Spooky
Well-known member
voor de huis-tuin-en-keuken-gebruiker denk ik dat OpenAI en Gemini nu de users zo verslaafd aan het maken zijn aan de chatbots dat op het moment dat dit €25/maand wordt, niemand het nog wil missen.Also vandaag:
De vraag is imo hoe lang die zwaar verlieslatende AI startups de molen draaiende kunnen houden en de hypetrain blijft versnellen. En of alle financiële circlejerks het houden. Zeker op vlak van image & video generation denk ik echt dat dat hopeloos is. Verbruikt een veelvoud aan compute power tov text based of code, en ze zijn al overal capacity constrained. Die kost moet vroeg of laat veel zwaarder worden doorgerekend en dat zal eerder met een factor 10 dan 2 moeten zijn. Ik zie gewoon niet hoe daar ooit winstgevende bedrijfsmodellen uit gaan komen. Niemand die kan zeggen op welke manier die hele AI-buildout ooit winstgevend wordt, behalve met verhaaltjes over honderden AI agents in de organigrammen van elk groot bedrijf.
Adobe is een top 10 klant van Azure. Zou de benodigde compute voor image generation winstgevender zijn voor Microsoft als die via Adobe of via OpenAI loopt? Ze moeten Adobe alvast niet financieren.
Wat is een betere manier voor Anthropic om aan positieve cashflow te geraken: zijn model distribueren via Adobe en de verbruikte compute aan marktprijs aanrekenen of rechtsreeks proberen concurreren met Adobe en dus verplicht moeten undercutten op pricing + zelf marketing doen?
Dont mind me, mezelf wat aan het ophypen om er volgende week nog eens een dikke sloef in te knallen.
Ik betaal alleszins voor mijn zoon van 20 voor een Gemini-pro licensie voor de komende blokperiode met de examens.
. Monthly fee op één a twee weken terugverdiend.
. Ik pas eveneens
.
.