Kleine Beursfeiten

Op 04/08/2025 werd Raymond W. Cohen benoemd tot lid van de raad van bestuur van RxSight. Cohen heeft de laatste jaren al voor overnames gezorgd (Axonics Modulation Technologies, Inc. en SoniVie Ltd.). Mogelijk dat zijn komst bij RXST de geruchtenmolen m.b.t. eventuele overname op gang kan brengen?
De koers van RXST sluipt stilletjes aan terug omhoog. Laatste aankoop was aan 6,98$ 🤞.
RXST 30% omhoog op 1 week. Doorbraak omhoog op komst?

Laatst bewerkt:
Hmmm, ik word niet warm van de resultaten van EVS, ze herhalen wel hun guidance maar het eerste semester is maar pover. Ze steken het op de dollar maar dat is toch niet het hele verhaal..
Q3 zal beter moeten, anders kunnen ze niet geloofwaardig herhalen dat ze nog altijd optimistisch zijn om hun guidance te halen..
Goeie acquisitie wel die mooi in het portfolio past.
Misschien verkoop ik morgen een deel, ga eerst naar de presentatie kijken.
Over dat groeien.. de even jaren hebben meer grote events dus dat verklaart wel wat.

Je bent niet alleen blijkbaar, toch al voelbaar hier ...
ik snap de afstraffing toch niet echt, lagere Q2 cijfers was gewoon een timing issue wat 1 week later hadden ze de targets wel gehaald volgens IR ?

ze houden ook vast aan de guidance, dus denk dat ik plukje ga bijkopen ook al heb ik er al veel

ik snap de afstraffing toch niet echt, lagere Q2 cijfers was gewoon een timing issue wat 1 week later hadden ze de targets wel gehaald volgens IR ?

ze houden ook vast aan de guidance, dus denk dat ik plukje ga bijkopen ook al heb ik er al veel

Men had blijkbaar meer verwacht - maar ik weet niet of we het orderboek na 2025 als referentie voor groei mogen gebruiken, meer personeel en dus ook meer kosten - doch normaal voor die groei. Feit is wel dat ze een dijk van een 2de jaarhelft gaan moeten neerzetten om hun doel te halen - mss wat onzekerheid, maar daling meer dan 10% is er imo toch ook wat over.

EDIT: precies al aan het doodringen, daling gehalveerd - timing is dus wel belangrijk

Mss veel marktorders van gewone mensen die wat bang zijn en winst nemen.

H1 ziet er slecht uit.
Maar dat lijkt gewoon door wat vertragingen te zijn, die omwille van importtax in de VS zijn.

Men had blijkbaar meer verwacht - maar ik weet niet of we het orderboek na 2025 als referentie voor groei mogen gebruiken, meer personeel en dus ook meer kosten - doch normaal voor die groei. Feit is wel dat ze een dijk van een 2de jaarhelft gaan moeten neerzetten om hun doel te halen - mss wat onzekerheid, maar daling meer dan 10% is er imo toch ook wat over.
ben al te laat om bij te kopen op -10%... staat maar -5% meer ondertussen... nog te veel, lijkt me logischer op deze rode dag dat we met kleine -2 of -3% afsluiten

Ik snap de afstrraffing wel want de markt overreageert altijd :)
Maar het is idd een goede kans om bij te kopen. Het orderboek is toch mooi aangedikt. Het is alleen al een relatief groot % in mijn portfolio en de lage cijfers voor Europa zijn moeilijk naast te kijken

EVS krijgt elk jaar wel minstens één afstraffing. Komen er wel terug bovenop. Maar ook hier al enige tijd twijfels om te verkopen.

Benieuwd naar cijfers Ageas later deze week, nog zo een relatief saai aandeel dat ik graag nog wat jaren zou behouden in portefeuille - maar ook hier toch wat risico op dipje na stijging afgelopen jaar.

Deceuninck: gezien de marktomstandigheden nog behoorlijk, had geen goede cijfers verwacht en hoopte eigenlijk wat bij te kopen onder de 2 € maar is niet gebeurd. Kleine positie weliswaar.

EVS krijgt elk jaar wel minstens één afstraffing. Komen er wel terug bovenop. Maar ook hier al enige tijd twijfels om te verkopen.

Ik heb soms het gevoel dat EVS een beetje amateuristisch is. Maar goed, de cijfertjes zien er nog altijd OK uit.

Een bedrijf met beetje tanden had die revenue een week naar voor kunnen trekken ipv brakke reveune te moeten rapporteren en dan met de voetnoot 'maar op 8 juli hadden we een pak meer'.

Waar ik werk zouden een been afhakken van hun eigen moeder om die revenue recognition te kunnen doen.

Ik heb soms het gevoel dat EVS een beetje amateuristisch is. Maar goed, de cijfertjes zien er nog altijd OK uit.

Een bedrijf met beetje tanden had die revenue een week naar voor kunnen trekken ipv brakke reveune te moeten rapporteren en dan met de voetnoot 'maar op 8 juli hadden we een pak meer'.

Waar ik werk zouden een been afhakken van hun eigen moeder om die revenue recognition te kunnen doen.
Ik vraag me vooral af wanneer we die fameuze scaling gaan zien van hun model. Volgend jaar mogen ze op het WK de replays voorzien. Maar dat is ook al priced in voor een groot stuk, al weten we niet zeker hoe groot het contract is. Oké, niet alles moet 50% per jaar groeien. Maar ik vraag me wel af waar de groeivooruitzichten afremmen of stoppen want het is schijnbaar geen gemakkelijke markt om te veroveren.

@FernandoFreecashflow wat nieuws voor CROX :

1. NFL lijn launch straks : https://media.nfl.com/news-and-releases/consumer-products/national-football-league-and-crocs-bring-footwear-to-fans-global

Dit is huge imo. In de cijfers is dit sowieso een groeifactor in hun US markt.

2. Of dit goed is valt nog af te wachten : "Millie Bobby Brown Debuts as Crocs’ New Global Ambassador: ‘My Whole Childhood Was in Crocs’
https://wwd.com/footwear-news/shoe-features/millie-bobby-brown-crocs-ambassador-campaign-1238032130/

Ik vind haar geen top keuze tbh.

3. Steven Smith's heeft schoenen voor Crocs gedesigned en die droppen eind dit jaar

Zou een loopschoen kunnen zijn. Maar hij is een van dé grote designers van de 'dad shoes'. Geeft misschien wat insight mbt hoe hij Heydude kan reviven.

en je houdt die bij omdat je van SM houdt?

Veel te lang gehouden waardoor waarde vandaag 292 € is - nog weinig te winnen/verliezen, wie weet ooit een overnamebod ofzo. Als ik mag kiezen m.b.t. meerwaardebelasting voor de historische aankoopwaarde mss nog handig.

Tot dan is het idd een reminder hoe slecht het kan aflopen als het echt verkeerd gaat, zowel met bedrijf als met de aandeelhouder die koppig geen actie onderneemt.

Terug
Bovenaan