Kleine Beursfeiten

Want een fabriek bouwen is uiteraard gewoon gratis....

Ik weet niet of je met één bobcat te huren bij Boels bij onze pipo de clown uitstel gaat bekomen.
Je doet aanvraag en laat gewoon wat mensen protest aantekenen en ben je al 10 jaar zoet mee

Of dat zou hier toch het geval zijn :D

ze kunnen gewoon copy pasta doen van hun vorige fabriek met hier en daar wat meer automatie ertussengesmeten voor nog wat volk uit te sparen. wat is er daar nu moeilijk aan?

T'is wel amerika eh, ze discussieren daar geen 20 jaar om bijvoorbeeld een brugje te zetten zoals hier

Je moet plek hebben. Centen hebben. Vergunning hebben. Zelfs in USA heb je vergunningen nodig.

Je moet de ideale locatie zoeken, wat tax breaks lospeuteren links en rechts.

Een fabriek van een paar 1000 man, nieuwe afritten etc nodig. Aanleveranciers moeten hun fabrieken bouwen etc etc. Dat is een heel ecosysteem, niet een bakkerij van 100 broden per dag...

Filibusteren dus 🤷‍♂️

Problem solved

Ik vertrouw op Tim Apple om Trump te outsmarten.

Een fabriek van een paar 1000 man, nieuwe afritten etc nodig. Aanleveranciers moeten hun fabrieken bouwen etc etc. Dat is een heel ecosysteem, niet een bakkerij van 100 broden per dag...

Desnoods bouwt Apple heel die fabriek en rijdt men daarna als Trump buiten is er met een bulldozer over.

Ik zag gisteren een koersdoelverlaging bij KBC voor EVS, maar niet verder gelezen waarom.

Edit, ik vind het ook nergens, buiten in die nieuwsbrief, terug ...

Eerste kwartaal licht onder de verwachtingen dacht ik, mogelijks daar een kleine reactie op. Nog altijd ok wel voor een jaar zonder grote events

De earnings van PDD waren dan ook ver onder de verwachtingen. Surprise, surprise. Chinese aandelen en analisten, het is een rampzalige combinatie.

Q1 '24: mgmt geeft aan dat er meer en meer concurrentie komt, druk op profitability => analisten negeren dat volledig in estimates Q
Q2 '24: mgmt geeft deze keer onomwonden aan dat het onvermijdelijk is dat profitability naar beneden keldert, dat er grote investeringen moeten komen en dat er op KT pijn zal geleden worden voor LT success => analisten negeren dat wederom volledig in hun estimates.

Zo gaat dat elk kwartaal hé. PDD dropt altijd hard na hun earnings omdat die estimates van analisten dogshit zijn gebaseerd op hun DCF modellekes waar ze geen deftige input van krijgen van het MGMT. Guidance vragen jullie? Middelvinger krijg je.

Kopen na de harde sell-off, verkopen voor earnings. Voorlopig blijf ik er vanaf omdat het nog niet hard genoeg gezakt is (gelet op duidelijk decel. revenue) en Trump zijn EO om ADR's te delisten ben ik nog niet vergeten dus sws geen China voor mij tot die mist opgeklaard is.

Die ADR's zijn voornamelijk in handen van Amerikanen. Dat de-listen is toch gewoon een gigantische owngoal waarmee je vooral de eigen bevolking treft, of vergis ik mij daarin?

Niet dat dat hoeft te verbazen natuurlijk, Trump maakt voortdurend owngoals.

Campine winstwaarschuwing.

Campine voorspelt een omzet van om en bij de 380 M€ en een EBITDA van minstens 50 M€ voor het eerste semester van 2025, in vergelijking met een omzet van 169 M€ en een EBITDA van 19,7 M€ in het eerste semester van vorig jaar, 2024.

Ebitda van minstens 50M voor H1
Dus >100M FY 2025 als antimoon hier blijft. Mss hoger omdat productie nog beetje aan het opschalen is? (+35% nu, ze zeiden eerder dat +50% haalbaar was).

Is 2.7 ev/ebitda aan huidige prijs.
Historisch zitten ze tussen 5-8 ev/ebitda.

Aandeel mag gerust verdubbelen vandaag/komende weken, of iets meer dan verdubbelen, en zou aan lage kant van historische waardering staan.

Die ADR's zijn voornamelijk in handen van Amerikanen. Dat de-listen is toch gewoon een gigantische owngoal waarmee je vooral de eigen bevolking treft, of vergis ik mij daarin?

Niet dat dat hoeft te verbazen natuurlijk, Trump maakt voortdurend owngoals.

De "redenering" staat uitgeschreven in dit document onder sectie 2 Policy https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/02/america-first-investment-policy/

Hun insteek is dat US nationals hiermee China rechtstreeks steunen door te investeren in hun bedrijven en dat geld zou naar US moeten gaan. Of het zover gaat komen is een andere vraag... hij bindt op zowat alles in tegenwoordig en in zijn 1e ambtstermijn heeft hij het er ook niet doorgekregen.

Campine winstwaarschuwing.

Ebitda van minstens 50M voor H1
Dus >100M FY 2025 als antimoon hier blijft. Mss hoger omdat productie nog beetje aan het opschalen is? (+35% nu, ze zeiden eerder dat +50% haalbaar was).

Is 2.7 ev/ebitda aan huidige prijs.
Historisch zitten ze tussen 5-8 ev/ebitda.

Aandeel mag gerust verdubbelen vandaag/komende weken, of iets meer dan verdubbelen, en zou aan lage kant van historische waardering staan.
Dat was nu echt de grootste no-brainer dat ik in mijn beurscarrière al heb meegemaakt. Redelijk zwaar ingegaan, merci voor de tip!

Terug
Bovenaan