cege
Well-known member
Er is op dit moment toch een onstilbare honger naar terminal-capaciteit, dus een stop van Russische LNG zou hen zelf ten goede komen (aangezien ze de slots nu via auction aanbieden, wat een hogere prijs zal opbrengen dan wat ze ooit bij een long term contract hebben bedongen).
Langs de andere kant ga ik, zelf in de sector zittende, niet in Fluxys investeren. Mikmak aan buitenlandse investeringen zonder echte visie (laten we eens wat in Brazilië gaan doen) en een toekomstbeeld gebaseerd op uncertain revenues (nee, ik geloof niet in waterstof). Langs de ene kant stabiel minimumniveau aan inkomsten (want ze kunnen tarieven aanpassen om dat minimumniveau te blijven halen) maar langs de andere kant zal de overheid steeds zelf de surplus gaan afromen (zoals ze tijdens de energiecrisis hebben gedaan).
Meerdere redenen waarom ik Fluxys gekocht heb, geen enkel is een vertrouwen in het management

- Gereguleerde business wat zo goed als zeker gegarandeerde winst geeft. Weinig uitschieters naar boven, weinig uitschieters naar beneden
- Politiek hangt aan het dividendeninfuus
- Weinige sectoren waar Belgie Europees nog iets betekent, namelijk liquification en havens in het algemeen
- Rusland paniek en koers kelderde. Volgens mij ontercht wegens 3 bovenstaande redenen. Gekocht @ koersen tussen 25 en 13. Zit nu op gemiddeld 40% winst en ondertussen ook al 2 euro netto dividend voorbije 2 jaren
- Toen koers rond de 25-30 zweefde (historische koers), was dividend rendement 3.5% netto. Toen het onder de 19.5 begon te zakken hadden we 5% netto rendement en wegen bovenstaande redenen, redelijk gegarandeerd dividend. Ook begin inslaan voor de dividend portefeuille
FYI, ik zou vermoeden dat die Braziliaanse projecten in Fluxys group zitten en niet Fluxys Belgium die noteert.

Geclowned worden over zijn gebrekkige opzoekskills is niet genoeg lol. Toch double downen. Hou me bij deze accountable dat ik morgen snel een screenshotje van de transactie maakt, kan ie zelf in het orderboek gaan kijken. Als hij dat wél kan vinden tenminste.