Kleine Beursfeiten

Het is recent al eens echt naar beneden gegaan he (liberation day). Denk dat het eerder gaat over de algemene sfeer, en volatiliteit in individuele aandelen. Dan dat het gaat over IWDA (dat ik ook niet heb)
Ik wou het juist ook zeggen. IWDA is trouwens meer iets voor het ETF topic. Dat is inderdaad weinig gezakt, maar is dan ook amper gestegen op 1 jaar, namelijk 5%.

Warsh voorzitter van de FED.
2de keer dat Trump naar Jamie Dimon luistert (na het terugtrekken van de tarieven in april).
Goede keuze, goed voor financiële stabiliteit.

Alvast goed voor de illusie dat de FED niet onder Trump belandt... realiteit kan wel eens anders uitdraaien.

Hij is pro BTC trouwens maar enkel als waarde standaard, niet als munt (waar ik me wel in kan vinden)

Boys and girls. IWDA staat 2.5% onder zijn ATH van 2 weken geleden. Zelf sta ik 0.4% onder mijn ATH (die van vorige week dateert). Tenzij je balls deep in zilver zit sinds eergisteren, elke dag MSTR blijft kopen, of toevallig big tech gekocht hebt tussen nu en 1 maand geleden (en dan nog moet je malchance hebben), zullen die verliezen wel meevallen.

Als het ooit eens echt naar beneden gaat, gaan er nogal tranen vloeien...
Dit keert wel snel weer, -30%+ in zilver op een option expiry day is niet toevallig. Iemand moest gered worden... Fysiek zilver in Shanghai staat nog steeds veel hoger, papier zilver zal wel snel herstellen. Ik heb hier verder opties gerolled, mijn 35$ SILJ leaps (+118%) omgezet in 61$ leaps. Ook wat TMQ leaps bijgekocht.

PS: MSTR +5% vandaag (niet dat ik het nog heb).

Alvast goed voor de illusie dat de FED niet onder Trump belandt... realiteit kan wel eens anders uitdraaien.

Hij is pro BTC trouwens maar enkel als waarde standaard, niet als munt (waar ik me wel in kan vinden)
Leunt Warsh toch niet aan bij Trump's visie dat renteverlagingen beter zijn om de US economie te stimuleren ?
Vroeger was hij wel hawkish en voorstander van QT.. maar dat combineren met renteverlagingen , dat vloekt .. niet ?

Dit keert wel snel weer, -30%+ in zilver op een option expiry day is niet toevallig. Iemand moest gered worden... Fysiek zilver in Shanghai staat nog steeds veel hoger, papier zilver zal wel snel herstellen. Ik heb hier verder opties gerolled, mijn 35$ SILJ leaps (+118%) omgezet in 61$ leaps. Ook wat TMQ leaps bijgekocht.

aaah... is dat de reden voor de snelle downgrades van goud en zilverprijzen van vandaag ?
Ben ook benieuwd of het volgende week weer goed komt met die goud en zilverprijzen ?

iemand ?

Leunt Warsh toch niet aan bij Trump's visie dat renteverlagingen beter zijn om de US economie te stimuleren ?
Vroeger was hij wel hawkish en voorstander van QT.. maar dat combineren met renteverlagingen , dat vloekt .. niet ?
Uiteraard leunt hij wat aan bij Trump, anders was hij nooit gekozen. Maar hij komt wel over als de meest onpartijdige van de kandidaten.

aaah... is dat de reden voor de snelle downgrades van goud en zilverprijzen van vandaag ?
Ben ook benieuwd of het volgende week weer goed komt met die goud en zilverprijzen ?

iemand ?

Ik spreek niet over goud, dat is een monetair metaal en heeft geen functionele waarde, -8% lijkt me daar een aanvaardbare correctie.
Zilver daarentegen heeft >60% industrieel gebruik en de markt is vrij prijs inelastisch, kan snel keren en -30% op 1 dag is waanzinnig, dat zie je zelfs bij bitcoin niet meer en zilver heeft 3x de marktwaarde...

iemand ?
Als ik zilver zie, dan doet het mij denken aan bitcoin in 2018. Plots word je wakker en alles staat 30-40% lager. Het was te veel gestegen op korte tijd. De bubbel is gebarsten.

En Kevin Warsh heeft de reputatie om juist hawkish te zijn , het tegenoverstelde van wat Trump wilt, die wilt de rente omlaag. Misschien heeft Bessent het hem ingefluisterd.

Als ik zilver zie, dan doet het mij denken aan bitcoin in 2018. Plots word je wakker en alles staat 30-40% lager. Het was te veel gestegen op korte tijd. De bubbel is gebarsten.

En Kevin Warsh heeft de reputatie om juist hawkish te zijn , het tegenoverstelde van wat Trump wilt, die wilt de rente omlaag. Misschien heeft Bessent het hem ingefluisterd.
Daarnet op CNN een heel andere tekst gelezen, dat Warsh veranderd zou zijn van hawkish naar dovish (renteverlagingen) - maar eens zien of hij aanvaard wordt als chair van de Fed ..

Heeft Warsh dat zelf gezegd, of komt dat gewoon uit Trump zijn mond?
no idea, ik kan die artikel dus niet meer vinden. ik dacht dat het op Yahoo Finance stond, maar het was niet Trump die dat zei, ik denk de journalist zelf dit aanhaalde.
(er waren meerdere bronnen in dat artikel, onder andere een zekere Durham herinner ik me nog)

Ja, of niet, he. Het gaat x2-3 op 3mnd op basically no news. Pooef says the bubble. Ik zie niet in waarom "snel" zou keren.

Het kan snel keren, de winst van de dag is al bijna weg. We staan -8% op 5d, -5% op 1mnd, -62% op 6 mnd, -56% op 1y. Basically op dezelfde prijs als 2y geleden. Iedereen die tussen gisteren en 2y geleden gekocht heeft is per definitie loser. Tik tok tot ze de jos zijn. STRC betaalt 11% ondertussen en ze krijgen het niet op 100 face value. De STRC flappentapper brengt niks op (nog een geluk want het is aan 10-11%). MSTR is ATM flappentapper vanaf het zijn kop boven de koers van de dag ervoor steekt om de BTC markt leeg te kopen. En wat brengt het op? Niks. Veel hocus pocus en 'financial engineering', maar allemaal zinloos geprut.

Het is recent al eens echt naar beneden gegaan he (liberation day). Denk dat het eerder gaat over de algemene sfeer, en volatiliteit in individuele aandelen. Dan dat het gaat over IWDA (dat ik ook niet heb)

Maar welke volatiliteit en algemene sfeer ? De S&P staat exact op de koers van vorige week vrijdag. We zijn tot +2% gegaan deze week en tot -1%. Valt wel mee denk ik dan.

Je kunt moeilijk claimen dat er een algemene chaos is en 'de algemene sfeer' uitspreken. Als IWDA (of S&P of NASDAQ of whatever index) niet bougeert, dan bougeert de markt ook niet, he. Die brede ETFs en indexen zijn de markt. Het gemiddelde van alles is IWDA.

Ik wou het juist ook zeggen. IWDA is trouwens meer iets voor het ETF topic. Dat is inderdaad weinig gezakt, maar is dan ook amper gestegen op 1 jaar, namelijk 5%.

Zie hierboven. De markt is niet in paniek en er is geen algemene chaos. Hence, IWDA (of S&P of whatever) bougeert niet veel.

IWDA, de kluns der klunsen. Je kunt beter big tech kopen. Amazon, MSFT etc. Hoeveel zijn die op 1y gestegen. Oh snap. Duh, want IWDA = het gemiddelde van alles.

Maar welke volatiliteit en algemene sfeer ? De S&P staat exact op de koers van vorige week vrijdag. We zijn tot +2% gegaan deze week en tot -1%. Valt wel mee denk ik dan.

Je kunt moeilijk claimen dat er een algemene chaos is en 'de algemene sfeer' uitspreken. Als IWDA (of S&P of NASDAQ of whatever index) niet bougeert, dan bougeert de markt ook niet, he. Die brede ETFs en indexen zijn de markt. Het gemiddelde van alles is IWDA.

Zie hierboven. De markt is niet in paniek en er is geen algemene chaos. Hence, IWDA (of S&P of whatever) bougeert niet veel.

IWDA, de kluns der klunsen. Je kunt beter big tech kopen. Amazon, MSFT etc. Hoeveel zijn die op 1y gestegen. Oh snap. Duh, want IWDA = het gemiddelde van alles.
Wat met de parabolische vlucht naar goud (en andere edelmetalen)? Is dat geen symptoom dat er toch heel wat angst is?

Wat met de parabolische vlucht naar goud (en andere edelmetalen)? Is dat geen symptoom dat er toch heel wat angst is?
Gewoon speculatie met wat pseudo-intellectuele tralala rond. Zoals crypto. (Muv dogecoin, daar was zelfs expliciet geen uitleg rond behalve 'omdat het kan').

Dit keert wel snel weer, -30%+ in zilver op een option expiry day is niet toevallig. Iemand moest gered worden... Fysiek zilver in Shanghai staat nog steeds veel hoger, papier zilver zal wel snel herstellen.
Dat is iets wat de ronde doet op retail sociale media, maar je kan totaal geen conclusie trekken uit die prijs van fysiek zilver in Shanghai.

Terug
Bovenaan