Kleine Beursfeiten

Iemand die zich aan UNH durft te wagen? De reactie lijkt mij toch fel overdreven?

UNH is als health insurer + PBM met een twijfelachtige reputatie een gemakkelijk doelwit voor Trump.
Bovendien voorspelt het recent CMS voorstel mbt Medicare Advantage rate increases voor 2027 niet veel goeds. In april wordt de knoop doorgehakt.

Indien de voorgestelde rate increase wordt bevestigd, gaat dat voor extra winstdruk zorgen in hun reeds geplaagde Med Advantage unit (de grootste binnen de groep).

On the bright side;
  • De sector is er de voorbije decennia steeds in geslaagd om te blijven groeien ongeacht de leadership in Washington. Machtige lobby.
  • UnitedHealth beschikt als big kahuna in de sector over enorme schaalvoordelen en is veruit het meest verticaal geintegreerd van alle spelers. Insurance, PBM, zorg (oa. eigen klinieken), data, clearing house, ... Dat schept mogelijkheden.
  • Ze beschikken met Hemsley ook over een sterke CEO met skin in de game. Volgens de laatse Form 4 zo'n 370,000 aandelen. https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/731766/000118016225000006/xslF345X05/wk-form4_1766525100.xml
    Dat is weliswaar een daling tov vorig jaar (wegens "gifts" -> family trust?), maar vertegenwoordigt nog steeds een aanzienlijk deel van z'n geschat nettovermogen.
Ik ga m'n resterende Mar'26 call verkopen voor wat kleingeld en m'n aandelenpositie voorlopig gewoon aanhouden met licht verlies. I'm in it now...
Op concurrenten Elevance en Centene wel bijzonder goed verdiend (verkocht in AH op de dag van de CMS MedAdvantage aankondiging), dus het is niet allemaal kommer en kwel.

Uit de META earnings call:

"Our feeds will become more interactive overall. Today our apps feel like algorithms that recommend content. Soon, you'll open our apps and you'll have an AI that understands you, and also happens to be able to show you great content or even generate great personalized content for you. Glasses are the ultimate incarnation of this vision. They’re going to be able to see what you see, hear what you hear, talk to you and help you as you go about your day, and even show you information or generate custom UI right there in your vision. Sales of our glasses more than tripled last year, and we think that they're some of the fastest growing consumer electronics in history. Billions of people wear glasses or contacts for vision correction. I think that we're at a moment similar to when smartphones arrived, and it was clearly only a matter of time until all those flip phones became smartphones. It's hard to imagine a world in several years where most glasses that people wear aren't AI glasses"

Kweet niet ze Mark
Mark gelijk krijgen, daar moet je niet aan twijfelen.
Zo baanbrekend is die voorspelling ook niet in the scheme of things. Er doen veel gekkere voorspellingen de ronde in Silicon Valley.

Standard glasses -> smart (ai) glasses -> smart (ai) contacts
Misschien verdient hij z'n investeringen in RealityLabs dan toch nog terug.

is er hier eigenlijk iemand die copilot gebruikt?

Als ikzelf op mijn pc zit gebruik ik gemini als ik iets moet vinden, zelfs al gaat het over windowsinstellingen, waaronder zelfs de vraag hoe ik heel die 'recall' zever afleg met die copilot... en ik denk dat ik bijlange niet de enige ben. Dus ik heb er geen goed oog in voor microsoft hun AI

Absoluut. Is ook het enige dat wij mogen gebruiken binnen De Lijn.
Privé gebruik ik eigenlijk geen AI-tools.

Mark gelijk krijgen, daar moet je niet aan twijfelen.
Zo baanbrekend is die voorspelling ook niet in the scheme of things. Er doen veel gekkere voorspellingen de ronde in Silicon Valley.

Standard glasses -> smart (ai) glasses -> smart (ai) contacts
Misschien verdient hij z'n investeringen in RealityLabs dan toch nog terug.
tzal competitie zijn met neuralink die u rechtstreeks aan de cloud koppelt :unsure:

Ik heb er wel geen twijfel bij dat die brillen extreem populair gaan worden
Als ge nu tegen iemand met een bril spreekt moogt ge er altijd vanuit gaan dat ge gefilmd word :sop:

*edit*

wat nieuws ivm datavault

Software bloedbad continues. SAP en ServiceNow -15 en -11% onderuit na cijfers. Samen met Microsoft al de rest weer mee: Salesforce -7%, Adobe en Constellation weeral -4%. Waanzin.

All bc The Zuck gonna blow 130 miljard USD in de megalomane techbro race naar superintelligence.
Retarded tijdlijn pff.

@ASML lovers: trek alvast uw lessen uit de huidige multiple compression slachting in software. Allemaal mooi dat monopolie, maar aan 36x fwd earnings voor een cyclische supplier zit er heel veel goodwill in de koers. All it takes is sentiment to change.

Cofinimmo koerst naar 85€ ... Ben benieuwd of ze nog verder gaan stijgen (jaarververslag op 20feb)
Goedgekeurd ook door BMA, Aedifica mag ze overnemen vanaf morgen.

Benieuwd wat dat gaat doen met de prijs van COFB. Zie het gerust wel nog een paar % stijgen vanaf dit punt, gewoon omdat de vraag zoveel groter wordt

@Gassy : Adobe en DSM gekocht vandaag?
Uw kooptargets werden gehit vandaag.
Software bloedbad continues. SAP en ServiceNow -15 en -11% onderuit na cijfers. Samen met Microsoft al de rest weer mee: Salesforce -7%, Adobe en Constellation weeral -4%. Waanzin.
Nog geen DSM en Adobe hier. Heb wel ondertussen een equivalent hoeveelheid van 1/2 van in aandelen belegd bedrag cash vrij door zilververkoop, maar wacht hiermee op een mooier moment 😊. Ben me naast cash en goud vooral ook aan het focussen op olie en uranium. Ik denk (maar kan natuurlijk ook anders zijn) dat daar momenteel de risk/reward beter is dan Adobe en DSM. Al mooie winst met Petrobras.
@FernandoFreecashflow : welke lessen heb jij getrokken uit de huidige multiple compression slachting in software? Hopelijk niet nog steeds 70% Adobe?

Laatst bewerkt:
Hier toch ook wat zaken die goed op weg zijn naar 0: Adobe, Azelis, Monday,..

En op de koop toe wil geen van die Saxo apps werken op nieuwe tablet, zoveelste bewijs dat 99,99% van alle IT'ers beter gewoon onder een trein zou springen - gelukkig is er de 8 jaar oude iPad, werkt altijd

Ik dacht even Victoria's Secret in detail te bekijken aangezien dat aandeel gigantisch gezakt is de laatste tijd, en in de Ozempic-gedachte leek mij dat wel een kanshebber op serieus betere resultaten in het komende decennium.

* opent een paar annual reports en de laatste kwartaalpresentatie Q2 2023 *
* ziet pagina 1 *:

19730be985b7a3f00ba3517899d3355c

Victorias-Secret-Spring-2023-ad-campaing-001The-Impression-.png

* sluit de presentatie en stopt verdere research *

Aaaah, uw zorgvuldig opgebouwde brand van aspirerende sexyness efkes verneuken omdat er een jaartje wat 'body positivity' hypegezever in de maatschappij was.
Uitstekend gedaan!
En die ceo van mijn dikke kloten verdient dan nog 12 miljoen om een paar miljard dollar aan market cap weg te pissen met zoiets voor de hand liggend dom :rofl:

Wat is het volgende, Ferrari die een 67pk concurrent maakt voor de Fiat Panda?
Of Lamborghini die reclamespots maakt met een ongewassen boer Sjarel met klompen in de nieuwe Aventador, want "inclusiviteit"?
Waar de tijd dat we hier nog foto's van Adriana Lima in haar prime deelden zeg.

Ondertussen heeft Victoria's secret hun strategie weer omgegooid. Terug naar sexy, weg met body positivity.
Dit is de homepage vandaag, vergelijk met die post van 2022 hierboven...:

Screenshot-20260129-222939.png

Aandeel bijna +300% sindsdien.

Beetje zoals Shell in die tijd.
Als een bedrijf zijn ceo of dwaze strategie plots terug omgooit naar wat werkte, kopen die handel.
Uit het oog verloren, weeral dollars aan mijn neus voorbij.

@ASML lovers: trek alvast uw lessen uit de huidige multiple compression slachting in software. Allemaal mooi dat monopolie, maar aan 36x fwd earnings voor een cyclische supplier zit er heel veel goodwill in de koers. All it takes is sentiment to change.

Ik voorspel dat die cyclischtische aard er toch ook stilletjes aan gaat uitgaan met de jaren. Voorlopig zeker en vast nog een cycli supplier, die capex-volatiel is. Maar als ik zie naar het IBM segment zie ik daar toch echt iets super opvallends periode 2020-2025. Dat segment is het laatste decennia gegroeid met een CAGR van rond de 20% tegenover de System Sales die een groei heeft van 12% CAGR.

Ondertussen maakt IBM een 25% van de totale omzet. Die gygantische capex uitbreidingen dat er gaan aankomen van veschillende fabs gaan die groei alleen maar explosievere en explosiever maken van het IBM segment.

Ook daar hebben ze een monopoli op. Het is niet dat daar een ander bedrijf onderhoud, upgrades, software updates, .... aan die machines gaat doen.

2020 - 3.7 miljard IBM
2025 - 8.2 miljard IBM

Voorlopig is dit nog maar iets dat cycli een beetje dempt. Maar over de jaren heen zie ik dat nog wel veranderen.

Al enkele keren vreemd koersverloop gezien in Gitlab (plotse spikes in de koers van +3% tot +10%) en nu ook grote call buy van 4M$ voor 50C in juli.

Kans op een buyout dit jaar lijkt mij groot.

We hebben al verdiend aan onze nieuwe aankoop Microsoft en goeie resultaten van Apple en groen after market.

Het tij is al gekeerd 🥳
En dat opnieuw door de iPhone, sluit naadloos aan bij mijn eerdere post - of het nu Android tablets zijn of Windows computers - er is altijd wel iets dat vastloopt wegens ongekende reden.

Terug
Bovenaan