Kleine Beursfeiten

Allé here we go again:

crypto-market-situation-v0-554nnk1pl9le1.jpeg

Dik tegen mijn goesting toch wat Nintendo verkopen denk ik om terug wat te kunnen uitgeven.

Als ik iets meer kapitaal te verspillen had zou ik wel wat MSTR calls durven kopen. Maar ik moet me bij iets meer beredeneerde gokken houden zoals CROX/ELF rebounds etc.

Ik merk ook dat BTC sentiment weer anders wordt. De euforie bij aanvang van Trump is (terecht) skeptischer geworden. Al ben ik overtuigd dat hype alleen al BTC wel nog eens richting 100k zal duwen.

Alleen weet ik nog steeds niet waar de waarde vandaan komt, al heb ik al 50x het riedeltje van BTC etc gezien, gelezen en gehoord. :unsure:

Meta toch ook een dipje de laatste dagen, koers was fel opgelopen maar er is geen mens die weet daar dat naartoe gaat of kan gaan, beschikken over gigantisch veel data, investeren gigantisch veel waarvan vermoedelijk +90% naar de vuilbak zal gaan - maar wat met die overige 10%

Ook de houdbaarheid van hun grootste bron van inkomsten is lastig in te schatten - enerzijds robuust maar of daar nog veel extra te rapen valt is imo twijfelachtig.

Vanavond resultaten van Workday. Heb jij ze nog @Racing_Genk? Hopelijk overtreffen ze hun guidance .
Ze zetten momenteel heel hard in op 2 dingen:
* cost reduction, ontslagen, duurdere producten
* AI -> denk dat dit hen momenteel zeer veel geld kost in ontwikkeling en nog niet direct iets opbrengt want het meeste van hun AI is inbegrepen in de huidige producten, dus levert geen extra omzet op

Gezien het huidige marktsentiment blijf ik alleszins langs de zijlijn, maar long term wil ik ze echt wel hebben, want zoals reeds gezegd: eenmaal je hooked bent in hun core HCM product kost het gewoon véél te veel om over te stappen naar iets anders. (en hun product is goed ;-))

Als ik iets meer kapitaal te verspillen had zou ik wel wat MSTR calls durven kopen. Maar ik moet me bij iets meer beredeneerde gokken houden zoals CROX/ELF rebounds etc.

Ik merk ook dat BTC sentiment weer anders wordt. De euforie bij aanvang van Trump is (terecht) skeptischer geworden. Al ben ik overtuigd dat hype alleen al BTC wel nog eens richting 100k zal duwen.

Alleen weet ik nog steeds niet waar de waarde vandaan komt, al heb ik al 50x het riedeltje van BTC etc gezien, gelezen en gehoord. :unsure:
Ik weet niet of dit echt rond BTC draait momenteel... BTC is zeer gevoelig aan de macro economie geworden en fear/greed meter staat nu sterk aan de fear kant zoals begin augustus. Volgens mij kan dit snel weer keren...

Insert Taylor Swift: “ITS ME, IM THE PROBLEM”

Normaal ben ik indexman maar de laatste paar weken had ik omwille van wat shit op mijn werk zin om snel rijk te worden en ben ik van het padje afgeweken. Ik werk in finance, ik ben de laatste jaren godganse dagen bezig met P&L’s en balansen en interne strategie dus ik had goesting om ook wat rapporten te lezen en wat stonks te kopen want als grote penisman @FernandoFreecashflow het kan kan ik het toch ook?
  • RDDT: hier heb ik eigenlijk geen analyses op gedaan, gewoon “genius website, kan niet verkeerd lopen”, verkocht bij -7%;
  • NBIS: financials waren kut maar goed, ik had geen geduld (zie hierboven: get rich quick) en ik heb hier meteen ook een call optie voor gekocht. Een paar dagen later stond dat op -97%, dat was ook een unieke ervaring; weliswaar blij om die les met een beperkt bedrag geleerd te hebben;
  • Ik weet niet meer vanbuiten wat ik nog allemaal gekocht en verkocht heb maar behalve de twee yolo’s hierboven was het grootste pijnpunt vooral de transactiekosten die mij in totaliteit toch ook wat geld gekost hebben.
Het was niet allemaal slecht, TEM was een leuk +40% gokje maar was puur op basis van @Racing_Genk en heb ik zelf geen breinactiviteit voor gebruikt; META was en is een topbedrijf, vind ik nog altijd, maar ik had er geen zin meer in toen het begon te dalen. Verkoop van META was tevens ook mijn laatste verkoop, ik ben terug 100% indexman geworden.

Geleerde lessen:
  1. Als ik zin heb om snel rijk te worden moet ik beseffen dat dat een vluchtfantasie is en zoeken wat de achterliggende reden is (nu getriggerd door wat stress op mijn werk) ipv geld te vergokken op de beurs middels een vals gevoel van competentie;
  2. Bij individuele aandelen ben ik er te veel mee bezig, het pakt te veel van mijn breinruimte in, indexman past beter bij mijn karakter en ben ik ook veel geruster in;
  3. Transactiekosten doen mij dood.
Maar goed, ik sta nu YTD op -1% ofzo terwijl de S&P premarket staat op +1.72%? De schade is al bij al zeer beperkt.
Wil toch even zeggen dat het refreshing is om zo een post te lezen. Mooi dat je het van jezelf kan zeggen, en het kan toch ook een reminder zijn voor mijzelf als ik ook eens even "in de stemming ben" om een gokje te wegen.

Terug
Bovenaan