Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Is het nog niet te vroeg om al massale shifts te zien als gevolg van AI, los van een aantal multinationals die nu een hoop volk buiten gooien waarbij AI soms ook gewoon een excuus is en niet de oorzaak?
Onderschat ook niet dat (volgens AI) ca. 60% van die leeftijdsgroep in de VS enkel een middelbaar diploma heeft, dus veel hiervan zijn zeer uitvoerende jobs in retail, horeca, logistiek,... dus niet het soort administratieve jobs dat snel door AI vervangen wordt.
Juni 2025 ( 8,2) naar juni 2026 ( 7,1) is -1,1% dus point proven?
En inderdaad je hebt gelijk, de werkloosheid is nog sneller aan het dalen, het is op 10 maanden van 9,2 naar 7,1.
Narrative is dat entrylevel jobs verdwijnen, wat bij deze dus ontkracht is met data.
Is het nog niet te vroeg om al massale shifts te zien als gevolg van AI, los van een aantal multinationals die nu een hoop volk buiten gooien waarbij AI soms ook gewoon een excuus is en niet de oorzaak?
Onderschat ook niet dat (volgens AI) ca. 60% van die leeftijdsgroep in de VS enkel een middelbaar diploma heeft, dus veel hiervan zijn zeer uitvoerende jobs in retail, horeca, logistiek,... dus niet het soort administratieve jobs dat snel door AI vervangen wordt.
Juni 2025 ( 8,2) naar juni 2026 ( 7,1) is -1,1% dus point proven?
En inderdaad je hebt gelijk, de werkloosheid is nog sneller aan het dalen, het is op 10 maanden van 9,2 naar 7,1.
Narrative is dat entrylevel jobs verdwijnen, wat bij deze dus ontkracht is met data.
Nog steeds cherrypick. Zo kan ik ook cherrypicken en stellen dat het nog sneller gestegen is, namelijk op 3maand met 0,7% van maart tot juni. Of wacht! Op 1 maand +1,2% van maart op april
En dat dat de narrative was, kon ik niet afleiden uit je post die je gewoon ff dropte in de thread wat niet volgt op de eerdere discussie; zonder quote of iets van duiding of bronvermelding.
Nog steeds cherrypick. Zo kan ik ook cherrypicken en stellen dat het nog sneller gestegen is, namelijk op 3maand met 0,7% van maart tot juni. Of wacht! Op 1 maand +1,2% van maart op april
En dat dat de narative was kon ik niet afleiden uit je post die je gewoon ff dropte in de thread wat niet volgt op de eerdere discussie; zonder quote of iets van duiding of bronvermelding.
Ok bro, zeg jij dan op welke periode we moeten kijken om iets af te leiden?
Misschien is YoY een goeie methode om te gebruiken? Maar jij moet het maar zeggen, tenslotte gebruik jij bronnen!
Imo gaan we echt wel jobverlies aan AI nodig heben willen we de problemen mbt vergrijzing teniet doen. Hopelijk kunnen we ofwel AI gebruiken in probleemsectoren ofwel moeten we volk genoeg kunnen omscholen.