Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Macro consensus bij retailbeleggers om bepaalde no-brainer aandelen te kopen die al sterk gestegen zijn en hot zijn in de media zoals De Tijd, hebben dat gevolg nogal dikwijls.Iemand enig idee wat er vrijdag met Leonardo (LDO) gebeurd is vrijdag? Meer dan 12% verlorenWel een veel hevigere correctie/reactie dan de rest van mijn portefeuille maar kan er geen nieuws over vinden.
Maar zijn die cijfers niet gewoon een onderdeel van de firehose of shit? En zoekt Trump niet gewoon een manier om zich te laten paaien? Die berekening houdt geen steek en ik denk niet dat we ons daarop moeten blindstaren.Maar zelfs dat gaat niet.
Israël heeft vorige week alle tarieven met de US op 0 gezet, maar krijgt toch 17% aan de broek.
Marokko heeft al sinds 2004 als 1 van de weinige landen een free trade agreement met de US, én de US heeft een handelsOVERSCHOT met hen.
Toch 10% tariff aan de broek.
Hoe zouden zij tariffs of trade deficits moeten onderhandelen? Welke toegift moet je doen qua handel als al op 0 staat of zelfs negatief?
Bij Canada zien we dat bv. de fentanyl kwestie gewoon zever was. Hoeveelheid is miniem, en zelfs na vele tegemoet komende acties gaan de tariffs gewoon in dit weekend.
Wat is 'de knieval' daar? Laten annexeren door de US?
Klein beetje serieus blijven hé.
Er is daar geen strategie.
Ideologie gemixt met incompetentie en impulsiviteit, gecombineerd met geen enkele adult meer in de room.
Dat is de realiteit.
Dat kan, maar ik zie nog steeds op verschillende plaatsen verschijnen dat sommigen 'de Trump strategie niet snappen', dat het een onderhandelingsstrategie is etc.En zoekt Trump niet gewoon een manier om zich te laten paaien?
Neem het nu toch eens at face value...Maar zijn die cijfers niet gewoon een onderdeel van de firehose of shit? En zoekt Trump niet gewoon een manier om zich te laten paaien? Die berekening houdt geen steek en ik denk niet dat we ons daarop moeten blindstaren.
Als ik zo iemand tegenkom hoop ik dat die keihard met zijn bakkes tegen de muur vliegt.Neem het nu toch eens at face value...
Stel jij scheurt na je werk tegen 200 km/u naar een familiefeest. Je parkeert in de living van de buren zonder excuseren en stormt vervolgens de voordeur binnen, geeft de hond een schop in de onderbuik, platte hand op de schoonvader, spuugt in het gezicht van de schoonmoeder en duwt je nichtje opzij en neemt haar plaats in aan tafel. Je schreeuwt "Waar is menne fret en waarom staat hier nog geen bier koud?!"
Dan komt uw vrouw binnen en zegt "Geen zorgen allen, kalm blijven, hij wilt gewoon gepaaid worden".
Dat is de "Art of the Deal"-crowd. Compleet in denial of even slecht van inborst als de oranje man zelf.
Daar heb je gelijk in. Naast IWDA heb ik belegd in 2 defensie aandelen, en dat ging even goed.Macro consensus bij retailbeleggers om bepaalde no-brainer aandelen te kopen die al sterk gestegen zijn en hot zijn in de media zoals De Tijd, hebben dat gevolg nogal dikwijls.

Grenzeloze zelfoverschatting en dan de harde weerbots van de realiteit met zware collateral damage voor iedereen.
Zelfde principe als je killer portefeuille?Fernando's full retard bingo 2025-2028:
- Rusland wint officieel in Oekraïne, met crippling US-RU deal die alle perspectief op een sterk Oekraïne doet verdwijnen. Oekraïne heeft laten zien dat ze té sterk kunnen worden (UA intelligence is on par met de grote EU machten, zie Nord Stream, Krimbrug en moordaanslagen) en ze hebben het grootste leger van Europa. Dat wil de VS niet, Rusland ook niet. Vandaar de 'plotse' 180° van de US in deze zaak.
- Handelsbetrekkingen US-RU worden genormaliseerd, ondanks blanket tariffs met alle andere handelspartners (US wilt Rusland helpen herstellen in ruil voor het laten vallen van Iran).
- US/Israel starten open oorlog tegen Iran (intussen basically confirmed want er zijn vorige week 6 B2 bommenwerpers naar het Midden-Oosten gebracht).
- US annexeert Groenland. Behalve wereldwijde consternatie gebeurt er niets. Poetin feliciteert zijn Amerikaanse vriend met het succes.
- Terugkeer van ongebreideld imperialisme (Rusland paaien, bedreigingen Groenland, Canada, Panama) zetten de deur open voor China om Taiwan binnen te vallen. VS grijpt niet in.
- Israel krijgt carte blanche van de VS in Syrië, Libanon en de Gazastrook.
- SEC stopt onafhankelijk te zijn, Powell op pensioen en gaat vanaf dan werken in functie van overheidsbeleid.
- Dollar crasht naar 0,8 EUR en dat vinden ze prima.
Dat is het domste dat ik al gelezen heb in 2025, jammer dat het hier in BG beurs herhaald wordt.de economie moet gewoon even naar de kloten om Powell de rates te laten verlagen.
US schuld loopt de hand uit en hun interest betalingen nekken hun, ze willen hun schuld gewoon aan lagere rates. Bessent is dit al langer aan het zeggen... Had nu wel niet verwacht dat ze zover zouden gaan.
Het plan is om een governement debt crisis proberen te vermijden, hetgeen erger is dan een recessie.Dat is het domste dat ik al gelezen heb in 2025, jammer dat het hier in BG beurs herhaald wordt.
1. Bij uw debt/gdp ratio laat je dus de noemer sterk dalen?
2. Toon mij in de geschiedenis een periode van economisch dalende activiteit waarbij de schuldbetaling eveneens structureel daalde zonder dat de bevolking verarmde.
1+2 = strak plan.
In het voorbeeld moet je ook wel vermelden dat je de werkgever bent van de helft van de schoonfamilie en een deel van hun huishuur betaalt.Stel jij scheurt na je werk tegen 200 km/u naar een familiefeest. Je parkeert in de living van de buren zonder excuseren en stormt vervolgens de voordeur binnen, geeft de hond een schop in de onderbuik, platte hand op de schoonvader, spuugt in het gezicht van de schoonmoeder en duwt je nichtje opzij en neemt haar plaats in aan tafel. Je schreeuwt "Waar is menne fret en waarom staat hier nog geen bier koud?!"
Dan komt uw vrouw binnen en zegt "Geen zorgen allen, kalm blijven, hij wilt gewoon gepaaid worden".
Dat is de "Art of the Deal"-crowd. Compleet in denial of even slecht van inborst als de oranje man zelf.

Als een substantieel deel van die bevolking massaal gemanipuleerd wordt door de media (fox,.....) en als een substantieel deel van die bevolking kwaad is omwille van relatieve achterstand in welvaart en statusverlies (denk maar aan uitspraken H.Clinton: deplorables) dan krijg je natuurlijk iemand als Trump die wordt verkozen.Et voila, we zijn er. Meer moet je daar niet achter zoeken. Je kan geen age of full retard hebben zonder full retard leiders en full retard beleid (en een full retard bevolking die het keer op keer slikt).
Ik heb niet gezegd dat het een strak plan is maar om het te kunnen bespreken: GDP daling in zijn ogen wordt gecompenseerd door de belasting van zijn tarrifs.Dat is het domste dat ik al gelezen heb in 2025, jammer dat het hier in BG beurs herhaald wordt.
1. Bij uw debt/gdp ratio laat je dus de noemer sterk dalen?
2. Toon mij in de geschiedenis een periode van economisch dalende activiteit waarbij de schuldbetaling eveneens structureel daalde zonder dat de bevolking verarmde.
1+2 = strak plan.
Ik denk dat Bessent er zelf geen knijt van gelooft, en als Trump de harde koers blijft varen inzake tariffs dan neemt hij binnen de paar maanden ontslag.Nu ken ik er zelf het fijne niet van maar dit was het doel van Bessent... lagere rates. Dat je Trump een idioot vindt, kan ik best begrijpen. Maar Bessent is dat niet dus er moet iets vanaan zijn..
Bessent is de architectIk denk dat Bessent er zelf geen knijt van gelooft, en als Trump de harde koers blijft varen inzake tariffs dan neemt hij binnen de paar maanden ontslag.