de optieprijzen veel te ver naar beneden (een typische overreactie op korte termijn). Gewoon stocks kopen gaat natuurlijk ook, maar calls bieden hier net een hefboom een single digit % stijging in het onderliggende aandeel te transformeren naar een triple digit % return.
BAC vind ik vanaf 33 alleszins een dikke no-brainer.
Binnen 3 weken stresstest resultaten van de Fed en daarna mogen ze hun dividend optrekken, wat ze al een jaar en half niet mochten doen. Dus daar komt zeker 15 à 20% bij.

Zelf minder fan van calls omdat je dan ook de timing juist moet hebben.

Zelf minder fan van calls omdat je dan ook de timing juist moet hebben.
De leverage is dat waard, die call premium daalt zodanig als de stock met 3% daalt dat de risk-reward zodanig assymetrisch wordt.
Je moet ook geen calls nemen die vervallen op 2 of 4 weken tijd, maar wel op 6 of 9 maanden tijd.

Leestip hiervoor: https://www.amazon.com/Volatility-Edge-Options-Trading-Strategies/dp/0132354691

In die boek toont hij heel duidelijk aan hoe er volatility spikes voorkomen in stock prices en welk effect het heeft op de call en put prijzen. Je kan dat direct implementeren en eenvoudig in excel opvolgen in welke mate dit effect zich voordoet. Hier heb ik al veel aan gehad voor mijn trades, iets wat ik niet kan zeggen van 90% van de andere boeken over options trading die ik gelezen heb (wat er nu toch al enkele tientallen zijn).

Ik vermoed dat je het over het hoofd gezien hebt, maar jouw nogal sterk uitgedrukte mening vond ik ongefundeerd en had hier vragen bij gesteld die je nog niet beantwoord had.

Groeten,

Janus, immorele belegger met kleine hersentjes.
Ondertussen heeft @mac-bc al gereageerd in andere topics, maar er eentje over het hoofd gezien.

Vandaar, reminder.

't zijn wel leuke tijden als Nvidia aandeelhouder voor 't moment ... effe op 2 weken van $600 naar $700 :clap:
Wel opletten want NVDA is nogal gecorreleerd met het enthousiasme voor crypto de laatste jaren.

En iets in mijn kleine teen vermoedt dat dat enthousiasme wel eens ferm zou kunnen tegenvallen op korte of middellange termijn.

De leverage is dat waard, die call premium daalt zodanig als de stock met 3% daalt dat de risk-reward zodanig assymetrisch wordt.
Je moet ook geen calls nemen die vervallen op 2 of 4 weken tijd, maar wel op 6 of 9 maanden tijd.

Leestip hiervoor: https://www.amazon.com/Volatility-Edge-Options-Trading-Strategies/dp/0132354691

In die boek toont hij heel duidelijk aan hoe er volatility spikes voorkomen in stock prices en welk effect het heeft op de call en put prijzen. Je kan dat direct implementeren en eenvoudig in excel opvolgen in welke mate dit effect zich voordoet. Hier heb ik al veel aan gehad voor mijn trades, iets wat ik niet kan zeggen van 90% van de andere boeken over options trading die ik gelezen heb (wat er nu toch al enkele tientallen zijn).
Ja, maar ook op 6 maand juist kan ik dat niet timen.

1 keer, september-oktober met oliebedrijven omdat het 90% zeker was dat er een vaccin ging zijn in de 4-5 maand daarna. Maar dergelijke catalysts zie ik nu niet bij bac.

Het is ook niet dat de prijs nu zo waauw is. Als het tot 30 terug zakt misschien wel.

Dit wordt fun, ik heb een grote positie in een oliebedrijf.

Aandelen hebben in oliebedrijven beschrijf je als 'erg', maar jij (en bij uitbreiding de globale maatschappij) bent wel compleet afhankelijk van hun producten momenteel en koopt er bij de vleet.

Eerst even dit: beschouw mijn post niet als specifiek tegen mensen die beleggen in olie-maatschappijen, maar eerder in het algemeen tegen het argument "er bestaan dingen die nog veel erger zijn, dus ik hoef mij geen vragen te stellen bij zaken die maar een klein beetje kwaad kunnen". Dat is gewoon drog-argumentatie. Wil dat daarom zeggen dat niemand nog mag beleggen in bedrijven die niet 100% clean zijn? Neen, maar bewustwording is een eerste stap.

Concreet op uw post: "Compleet afhankelijk" is nogal sterk uitgedrukt. We zijn er steeds meer van aan het afstappen. Veel grootaandeelhouders sturen nu al actief aan op de transitie naar groene energie, wat een goede zaak is.

Waarom zou dat noodzakelijke bedrijf dan niet mogen bestaan?
En als het wel nog nodig is momenteel, en dus mag bestaan, zijn er de facto aandeelhouders.
Waarom zijn die dan immoreel?

Je bent niet immoreel als je daarin belegt. Je bent "immoreel" als je de negatieve impact van uw bedrijf goedpraat met bovenstaande argumentatie.

Eerst even dit: beschouw mijn post niet als specifiek tegen mensen die beleggen in olie-maatschappijen, maar eerder in het algemeen tegen het argument "er bestaan dingen die nog veel erger zijn, dus ik hoef mij geen vragen te stellen bij zaken die maar een klein beetje kwaad kunnen". Dat is gewoon drog-argumentatie. Wil dat daarom zeggen dat niemand nog mag beleggen in bedrijven die niet 100% clean zijn? Neen, maar bewustwording is een eerste stap.

Concreet op uw post: "Compleet afhankelijk" is nogal sterk uitgedrukt. We zijn er steeds meer van aan het afstappen. Veel grootaandeelhouders sturen nu al actief aan op de transitie naar groene energie, wat een goede zaak is.
Aan het afstappen?
We hebben vorige week het wereldwijde record aan co2 verbroken.
Olieconsumptie zal in 2022 recordhoogte bereiken.
Daar hebben oliebedrijven 0,0 schuld aan, het zijn de gebruikers die die vraag hebben.
Je bent niet immoreel als je daarin belegt. Je bent "immoreel" als je de negatieve impact van uw bedrijf goedpraat met bovenstaande argumentatie.
De negatieve impact komt niet door het bedrijf, dat is net de kern van mijn punt.

De negatieve impact komt door jou persoonlijk. Jij, @mac-bc.

-Jij, die zo nodig een auto of fiets wil waarvoor staal nodig is.
-Jij, die op gas verwarmt.
-Jij, die zonnepanelen hebt waarvan het grootste deel van de productie in Xinjiang gebeurt via steenkoolgestook (en slavenarbeid, maar dat doet hier niet terzake) waardoor het rendabel wordt voor ons.
- Jij, die wil wonen, en daarvoor godbeterd cement én staal nodig hebt.
- Jij, die groenten eet, uit meststoffen die uit olieproducten komen
- Jij, die jezelf persé op asfalt wil verplaatsen. Ah, bitumen, vanwaar komt dat? Ah, jammer, oliebedrijven.
- Jij, die dit hier typt op een electronisch toestel dat vervoerd werd per vliegtuig of vrachtschip.
- Jij, die een grasmachine hebt die ijzeronderdelen bevat, vervoerd via vrachtschip.
- x 1000

JIJ bent verantwoordelijk voor de productie van fossiele brandstoffen.
Die bedrijven produceren dit enkel omdat JIJ persé in het comfort van de westerse wereld wil leven en daarom vraag creëert naar olieproducten.

Wil je kritiek geven over productie van fossiele brandstoffen en over moraliteit spreken?
Wel, stop dan met alles hierboven en alles wat olieproductie vergt, pas dan lost het probleem zich op want geen vraag is geen productie.

Daar hebben oliebedrijven 0,0 schuld aan, het zijn de gebruikers die die vraag hebben.
Ik zou het niet zo gemakkelijk zien.

De gebruikers vragen uiteindelijk gewoon energie, niet specifiek olie.

Oliebedrijven lobbyen ook wel actief.
Om nog maar te zwijgen van de stoute dingen die ze doen om alternatieve energie af te remmen.

Iemand die goeie USD aandelen kent die nu een dipje hebben om wat puts op te verkopen ?

Of een goeie site, waar je kan zien welke aandelen een dipje beleven ?
Kan je normaal op https://stockrow.com/screener/
Je hebt ergens filter om te weten welke aandelen 52-weeks low zijn maar bij All indicators en others kan je price change per specifieke periode selecteren.

Bvb. alle US aandelen die meer dan 20% gedaald zijn laatste maand: https://stockrow.com/screener/6ea65783-a0ac-40bc-a429-3f02b4e53e67

Ik zou het niet zo gemakkelijk zien.

De gebruikers vragen uiteindelijk gewoon energie, niet specifiek olie.
Nee, ze vragen blijkbaar specifiek olie, anders zou het niet geproduceerd worden.
Oliebedrijven lobbyen ook wel actief.
Om nog maar te zwijgen van de stoute dingen die ze doen om alternatieve energie af te remmen.
Dat klopt, dat doet sommige bedrijven iedere sector uit eigenbelang.
Dan mag je ook volkswagen, fiat, etc. niet houden want gesjoemel met uitstoot.
Of geen enkel zonnepaneelbedrijf want komt uit Xinjiang.
Of geen bedrijf dat vlees verkoopt, want grote co2 oorzaak.
Etc.

Maar dat was niet het kernargument van de tegenstanders.

Ik begin het te snappen

Als je tegen olie bent, dan mag je eigenlijk geen enkel aandeel bezitten, want eigenlijk mag je niet leven want tenslotte adem je zelf ook CO² uit :thinking:

Aan het afstappen?
We hebben vorige week het wereldwijde record aan co2 verbroken.
Olieconsumptie zal in 2022 recordhoogte bereiken.
Ook in het Westen? Of vooral door China?

Dat is zoals de drugsdealers die zeggen:
- "Ik ben niet het probleem als aanbodzijde, mijn klanten aan de vraagzijde zijn het probleem!". Terwijl het minstens beiden is en zelfs eerder de aanbodzijde wat mij betreft.
- "Goh, als ik het niet doe dan doet iemand anders het wel." wat ook maar gedeeltelijk klopt natuurlijk. Bovendien is dat weer drogargumentatie die het effect van het individu onderschat.

De negatieve impact komt niet door het bedrijf, dat is net de kern van mijn punt.

De negatieve impact komt door jou persoonlijk. Jij, @mac-bc.

-Jij, die zo nodig een auto of fiets wil waarvoor staal nodig is.
-Jij, die op gas verwarmt.
-Jij, die zonnepanelen hebt waarvan het grootste deel van de productie in Xinjiang gebeurt via steenkoolgestook (en slavenarbeid, maar dat doet hier niet terzake) waardoor het rendabel wordt voor ons.
- Jij, die wil wonen, en daarvoor godbeterd cement én staal nodig hebt.
- Jij, die groenten eet, uit meststoffen die uit olieproducten komen
- Jij, die jezelf persé op asfalt wil verplaatsen. Ah, bitumen, vanwaar komt dat? Ah, jammer, oliebedrijven.
- Jij, die dit hier typt op een electronisch toestel dat vervoerd werd per vliegtuig of vrachtschip.
- Jij, die een grasmachine hebt die ijzeronderdelen bevat, vervoerd via vrachtschip.
- x 1000

JIJ bent verantwoordelijk voor de productie van fossiele brandstoffen.
Die bedrijven produceren dit enkel omdat JIJ persé in het comfort van de westerse wereld wil leven en daarom vraag creëert naar olieproducten.

Wil je kritiek geven over productie van fossiele brandstoffen en over moraliteit spreken?
Wel, stop dan met alles hierboven en alles wat olieproductie vergt, pas dan lost het probleem zich op want geen vraag is geen productie.

En daar sta je weer met uw vraagzijde. Zie boven.

Als er morgen beslist wordt om olieproducten danig te belasten dat ze zo duur worden dat niemand ze nog wil, wedden dat er snel alternatieven zullen gevonden worden? Niets is onvervangbaar. Het is allemaal kwestie van het evenwicht van vraag en aanbod. En hoe meer, beter, wijdsverspreider, ... het aanbod is, hoe meer vraag er ook zal zijn. Dat is iets wat jij niet lijkt in te zien.

M.a.w. het is minstens ook de aanbodzijde die deel is van het probleem. Vreemd dat je dat niet inziet en in de ontkenning blijft.

Ik begin het te snappen

Als je tegen olie bent, dan mag je eigenlijk geen enkel aandeel bezitten, want eigenlijk mag je niet leven want tenslotte adem je zelf ook CO² uit :thinking:
Nee, je kiest er zelf voor om olie te gebruiken, dus dan moet je geen waarde-oordeel vellen over de bedrijven die die olie voor jou produceren.

Terug
Bovenaan