Berkshire Hathaway dan? Het is nu toch zijn opvolger dat de beslissingen neemt?Buffet exit AMZN, sterke verhoging positie in Google.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Berkshire Hathaway dan? Het is nu toch zijn opvolger dat de beslissingen neemt?Buffet exit AMZN, sterke verhoging positie in Google.
Ik vind dit zeer bizar.Buffet exit AMZN, sterke verhoging positie in Google.
Ik had een (iets grotere) positie aan een average van ongeveer 70 USD, verkocht na de eerste earnings boom op 103 of 104. Absoluut van plan om terug in te kopen op de eerste goeie dip. Die komt er quasi zeker, de laatste twee ATH's zijn telkens gevolgd door een correctie van 30-40%. Extreem volatiele stock maar wel eentje die op lange termijn echt een topper kan worden, zeker omdat ruimtevaart nog maar in zijn kinderschoenen staat. Ook betere fundamentals dan pakweg ASTS imo.Tijdje terug 19 stuks RKLB gekocht aan 68 USD.
Laten staan of stukje verkopen? Vind het een moeilijke![]()
Dus houden zou je zeggen?Ik had een (iets grotere) positie aan een average van ongeveer 70 USD, verkocht na de eerste earnings boom op 103 of 104. Absoluut van plan om terug in te kopen op de eerste goeie dip. Die komt er quasi zeker, de laatste twee ATH's zijn telkens gevolgd door een correctie van 30-40%. Extreem volatiele stock maar wel eentje die op lange termijn echt een topper kan worden, zeker omdat ruimtevaart nog maar in zijn kinderschoenen staat. Ook betere fundamentals dan pakweg ASTS imo.

Ik ook, dit was mijn 5% voor individuele stockDus houden zou je zeggen?
Ben eigenlijk zelf gewoon een ETF belegger sinds jaar en dag, had deze gewoon eens gekocht voor de lol.![]()
Heb hetzelfde gevoel, mij lijkt Amazon net interessanter momenteel dan Google.Ik vind dit zeer bizar.
Nu ja, zij hebben er waarschijnlijk meer verstand van. Maar als ik naar de feiten kijk, hebben ze in Q1 referentieperiode januari tot 31 maart. Al hun Amazon, en UnitedHealth aandelen verkocht.
TIjdens Q1 waren Amazon en vooral UnitedHealth heftig gecrasht. Na de medicare rates voorstel van de Trump administratie.
7 april (na Q1) was de medicare beslissing uiteindelijk minder slecht dan het oorspronkelijk was. Resultaat UnitedHealth steeg. 18 april, goede earnings en verhoogde outlook voor UnitedHealth. Nu in Mei is UnitedHealth 30% gestegen. Amazon ook gestegen.
Ah die investeren nog? Ze zijn intussen al 14 opeenvolgende kwartalen netto verkoper van aandelen. Behalve de redding van OXY hebben die sinds Covid amper iets noemenswaardig uitgestoken.Nu bij BRK staan ze nu ook niet bekend als de bestetechinvesteerders.
- Berkshire bezit sterke bedrijven: verzekeringen, spoorwegen, energie, industrie en een enorme aandelenportefeuille.Berkshire is een value trap.
#changemymind
Terecht punt, wist niet dat Todd vertrokken was.Hier niet te zot diepgravend onderzoek doen hé jongens!
In elk willekeurig recent nieuwsartikel over Berkshire staat de verklaring van al de verkopen van oa. Amazon etc.: nl. Todd Combs die naar JP Morgan verhuisd is sinds 1 januari 2026 en dus werden al zijn posities die hij bij Berkshire had, geliquideerd in Q1.
Terecht punt, wist niet dat Todd vertrokken was.
Al blijf ik dat een rare move vinden om al zijn posities te verkopen, hij kan toch moeilijk de enige daar zijn die iets in Amazon zag?
Spinoff van Magnum Ice Cream is nog maar net rond en de private equity spelers zijn al aan het kijken om acquisitie te doen

Evolution AB mooi omhoog na aankondiging van share buyback van 2 miljard € zijnde 17% van marketcap.Momenteel lijkt mij Evolution AB interessant in prijs na de daling van de laatste jaren.
.Voila, het begint al.Ik had een (iets grotere) positie aan een average van ongeveer 70 USD, verkocht na de eerste earnings boom op 103 of 104. Absoluut van plan om terug in te kopen op de eerste goeie dip. Die komt er quasi zeker, de laatste twee ATH's zijn telkens gevolgd door een correctie van 30-40%. Extreem volatiele stock maar wel eentje die op lange termijn echt een topper kan worden, zeker omdat ruimtevaart nog maar in zijn kinderschoenen staat. Ook betere fundamentals dan pakweg ASTS imo.

Had beter gezwegen, stevige recoveryVoila, het begint al.![]()

Helpt dit om je te overtuigen? Zolang de meltup bezig is, zal Nasdaq outperformen, maar op langere termijn BRKb (if history is any guide). Zelf ga ik er nog vanuit dat de meltup nog enkele maanden duurt, dus daarom de gefaseerde omschakeling (risicomanagement van late cyclus). We zitten nu mogelijk in een fase waarin risico/rendement op termijn snel verslechtert en waarin de kans op rotatie of hogere volatiliteit toeneemt:Ah die investeren nog? Ze zijn intussen al 14 opeenvolgende kwartalen netto verkoper van aandelen. Behalve de redding van OXY hebben die sinds Covid amper iets noemenswaardig uitgestoken.
Berkshire is een value trap.
#changemymind