Kleine Beursfeiten

Geen beursfeit maar net gelezen dat het forum van spaargids zal ophouden te bestaan, imo zeer jammer, hopelijk vinden de leden de weg naar hier. Ongepaste discussies liggen o.a. aan de basis, dat leest alsof men handen tekort heeft voor moderatie en/of geplaagd werd door individuen die het keer op keer te bond maken.

Dat is onrechtstreeks ook een compliment voor de moderatie en leden hier.

Je zal wel gelijk hebben dat de cycle eindigt maar de vraag is wanneer, kan nog even doorgaan.
Vandaar dat ik mijn MU positie gesloten heb maar wel nog een kleine positie DRAM calls heb openstaan.

SpaceX heeft een zeer hoge waardering gekregen voor zijn IPO, je betaalt eigenlijk een enorme prijs met vooral veel verwachting.
Maar de IPO was tot nu toe enkel beschikbaar voor mensen met beduidend kapitaal, niet de kleine beleggers.
Door die cap nu te verlagen naar 2k, kan iedereen hierin dus beleggen en speculeren.
De grote investeerders die dus er aan een veel lagere prijs al inzitten, kunnen dus nu hun aandelen verkopen aan de kleine beleggers die in alle naiviteit hierop springen.

Niet bezorgd, de move van fidelity viel me gewoon op dus ik postte het en heb daarna op vraag verduidelijkt.

Bwa, dat lijkt me nu toch meer dan 'niet bezorgd' of kritiekloos te zijn. Anyway, we houden de LBE discussies voor waar ze hoort.

Geen beursfeit maar net gelezen dat het forum van spaargids zal ophouden te bestaan, imo zeer jammer
Was al jarenlang een dood forum. Vroeger wel goud waard in de tijden van sjarel123, dw, Poldermol, panamapapers, jens_dev, gpv1 in de focusonfcf tijden. Paar pareltjes uitgekomen daar en ook GME daar uitgebreid getipt lang voor de short squeeze. Stockzombie, legendary

Laatst bewerkt:
Geen beursfeit maar net gelezen dat het forum van spaargids zal ophouden te bestaan, imo zeer jammer, hopelijk vinden de leden de weg naar hier. Ongepaste discussies liggen o.a. aan de basis, dat leest alsof men handen tekort heeft voor moderatie en/of geplaagd werd door individuen die het keer op keer te bond maken.

De types die daar de laatste jaren posten is toch niet het volk dat je hier meteen wilt verwelkomen. Vroeger kwam ik daar dageljjks, maar nu nog eens een keer om de paar maanden en dan weet ik terug waarom ik daar weg blijf.

Was al jarenlang een dood forum. Vroeger wel goud waard in de tijden van sjarel123, dw, Poldermol, panamapapers, jens_dev, gpv1 in de focusonfcf tijden. Paar pareltjes uitgekomen daar en ook GME daar uitgebreid getipt lang voor de short squeeze. Stockzombie, legendary
Poldermol is nog steeds actief op Seeking Alpha als writer, gpv1 heeft daar een paar jaar echt fantastische zaken gerealiseerd - maar toch nog vele andere ook, met de gamestop saga zijn er daar zelfs een paar letterlijk miljonair geworden, en b7h4long als etf gids ...

De meeste zullen het wellicht niet kennen maar beste beursforum was dat van Cash! vroeger (het.beleggers.net), de verre voorloper van Trends Beleggen. Veel geleerd daar als beginnende belegger en goed geamuseerd met Easdaq-aandelen. Ook Coucke himself nam daar deel aan de discussies op het Omega Pharma forum. Waren leuke tijden...

Zie je...

De breuken beginnen te komen in die AI aandelen...

1 slecht nieuws en het kan kantelen (zoals ik eerder zei)

Dat slechte nieuws was de earnings van Broadcom. Die "teleurstellend" waren omdat beleggers die meer en meer willen, meer groei willen van Broadcom... (sterke extreme groei, hoe ongezonder)

Die klote beleggers zijn beginnen huilen dat ze niet genoeg groei krijgen te zien (terwijl het al gigantisch was gegroeid)

Ze verkopen dan maar... dat effect gaat over naar AI aandelen... Zoals ik eerder zei. De beurs geeft geen klop over fundamenten, gewoon sentiment.
.

Jullie kijken te veel naar de prijs van vandaag. Heeft totaal geen nut.
(tenzij je short term trader bent)

Als je een aandeel koopt. Denk gewoon, wat zal dit waard zijn in 2030, 2040, 2050?

Sommige beleggers die eenmalig een groot bedrag hebben geinvesteerd, of dit gewoon maandelijks doen met een bescheiden bedrag, zijn toekomstige miljonairs zonder dat ze het beseffen...

Fuck de prijs van vandaag, denk over 5-20 jaar...

Het was wel te verwachten dat het eens zou corrigeren, en als je verder uitzoomt is er nog altijd niet veel aan de hand.
Of dit nu de start is van een trend shift, weten we pas later.

Hele avond weg geweest en zie juist Nasdaq -4,18% en VIX +40%. Reden van de daling? Zelf gelukkig groen afgesloten vandaag. BRKb houdt goed stand, is gestegen en dat bij sterker wordende dollar 😃.
En zilver… als het nog ferm terugzakt kan ik terugkopen. Nog 1-2 jaar geduld 😃.

Terug
Bovenaan