Kleine Beursfeiten

Dus de S&P500 nu 3% hoger dan voor Liberation Day ondanks 10% gegarandeerde tariffs wereldwijd en verhoogde onzekerheid, enkel op het nieuws van 90 dagen 'pauze' in een actieve handelsoorlog? :laugh: Tesla terug >$1T, aahh multiple expansion, gotta love it. En wat nu, TINA-gewijs verder omhoog naar recordwaarderingen met negatieve risk premium? Ok letsgo boys 🚀
Men denkt werkelijk dat al die inflatoire praat, economische nonsens, of de aantasting van de rule of law en de neutraliteit van de centrale bank bij de global behemoth, en geopolitieke loterij met een impulsieve dommekloot aan het hoofd van het leger van de free world, dat dat een waar feest is voor aandelen, ook al stonden die al megahoog?

Op de kop gevallen en een paar kilometer blijven botsen ja :rofl:
Buy the dip? Sell the pump ja :fingerguns_r:

Laatst bewerkt:
Dus de S&P500 nu 3% hoger dan voor Liberation Day ondanks 10% gegarandeerde tariffs wereldwijd en verhoogde onzekerheid, enkel op het nieuws van 90 dagen 'pauze' in een actieve handelsoorlog? :laugh: Tesla terug >$1T, aahh multiple expansion, gotta love it. En wat nu, TINA-gewijs verder omhoog naar recordwaarderingen met negatieve risk premium? Ok letsgo boys 🚀

Buy the dip? Sell the pump ja :fingerguns_r:
S&P500 gaat nu tot iets onder 6000, om dan tegen september een bodem van ongeveer 5650-5700 te bereiken. Hooguit daling naar 5430. Choppy tot september. Daarma de weg omhoog. Ik bespaar jullie de technische uitleg.
Voor de nieuwsgierigen, te openen op eigen risico:

Hij is gestopt met beleggen 😔 (denk ik).
ik geloof dat hij o.a. nog een deftige positie heeft in Oxy @35 - oftewel een potentieel rendement om u tegen te zeggen, als m’n vermoeden correct is natuurlijk.

En aangezien we spreken over een +/- beroepsbelegger zal die heus niet gestopt zijn, hooguit paar 100k cash of zeer tijdelijk eens een,pauze - er zijn immers altijd interessante cases, ze vinden is de enige uitdaging.

Maar ik ben maar aan het gissen

"Cofinimmo wil 4% hoger bod".

Stoere move... Wat is dat nu weer van zever...

Iedereen had moeten verkopen vorige week aan 80...

"Cofinimmo wil 4% hoger bod".

Stoere move... Wat is dat nu weer van zever...

Iedereen had moeten verkopen vorige week aan 80...
Waarom? Als Aedifica dat hoger bod doet, wordt Cofinimmo gewaardeerd op +- 83 euro... En bovendien krijg je nog het dividend.

Als ze er niet op ingaan, hzb je nog altijd het dividend en is de downside vrij beperkt door dat de markt een overnameprooiprelie zal toekennen die niet ver van die 80 zal liggen.

Vorige week verkopen op 80 zou geen slimme move geweest zijn.

Lol zonet nieuwe ATH op mijn niche portefeuille met MSFT, SE en TEM :crazy: Gewoon niets gedaan behalve een paar extra aandelen bijgekocht. Zelfs de daling was uiteindelijk niet zo erg, nog geen 20%.

SE is echt wel een schot in de roos :cheer: GAK van 40 en nu 146. @Racing_Genk ik moet u dringend eens trakteren ze :love:

Nu goed, Trump II is nog lang.
Earnings nog niet bekeken maar pre-market +13%, dus was weer goed.

Gewoon LTBH inspelen op SE Asia groei.

Waarom? Als Aedifica dat hoger bod doet, wordt Cofinimmo gewaardeerd op +- 83 euro... En bovendien krijg je nog het dividend.

Als ze er niet op ingaan, hzb je nog altijd het dividend en is de downside vrij beperkt door dat de markt een overnameprooiprelie zal toekennen die niet ver van die 80 zal liggen.

Vorige week verkopen op 80 zou geen slimme move geweest zijn.

Cofinimmo wil 1.21x aedifica (ipv de 1.16x initieel geboden). Aan huidige Aedifica koers is dat, jawel, 80. Dus zelfs na het aanvaarden van het verhoogde bod zou je minder hebben dan wat het vorige week stond. Beter een zekere vogel in de hand dan 10 onzekere in de lucht.

Cofinimmo wil 1.21x aedifica (ipv de 1.16x initieel geboden). Aan huidige Aedifica koers is dat, jawel, 80. Dus zelfs na het aanvaarden van het verhoogde bod zou je minder hebben dan wat het vorige week stond. Beter een zekere vogel in de hand dan 10 onzekere in de lucht.
Van die Belgische beursvastgoedzever gaat mijn schaamhaar altijd instant krullen.

Wel dan, knuppeltje van een Cofinimmo-CEO, als het bod (aan een prijs een stuk hoger dan de toenmalige koers) te laag is en Cofinimmo onderwaardeert, waarom zit je dan de hele tijd nieuwe aandelen uit te geven ipv terug te kopen?
Of waarom kocht het management dan geen aandelen bij in dit klaarblijkelijk schromelijk ondergewaardeerd bedrijf? :sarcastic:

UNH vandaag -22%.
Wellicht weer een mooie opportuniteit om in te stappen.

Ik heb ze zonet terug aangekocht aan $453 (vorige week nog verkocht aan $572 nadat ik ze in februari voor $450 had opgepikt)

Ondanks de iets mindere resultaten blijft UNH de belangrijkste speler in een defensieve sector dat grotendeels immuun is voor de handelsoorlog. Zolang Trump/DOGE geen zotte toeren uithaalt in de healthcare insurance en PBM sector, gaat deze onetische business blijven floreren (jammer genoeg voor Joe Six-pack)
UNH -30% op 3 weken tijd (sinds m'n heraankoop) en -47% (!) op 1 maand. En dat voor een megacap en blue chip dat 8e staat in de Fortune500 lijst...
Valt tegen :unsure:
Veel onzekerheid rond dit bedrijf en complexe sector, dus zeker geen conviction pick, maar heb mijn positie vandaag toch wat uitgebreid. 2,5% weging inclusief afstraffing vandaag.

UNH -30% op 3 weken tijd (sinds m'n heraankoop) en -47% (!) op 1 maand. En dat voor een megacap en blue chip dat 8e staat in de Fortune500 lijst...
Valt tegen :unsure:
Veel onzekerheid rond dit bedrijf en complexe sector, dus zeker geen conviction pick, maar heb mijn positie vandaag toch wat uitgebreid. 2,5% weging inclusief afstraffing vandaag.
Veel succes! Ik hou het in de gaten maar wacht nog met toe te happen, en loer op 240-250$.

Terug
Bovenaan