cege
Well-known member
Bij BTC is dat gewoon omdat het zo geprogrammeerd is. De mining snelheid is gelimiteerd en halveert +- elke 4 jaar.
I get that. Daarom dat ik zeg 'man-made'. En er is theoretisch 0,0 reden waarom het zo moet zijn. Behalve 'scarcity' creeren. Wat blijkbaar op zich een USP is. Waarom ? Geen idee. Als er limited supply moet zijn, spawn er 20M en er komen er nooit bij. Als er moet bijkomen, waarom moet dat met dat schema zijn. Allemaal bezighoudingstherapie met 0,0 practical use.
Ik heb het 10y geleden al gezegd en ik blijf het zeggen. Ik kan nergens met BTC betalen, toen niet, nu niet. En ik zie het niet veranderen. Dus wat zijn we daar mee? De enige reden dat het er is, is om er mee te speculeren en quick money schemes. That's fine, maar je moet een kat een kat noemen.
En in feite is het toch niet helemaal hetzelfde.
Roerende inkomst is roerende inkomst.
Bij staken worden er nieuwe coins aangemaakt waardoor de supply vergroot. Dus als je je coins niet staket dan verlies je in feite door inflatie.
Irrelevant. Als je keuze dividend hebt en je doet niet mee, zelfde verhaal. Toch heb je 30% aan je been.
Bij een dividend die wordt uitgekeerd komen er geen nieuwe aandelen bij, je krijgt gewoon een bedrag per aandeel dat je hebt van dat bedrijf.
Genoeg voorbeelden waar de dividenden wel gewoon in verse shares zijn. Shell in de slechte jaren, TINC, GIMV, al de RVV, etc etc etc.
.
. Al +38% vandaag.
geduld loont op termijn (soms).

Sinds de IPO in 2021 eveneens -60% en vandaag laagste koers sinds 2022, weliswaar met 10% meer shares outstanding nu.
of gewoon fair value/niet te duur.