Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, maar de daling tot dit niveau was mijn inziens toen reeds te verwachten. De vraag is: is het ondertussen een buy geworden?Deze naam vorig jaar al een aantal keer zien passeren. Sukkelt sindsdien van ATL naar ATL.
Wel ja, maar ik herinner me niet ooit een investment case te hebben gezien waarom het dan wel interessant was.Ja, maar de daling tot dit niveau was mijn inziens toen reeds te verwachten. De vraag is: is het ondertussen een buy geworden?
Waar is de tijd dat AI hier nog werd weggelachen als een domme statistische woordvoorspeller, als een onding dat het aantal "r"-en niet kon tellen in strawberrrrry, dat het één grote implosie zou worden naar aanleiding van DeepSeek en dat gefaalde interacties met de gratis versies genoeg bewijs was "dat het niet veel nuttigs kan"
Ondertussen wordt elk asset light bedrijf in twijfel getrokken door AI. Elke week een nieuwe feature in één van de AI modellen. En daar zal vast heel veel onterechte FUD inzitten. Maar, u sure dat je genoeg edge hebt om hier de winnaars uit te destilleren? Want dat impliceert dan een zekere voorafname van wat AI wel en nooit gaat kunnen. Ik durf er mijn dollars voorlopig toch niet in te steken. Die dollars blijven het trouwens heel goed doen in hoofdzakelijk bedrijven die wel fysieke assets produceren voor de hype trein (behalve Nektar en Abivax dan, maar dat zijn r/r gigantisch aantrekkelijke "speciallekes")
ironisch ook dat dezelfde die hier lachten met AI chatagenten nu degene zijn die er vanuit gaan dat AI heelder bedrijven gaat vervangen.
![]()
Niets met de deal te maken, aandeel stond dag erna ook terug op niveau van voor de deal.Die langverwachte verkoop van Animal Nutrition is ook maar een slechte deal. Ze zijn er vanaf maar ook niet helemaal want houden nog 20%. Bovendien kregen ze ook veel te weinig en dan nog niet alles upfront maar met milestone payments. Heeft er alle schijn van dat dit een met het mes op de keel onderhandelde deal was. Voor CVC zal het wel een goede zaak zijn maar niet voor DSM. Ze geven ook geen prognoses voor '26, pas op Investor Day van 12 maart.
Kun je die investment case eens toelichten?Als dit in de komende periodes bevestigd wordt, dan betekent het dat DSM geen technologische edge (meer) heeft in bepaalde fragrances/flavors en is de investment case dood.
10 jaar geleden werden gehele sectors verkocht (-20% of meer) omdat Amazon die sector zou 'disrupten'. Er is een onderscheid tussen wat de beurs doet en wat de realiteit is / zal zijn.Waar is de tijd dat AI hier nog werd weggelachen als een domme statistische woordvoorspeller, als een onding dat het aantal "r"-en niet kon tellen in strawberrrrry, dat het één grote implosie zou worden naar aanleiding van DeepSeek en dat gefaalde interacties met de gratis versies genoeg bewijs was "dat het niet veel nuttigs kan"
Ondertussen wordt elk asset light bedrijf in twijfel getrokken door AI. Elke week een nieuwe feature in één van de AI modellen. En daar zal vast heel veel onterechte FUD inzitten. Maar, u sure dat je genoeg edge hebt om hier de winnaars uit te destilleren? Want dat impliceert dan een zekere voorafname van wat AI wel en nooit gaat kunnen. Ik durf er mijn dollars voorlopig toch niet in te steken. Die dollars blijven het trouwens heel goed doen in hoofdzakelijk bedrijven die wel fysieke assets produceren voor de hype trein (behalve Nektar en Abivax dan, maar dat zijn r/r gigantisch aantrekkelijke "speciallekes")
Dat betwijfel ik zeker niet hoor. Hence de "En daar zal vast heel veel onterechte FUD inzitten" Ik zeg vooral dat ik niet het gevoel heb dat ik op dit moment met veel zekerheid kan inschatten wat er nu terecht is en wat niet.Er is een onderscheid tussen wat de beurs doet en wat de realiteit is / zal zijn.
Vergeet vooral niet te overdrijven en het zwart/wit te zien.

Niets met de deal te maken, aandeel stond dag erna ook terug op niveau van voor de deal.
Groeicijfers waren nogal zwak, concurrent Givaudan neemt marktaandeel in.
Als dit in de komende periodes bevestigd wordt, dan betekent het dat DSM geen technologische edge (meer) heeft in bepaalde fragrances/flavors en is de investment case dood.
Klopt.Dat betwijfel ik zeker niet hoor. Hence de "En daar zal vast heel veel onterechte FUD inzitten" Ik zeg vooral dat ik niet het gevoel heb dat ik op dit moment met veel zekerheid kan inschatten wat er nu terecht is en wat niet.
Versta ik hieruit dat je (al) je aandelen van Monday nog hebt?Klopt.
Anderzijds een Monday aan 1.5x ARR. Met wat cost-cutting run je dit gemakkelijk aan 40% FCF margins ---> op < 4 jaar is uw volledige investering terugverdiend (en dat is zonder leverage te gebruiken).
Dus lijkt mij dat het worst-case scenario al ingeprijsd zit.
2 problemen:
1) Marktsentiment kan nog lang slecht blijven
2) Management gaat bovenstaande niet doen (liever blijven investeren dan nu in volle "harvest mode" te gaan) & activist investors hebben geen rechten met een dual class share structure.
Geen Monday meer op dit moment. Het heeft ook geen zin om volledig tegen de markt te gaan. Denk wel dat het nu interessant is, maar de vraag is wanneer de markt het weer interessant vindt. Verder heeft management ook heel wat credibiliteit verloren door na 4 maanden hun 2027 targets weer in te trekken, dus ik zie het sentiment nog wel even slecht blijven.Versta ik hieruit dat je (al) je aandelen van Monday nog hebt?
Bedankt voor de info. Voor Braze zie je blijkbaar dus wel nog veel potentieel.Geen Monday meer op dit moment. Het heeft ook geen zin om volledig tegen de markt te gaan. Denk wel dat het nu interessant is, maar de vraag is wanneer de markt het weer interessant vindt. Verder heeft management ook heel wat credibiliteit verloren door na 4 maanden hun 2027 targets weer in te trekken, dus ik zie het sentiment nog wel even slecht blijven.
Dan zet ik liever in op Braze indien er een SaaS herstel komt.
Of hoe paperhands en revengetrading Fernandos voornaamste consequente fout is. Solvay idem (staat incl netto dividenden gewoon positief ytd en sinds aangeraden onder €30). En zoals steeds altijd eerlijk: heb ze zelf niet meer, want wou meer Adobe toen ze $300 stondenOur powerful value creation model drove operating cash flow of approximately $700 million which enabled us to return shareholder value as we repurchased
approximately 10% of our shares outstanding, and paid down $128 million of debt.
We enter 2026 with greater confidence around our growth engines.

Ik ga mij nu ook wat Adyen aanschaffen, overdreven afstraffing lijkt meOverigens Adyen bijna -20% vandaag. Heel koopwaardig hier en ga zelf 2 stuks kopen als mijn loon op de rekening staat straks.
Ik zou het gezien de kwaliteit van het bedrijf (let ook op de nettokaspositie + dat rente op de client cash balances ook voor Adyen is) bijna het n-woord noemen. Maar ik zal dat voorlopig maar even niet meer doenIk ga mij nu ook wat Adyen aanschaffen, overdreven afstraffing lijkt me

'Conservatieve outlook'Adyen gaf een outlook voor 2026 af van een omzetgroei van 20 tot 22 procent met een vlakke marge.
Haast je maar met te kopen hé: om 15u earnings call... ik verwacht sowieso een swing van minstens 5% ... hopelijk in de juiste richtingIk zou het gezien de kwaliteit van het bedrijf (let ook op de nettokaspositie + dat rente op de client cash balances ook voor Adyen is) bijna het n-woord noemen. Maar ik zal dat voorlopig maar even niet meer doen![]()