Kleine Beursfeiten

Gaat de vraag naar websites in dezelfde grootteorde stijgen als dat het bouwen gemakkelijker geworden is, in een mature markt?
Twijfelachtig toch.

Dreamweaver nog zelf gebruikt. In de verste verte niet te vergelijken met Claude code qua learning curve, resultaat, flexibiliteit, etc. voor een basic tot medium user.
Ik spreek vanuit het standpunt van met een IT diploma, maar 15 jaar niet gebruikt.

Neen, maar wel microtools of customizations die ondernemingen willen en die normaal gezien HOPEN geld kosten.

Het doet er niet toe dat Shania haar eigen website niet plots gaat vibecoden.
Alles kan eigenlijk samengevat worden als: barriers of entry worden kleiner, wat al 100 jaar geen goed nieuws is voor 90% van de bestaande spelers.
Websites zie ik niet snel exploderen, iedereen die er eentje wilt heeft er al eentje.

Maar eigen apps, dat zie ik nog wel omhoog schieten. :')

De smalltime MLM apps etc die als paddestoelen uit de grond komen. Elke frituur zijn eigen app!

Geldt dat ook voor buitenlanders die aandelen van de AEX index hun port hebben? Heb bv al vele jaren Shell aandelen in mijn bezit.
Nee en dat zou ook niet logisch zijn want een buitenlander kan te gemakkelijker die belasting ontwijken.

Bedoeling is dat een belasting mensen treft die niet anders kunnen dan ze te slikken.

Vorige week grote brok First Solar gekocht. Serieus oplawaai nu. Dramatische outlookverlaging. Weet nog niet wat ik ermee moet doen. Nog iemand in pf?

MercadoLibre -5% after hours op toch wel heel knappe cijfers. Moest ik cash hebben ik zou kopen. @Racing_Genk thoughts?
Van wat ik gelezen heb komt het omdat ze marge opofferen voor groei. Dit manifesteert zich ook in een sterke revenue groei van 45%. Dus ze zijn eigenlijk goed bezig. Ik veronderstel dat in de huidige markt sommigen graag wat meer marge zouden willen zien.

Men vreest dat, desondanks hun huidige voordelen (schaal, integratie, naam) er grotere prijsdruk zal ontstaan door agressieve concurrentie - hoofdzakelijk uit Azië (Sea Limited, Temu ..). Prijzen verlagen om groei te genereren is een goede zaak - maar als dat ten koste gaat van permanente en grotere prijsdruk/wegvallen van prijszettingskracht ..

Nabeurs NVDA...
Blijft hangen in de buurt van zijn ATH, zet geen nieuwe toppen maar corrigeert ook niet echt.
Marktsentiment lastig te voorspellen. Voor hetzelfde geld nog maar eens blow-out cijfers maar haalt 'de markt' er ergens 1 cijfertje uit dat toch niet helemaal volgens de verwachtingen was.
Ben eens benieuwd...

Nabeurs NVDA...
Blijft hangen in de buurt van zijn ATH, zet geen nieuwe toppen maar corrigeert ook niet echt.
Marktsentiment lastig te voorspellen. Voor hetzelfde geld nog maar eens blow-out cijfers maar haalt 'de markt' er ergens 1 cijfertje uit dat toch niet helemaal volgens de verwachtingen was.
Ben eens benieuwd...
My take: NVDA aandeel explodeert en zet de ultieme blow off van de aandelenmarkten in gang.

mijn tsmc aandelen die ik aan 80 dollar gekocht heb blijven hier geld printen. binnen een paar dagen zitten we aan 400$ lol.

is ondertussen de helft van mijn portfolio en nooit bijgekocht

Van wat ik gelezen heb komt het omdat ze marge opofferen voor groei. Dit manifesteert zich ook in een sterke revenue groei van 45%. Dus ze zijn eigenlijk goed bezig. Ik veronderstel dat in de huidige markt sommigen graag wat meer marge zouden willen zien.
Meli staat onder de 1800 op dit moment. Lijkt me een no brainer aan deze groei

My take: NVDA aandeel explodeert en zet de ultieme blow off van de aandelenmarkten in gang.
Ik hoop dat je gelijk hebt 🙏

Met dat je blijft herhalen over de blow off top ergens dit jaar en dan de grote crash, ik heb het op een paar andere plaatsen ook al gelezen, ik begin er bijna in te geloven.

Ik hoop dat je gelijk hebt 🙏

Met dat je blijft herhalen over de blow off top ergens dit jaar en dan de grote crash, ik heb het op een paar andere plaatsen ook al gelezen, ik begin er bijna in te geloven.
We zullen zien 😃. Er zijn al sectorrotaties bezig. Eerst moet de massa nog even extreem zot gemaakt worden. Warsh kan daar binnenkort misschien mee helpen.

Hier is 2026 als een raket gestart. Ik zal de pot goed sponsoren:
- DEME
- Lotus
- Quest
- Syensqo
- Others
Yeah... :unsure:

Toch aan het twijfelen of dat een positie wordt om aan te houden. Heb die historisch wegens de split van het oude Solvay, maar of dat nu zo'n topper is...

Terug
Bovenaan