Kleine Beursfeiten

Wanneer een beat on all fronts don't meet investors expectations. - 13% after hours

Broadcom (AVGO) achieved record revenue, operating profit and free cash flow in Q2 driven by accelerating growth in AI semiconductor revenue and strong operating leverage. Q2 semiconductor revenue from AI of $10.8 billion grew 143% year-over-year, above our forecast, driven by increasing demand for custom AI accelerators and AI networking,” said Tan in a statement. “The momentum continues and in Q3 we expect semiconductor revenue from AI to grow over 200 percent year-over-year to $16.0 billion.”

"Revenue of $22.19B (+47.9% Y/Y) beats by $70M."

Als iets te duur staat, is geen enkel resultaat goed genoeg zeker? Anyways, we blijven long.
Daarom dat ik zei, dat de beurs niet kijkt naar resultaten, tis puur sentiment.

Broadcom bijkopen is geen slecht idee nu.

Cerebras blijft maar zakken dus binnenkort lekker inslagen aan sub ipo prijzen.:cheer:
Er gaan vrij snel 2 kwartaalupdates volgen:

Earnings Q1: 3e week van Juni
Earnings Q2: 2e week van augustus

Als ze slim zijn gaan ze in die laatste earnings al wat meer revenue van hun backlog recognizen dan eerst voorzien in hun S1. Ik verwacht dat eerlijk gezegd wel en dat zou een mooi keerpunt kunnen worden.

Er gaan vrij snel 2 kwartaalupdates volgen:

Earnings Q1: 3e week van Juni
Earnings Q2: 2e week van augustus

Als ze slim zijn gaan ze in die laatste earnings al wat meer revenue van hun backlog recognizen dan eerst voorzien in hun S1. Ik verwacht dat eerlijk gezegd wel en dat zou een mooi keerpunt kunnen worden.
Dus nog paar maanden wachten met aankopen. Vanaf welke prijs lijkt het interessant?

Dus nog paar maanden wachten met aankopen. Vanaf welke prijs lijkt het interessant?
Prijs moeilijk te zeggen...hangt af van earnings en guidance...want die cijfers in S1 staan los van de realiteit na de openAI deals. Dus afhankelijk van je risico-appetite vlak voor of vlak na de earnings calls.

Velen moeten toch eens afvragen waarom ze het anders zien dan de markt. Dingen kunnen underprices of overpriced zijn, maar je moet je toch eens afvragen welke info jij als kleine garnaal hebt om tegen de richting in te gaan bij een hyperliquide aandeel.

Je kunt het anders zien dan de markt en underpriced of overpriced vinden. Maar de redenering 'de beurs is sentiment' en dan gewoon kopen zonder redenering is toch wel heel simplistisch. Resultaten kunnen ook gewoon soms valuering niet ondersteunen. Als er 300% ingeprijsd is en de groei is maar 200%, dan knalt het naar beneden. En terecht.

www.tijd.be/markten-live/nieuws/aande...

"Directieleden van de Luikse beeldvormingsgroep EVS verkochten in de vijf weken voor er een ‘omfloerste winstwaarschuwing’ kwam in totaal voor 1,9 miljoen euro aandelen. De beurstoezichthouder is een analyse gestart van de transacties."

"Bij EVS zijn ze gerust in een goede afloop van de analyse van de FSMA. ‘We bevestigen dat alle verkopen van het management conform de beursregels zijn gebeurd, aangezien EVS op het moment van deze verkopen niet in het bezit was van enige voorwetenschap. EVS neemt zijn verplichtingen ter zake zeer ernstig’, reageert De Wit. ‘Dat de markt heftiger heeft gereageerd dan gedacht op onze update, vormt geen indicatie dat de regels niet zouden zijn nageleefd’, aldus nog de afscheidnemende CFO."

Velen moeten toch eens afvragen waarom ze het anders zien dan de markt. Dingen kunnen underprices of overpriced zijn, maar je moet je toch eens afvragen welke info jij als kleine garnaal hebt om tegen de richting in te gaan bij een hyperliquide aandeel.

Je kunt het anders zien dan de markt en underpriced of overpriced vinden. Maar de redenering 'de beurs is sentiment' en dan gewoon kopen zonder redenering is toch wel heel simplistisch. Resultaten kunnen ook gewoon soms valuering niet ondersteunen. Als er 300% ingeprijsd is en de groei is maar 200%, dan knalt het naar beneden. En terecht.
Sommige beslissingen van de markt zijn idd terecht.

Maar het gaat niet over de beslissingen. Het gaat over de reactie die ze geven. De helft van de beurs zijn actieve traders die continu reageren op van alles en nog wat.

13% daling of 13% stijging in 1 dag is altijd een overdreven reactie.

Meestal ziet ge dat die 13% stijging na een paar dagen terug afzwakt, en een 13% daling, weer wat momentum naar boven krijgt.

Sommige beslissingen van de markt zijn idd terecht.

Maar het gaat niet over de beslissingen. Het gaat over de reactie die ze geven. De helft van de beurs zijn actieve traders die continu reageren op van alles en nog wat.

Meestal ziet ge dat die 13% stijging na een paar dagen terug afzwakt, en een 13% daling, weer wat momentum naar boven krijgt.

Of niet. De lijst van aandelen die gepiekt hebben en nooit hun piek terugzien is lang, heel lang... Zo simplistisch is het allemaal niet.

www.tijd.be/markten-live/nieuws/aande...

"Directieleden van de Luikse beeldvormingsgroep EVS verkochten in de vijf weken voor er een ‘omfloerste winstwaarschuwing’ kwam in totaal voor 1,9 miljoen euro aandelen. De beurstoezichthouder is een analyse gestart van de transacties."

"Bij EVS zijn ze gerust in een goede afloop van de analyse van de FSMA. ‘We bevestigen dat alle verkopen van het management conform de beursregels zijn gebeurd, aangezien EVS op het moment van deze verkopen niet in het bezit was van enige voorwetenschap. EVS neemt zijn verplichtingen ter zake zeer ernstig’, reageert De Wit. ‘Dat de markt heftiger heeft gereageerd dan gedacht op onze update, vormt geen indicatie dat de regels niet zouden zijn nageleefd’, aldus nog de afscheidnemende CFO."
Blij dat ik die heb geloosd.

Ik heb ze nog maar echt blij word je natuurlijk niet van zo'n bericht. Nochtans mooi bedrijf met mooie technologie en volop in de spotlights binnenkort met het WK.
Ja ik voelde de bui zowat hangen nadat er eigenlijk weinig extra tractie kwam terwijl we het ene lekkere event na het andere voor hen hebben. Het bleef hele traag verder kabbelen. Ik vind het een mooi bedrijf maar ik zag het eerder nog tijden sideways traden. En dan kan ik het beter in BRK steken ofzo imo.

Of niet. De lijst van aandelen die gepiekt hebben en nooit hun piek terugzien is lang, heel lang... Zo simplistisch is het allemaal niet.

Ja, als het zo simpel was, waren we allemaal rijk :biglaugh:
Inderdaad ook genoeg aandelen van bedrijven die elk jaar wel groeien en bakken cash genereren, waarbij de markt ze toch blijft verkopen en de koers maand na maand zakt.

Dat gezegd, soms heb je wel bedrijven waarbij je uit geloof in de sterke fundamentals en het groeipotentieel, toch een koopje kan doen wanneer de markt (of te zeggen, het dunne schijfje aandeelhouders dat op dat moment verkoopt) uit sentiment reageert. Lotus was er zo één in 2025, ASML in 2024-2025, Amazon in 2022-2023. Niet dat er garantie is dat de beurskoers daarna terug in stijgende lijn gaat, maar voor mij waren dat wel gevallen waar dat negatieve sentiment na 1-2 jaar weer helemaal omkeerde.
Nu maar hopen dat er nog wat van die cases in mijn portefeuille de goeie richting uit gaan, ik heb er natuurlijk ook gehad waar het bergaf bleef gaan.

Ik denk dat ge nog achterover zou vallen als je weet hoeveel trading vandaag door bots gebeurd die werkelijk nul sentiment in hun beslissingen hebben maar enkel data.

Dit is geen beursfeit. Dit soort posts horen thuis in je eigen portefeuille topic
Ik heb sinds de beursopening in Amerika. Na een kwartier met een defensieve aandeel, op papier 1500 euro meer rendement. Ziekelijk

Kan er topic afgesplitst worden? Noem het 'koffieklets' ofzo.
Ideaal voor koffiemadammen.

Ik lees hier met plezier altijd alle analyses & visies van de leden. Heb het al moeilijk dat er nu en dan een vleugje TA tussen zit ook. Maar die laatste beurs-expertise & inzichten van een herrezen beursgoeroe die hier gepost worden, wtf :wtf:

Buy low, sell high. No shit sherlock.
Had ik dat al die tijd maar geweten

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan