Kleine Beursfeiten

Benieuwd wat wij hier in de EU gaan doen...
Als er langs links en rechts raketten over u kop vliegen kunt ge u maar beter bukken.
China gaat zijn overproductie dumpen in Europa....zal eerder slecht zijn voor Europese bedrijven.
Die anticipeerden mijn inziens al, VW heeft een prijsverlaging aangekondigd voor ongeveer al zijn elektrische modellen (de ID7 heb je al vanaf 49k€). Bij release in 2023 was dat trouwens nog 63k€

US meer toast dan China. China gaat zijn overproductie dumpen in Europa....zal eerder slecht zijn voor Europese bedrijven.
China is een groot programma begonnen om -eindelijk- de binnenlandse consumptie aan te zwengelen. Het zal ook nodig zijn. Maar een hoop van hun gesubsidieerde staal en andere producten gaat naar de rest van de wereld (en dus ons ook) gaan.

Voor de redenering achter Trump zijn acties, lijkt @coldvinc zijn filmpje van op de Amerikaanse thread lijkt me nog het meest logische plan.
Kort geschetst om lichtere heffingen te krijgen:
- betaal voor militaire bescherming
- koppel je munt aan de USD

aka wordt een vazalstaat. Maar wie gaat dat aanvaarden?

China is een groot programma begonnen om -eindelijk- de binnenlandse consumptie aan te zwengelen. Het zal ook nodig zijn. Maar een hoop van hun gesubsidieerde staal en andere producten gaat naar de rest van de wereld (en dus ons ook) gaan.

Voor de redenering achter Trump zijn acties, lijkt @coldvinc zijn filmpje van op de Amerikaanse thread lijkt me nog het meest logische plan.
Kort geschetst om lichtere heffingen te krijgen:
- betaal voor militaire bescherming
- koppel je munt aan de USD

aka wordt een vazalstaat. Maar wie gaat dat aanvaarden?
Misschien kunnen we eens horen wat China vraagt voor militaire bescherming? ;)

Vandaag posities in AMD, Amazon, Nike en ELF gekocht. Nog +- 20% in cash, grootste positie blijft IWDA die ik gewoon elke maand blijf bijkopen zoals altijd

Vandaag posities in AMD, Amazon, Nike en ELF gekocht. Nog +- 20% in cash, grootste positie blijft IWDA die ik gewoon elke maand blijf bijkopen zoals altijd
Nike? Worden zwaar geraakt door tariffs, staan nog altijd duur voor consumer goods ding + hoge schulden?

tmKfc8U.png

Me waiting for some OXY gains*

*gekocht mid '22

Gisteren hebben de hedge funds nog nooit zoveel verkocht op 1 dag sinds 2010 en retail heeft nog nooit zoveel gekocht op 1 dag de afgelopen 10 jaar.
Die video van Trump en de verklaring van Bessent gezien dat deze crash by design is en dat ze er niet aan denken om toe te geven? Yikes!

Hier ook alle cash op, portfolio dicht nu en paar weken niet kijken 😅
Bestaande posities zoals (Micro)Strategy bijgekocht? Of nieuwe namen?

Hier extra Capri en PVH gekocht.
Maar verder wacht ik het even af met ongeveer 25% cash.
Zelfs zonder Trump als agitator in chief, noteert de markt niet goedkoop. Er kan gerust nog 10, 20, 30% af.

Dat gezegd zijnde vermoed ik dat we straks of morgen een rally'tje krijgen. Een derde dag stevig zakken na 2 dagen op rij -4 tot -6% zou ongezien zijn.

Edit: vandaag valt de schade hier nog mee (momenteel toch). -1% op de hele portfolio. Gisteren was andere koek.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan