Kleine Beursfeiten

Ik ben zelf heel blij dat er nog mensen zijn die aan dividendbeleggen en falling knife beleggen doen.

Wel niet vanwege de juiste motieven en zal het ook niet aanmoedigen, maar ik zie het wel graag andere mensen doen. :cheer:
Aan falling knife beleggen moet je ook kunnen. Een kunst op zich 😊.

Crocs outperformt de Nasdaq sinds de originele call hier iets boven de $100, op 1 jaar en YTD.

Het hoeft niet allemaal tech te zijn om geld op te brengen en het heeft al helemaal niet dezelfde risk reward als US tech op dit moment. Wees blij dat er nog volk met alternatieven komt ipv dat je hier eindeloos ligt te circlejerken over de hyperscalers en chipbakkers
Als er iets wel is dat cyclisch is dan zijn het wel modetrends. Er moeten maar een aantal grote modenamen het belachelijk maken en het aandeel stuikt ineen als het kwartaal erachter wat minder goed is

Haha die EPS cijfers van Alphabet :laugh: Daar hangt een booster of twee aan.
Cloud revenue +82% wel insane en vér boven wat ik zou hebben verwacht.

Additionally, we entered into an equity distribution agreement to sell up to $40.0 billion of our Class A stock and Class C stock from time to time through an At-the-Market Program (ATM Program). The proceeds of the ATM Program are primarily intended to
be used to meet tax obligations associated with employee equity grants.
Fijn. Snap niet dat die nog dividend uitkeren.

Laatst bewerkt:
Haha die EPS cijfers van Alphabet :laugh: Daar hangt een booster of twee aan.
Cloud revenue +82% wel insane en vér boven wat ik zou hebben verwacht.
Ging het net posten. Je ziet wel altijd die percentages, maar als je ziet wat het in absolute waarde vertegenwoordigt, da's gewoon hallucinant..

Op die omzet en winst nog altijd zulke groeipercentages halen is gewoon maf :crazy:

Vandaar de massale investeringen in datacenters hé. Das gewoon ziek wat voor cash die binnenhalen

En dan de marge op die revenue die nog eens fel stijgt. 20% naar 35% YoY. Wow

Kom kom, beetje verder kijken dan reported earnings. Schiet niks cash over, na jaren kannibaliseren wordt je nu terug verwaterd. Jij koopt misschien morgen aandelen die Alphabet uitgeeft zodat ze de kosten van hun gigantische SBC kunnen betalen. Tegelijkertijd wordt dividend nog altijd niet stopgezet, is gewoon nodeloos kapitaal vernietigen. Afschrijven op 6 jaar blijft ook een dingetje. Aandel steeg onlangs na berichten over "nieuwe chip die Gemini efficiënter laat draaien". Uhu, maar degene die afgelopen 3 jaar geïnstalleerd zijn moeten nog mee tot 2029-2032 toch?

Zoals gezegd, pas maar op. Aandeel is pokkeduur.

Kom kom, beetje verder kijken dan reported earnings. Schiet niks cash over, na jaren kannibaliseren wordt je nu terug verwaterd. Jij koopt misschien morgen aandelen die Alphabet uitgeeft zodat ze de kosten van hun gigantische SBC kunnen betalen. Tegelijkertijd wordt dividend nog altijd niet stopgezet, is gewoon nodeloos kapitaal vernietigen. Afschrijven op 6 jaar blijft ook een dingetje. Aandel steeg onlangs na berichten over "nieuwe chip die Gemini efficiënter laat draaien". Uhu, maar degene die afgelopen 3 jaar geïnstalleerd zijn moeten nog mee tot 2029-2032 toch?

Zoals gezegd, pas maar op. Aandeel is pokkeduur.
OK ik ga alles verkopen en 100% in Adobe.

Terug
Bovenaan