Kleine Beursfeiten

Toen ik bij een grootbank werkte was dat letterlijk één zoekbalkje intikken en bam, alle rekeningen kwamen tevoorschijn. En was hetzelfde voor mij als voor ook de loketbedienden etc. Ik denk dat privileges misschien anders waren op vlak van editten, creëren en doorstorten etc van functie tot functie.

Nu, ik maak me geen illusies om privacy maar dacht (hoopte) alleen dat het toch allemaal wat strikter was geregeld.
Idem

Mss dat tijdsgeest meespeelt, heb altijd met klant en collega data gewerkt en merk wel dat op mijn huidig werk er veel strenger mee omgegaan wordt.

On Topic: Ik heb mij gewaagd aan een Buffet value play en eens HPQ ingeslagen.

Olie door het putje op weg naar de afgrond, Oxy blijft pijnlijk om te zien in port
Als Trump slaagt in zijn Venezuela play, is het gedaan met de olie thesis op medium/lange timeframe.

Venezuela heeft zware olie, exact het type dat de US raffinaderijen nodig hebben.
Output is restricted door sancties, jarenlange underinvestment en verwaarlozing.
Als er een pro-USA president komt, die in het krijt staat bij Trump, en de expertise/execution van een Chevron/Exxon krijgt eindelijk vrij spel, reken dan maar op 1m+ vaten per jaar extra over 5 jaar.

Exact wat Trump wil, lage olieprijzen.

Wow, dit had werkelijk niemand al van bij de invoering zien aankomen.
Gelukkig had ik mijn broek stevig vast.

Ik mis de tijd toen je uitgescholden werd voor het bezit van aandelen van wapenfabrikanten of oliebedrijven.
5 jaar na het Greta/Anuna hoogtepunt blijken ze onmisbaar en piept er niemand nog over.

Of waar is de tijd dat SPa topman Crombez smalend beelden postte met 'daar vliegt uw pensioen' omdat België de F-16 zou vervangen door F-35 en hij wilde inkrimpen in de plaats?

Aah, die heerlijke deugdpronktijd!

Laatst bewerkt:
Als Trump slaagt in zijn Venezuela play, is het gedaan met de olie thesis op medium/lange timeframe.

Venezuela heeft zware olie, exact het type dat de US raffinaderijen nodig hebben.
Output is restricted door sancties, jarenlange underinvestment en verwaarlozing.
Als er een pro-USA president komt, die in het krijt staat bij Trump, en de expertise/execution van een Chevron/Exxon krijgt eindelijk vrij spel, reken dan maar op 1m+ vaten per jaar extra over 5 jaar.

Het is nu al gedaan.
Vicky en Buffett hadden het fout.

Idd de ware bedoeling van het drugs -verhaaltje met Maduro.

Mits wat geluk en hopelijk daarvoor nog wat animo: Trump die toch nog sancties gaat opleggen aan Rusland om zijn deal te kunnen maken, einde aan de oorlog, economische heropleving.

Wow, dit had werkelijk niemand al van bij de invoering zien aankomen.
Gelukkig had ik mijn broek stevig vast.

Ik mis de tijd toen je uitgescholden werd voor het bezit van aandelen van wapenfabrikanten of oliebedrijven.
5 jaar na het Greta/Anuna hoogtepunt blijken ze onmisbaar en piept er niemand nog over.

Of waar is de tijd dat SPa topman Crombez smalend beelden postte met 'daar vliegt uw pensioen' omdat België de F-16 zou vervangen door F-35 en hij wilde inkrimpen in de plaats?

Aah, die heerlijke deugdpronktijd!
Die foto bij dat artikel ook :rofl: lekker karikaturaal. Als je enkel naar de foto kijkt zou je denken dat men ons massaal terug naar diesel gaat laten overschakelen :sarcastic: De realiteit is dat men de deur nog net op een kier laat voor wat hybrides maar het leeuwendeel van de output in praktijk nog steeds EV's zal moeten zijn als ze de 90% doelstelling willen halen. Dit is vooral een symbooldossier en niet veel meer dan juist dat...

Die foto bij dat artikel ook :rofl: lekker karikaturaal. Als je enkel naar de foto kijkt zou je denken dat men ons massaal terug naar diesel gaat laten overschakelen :sarcastic: De realiteit is dat men de deur nog net op een kier laat voor wat hybrides maar het leeuwendeel van de output in praktijk nog steeds EV's zal moeten zijn als ze de 90% doelstelling willen halen. Dit is vooral een symbooldossier en niet veel meer dan juist dat...
De essentie is dat de deur op de een kier staat. Die stap van 90 naar 80 of 70 is minder groot dan degene die ze nu genomen hebben.

De realiteit is dat men de deur nog net op een kier laat voor wat hybrides maar het leeuwendeel van de output in praktijk nog steeds EV's zal moeten zijn als ze de 90% doelstelling willen halen. Dit is vooral een symbooldossier en niet veel meer dan juist dat...
De essentie is dat de deur op de een kier staat. Die stap van 90 naar 80 of 70 is minder groot dan degene die ze nu genomen hebben.
Het is nog 10 jaar. Nog tijd genoeg om de staart een paar keer in te trekken.
Binnen 5 jaar hoeft ook die voorwaarde voor groen staal niet meer (of misschien 10% zoals die onnozele biofuel bij vliegtuigen) want er zal toch niet voldoende productie zijn.

DIT jaar is een startup begonnen die dat kostenefficiënt wil proberen produceren.
Alsof dat in 2035 voldoende geschaald zal zijn (en ALS het lukt) om aan die norm te voldoen zonder dat een auto het dubbele kost.

Laatst bewerkt:
In my humble opinion zit er een correctie aan te komen op de korte termijn. De beurzen zijn al sinds september aan het kwakkelen en we zien steeds meer circlejerking bij big tech om hun cijfers kunstmatig hoog te houden. De reactie van de markt op "goed" nieuws is ook vaak meh in plaats van euforie. Nog even wachten op de juiste catalyst om de dominoblokjes te doen vallen.

Terug
Bovenaan