Kleine Beursfeiten

Je moet door de noise kijken en inschatten wat Trump zijn bedoeling is.

Wat wil trump ? Hij wil zeker niet farma producten duurder maken voor zijn landgenoten. Hij wil zeker niet innovatieve producten toegang tot Amerika ontzeggen.
  • Hij wil wsch cheapass critical specialty chemistry reshoren ipv importeren uit Z-Amerika/China.
  • Mogelijks is het een openingszet in een tit-for-tat strategie
  • Hij wil scoren bij zijn kiezers wegen 'america first'

Mijn inschatting is, I could be wrong, dat UCB en andere Europese farma geen impact zal hebben. Zeker niet de farma grote spelers die grote presence en manufacturing hebben in USA en toevallig bepaalde producten buiten Amerika maken terwijl ze andere in Amerika maken.
Hij wil meer werkgelegenheid in de US en meer Amerikaanse auto's in Europa verkopen, wat jij in je post zet klinkt logisch ... wat Trump de eerste maand al allemaal uit zijn hoed getoverd heeft is verre van logisch, en hij heeft al ontelbare keren geroepen dat er tarrifs gaan komen. Ik ga er dus vanuit dat hij effectief gaat doorzetten daarmee, of het zou moeten zijn dat de EU zo'n enorme toegevingen doet dat hij de tarrifs kan intrekken en dat toch verkocht kan krijgen als een overwinning.

Al bij al toch wel een risico voor UCB, en misschien wordt de soep niet zo heet gegeten, maar ik zou er toch geen geld op durven zetten

BABA gaat echt ferm omhoog de laatste tijd. Jammer dat ik ze niet meer heb 😔.
Ik heb ze nog - maar to chicken om bij te kopen, nog steeds dikke 27% te gaan voor break -even ... had Prosus ook beter gehouden, beiden zijn zo van die bedrijven die je eigenlijk wel in port moet hebben als je wat blootstelling aan China wenst.

Achteraf allemaal zo makkelijk, elke week kan je miljonair worden

Ik heb ze nog - maar to chicken om bij te kopen, nog steeds dikke 27% te gaan voor break -even ... had Prosus ook beter gehouden, beiden zijn zo van die bedrijven die je eigenlijk wel in port moet hebben als je wat blootstelling aan China wenst.

Achteraf allemaal zo makkelijk, elke week kan je miljonair worden
Hier ook BABA en VGP , allebei nog op verlies :fingerguns:

BABA verkocht met 70% verlies half 2024 en paar weken terug opnieuw wat gekocht :unsure: +25% momenteel. Nog altijd niet close om het verlies van toen goed te maken.

Stocks die een mooie run up hebben gehad verkopen vlak voor earnings lijkt risk/reward toch het beste in de huidige "vis noch vlees" markt. Vandaag weer bewezen met nebius en talkspace. Rustig earnings zelf doorlezen en dan eventueel dip kopen. Ik hoop dat ik met meli hetzelfde kan zeggen want die koop ik het liefst terug met korting uiteraard

Meli nabeurs +12% 🚀🚀

Headlines zien er niet slecht uit. Lange termijn verhaal nog steeds intact, ik blijf ze lekker bijhouden.

---

Bij Celsius ook groot nieuws.

Ze gaan concurrent Alani Nu overnemen voor 1.8 miljard dollar.
Van -10% naar +17% AH intussen.
Transformationeel is de deal sowieso. Maar lijkt wel een wanhoopsdaad wegens tegenvallende organische groeicijfers.

Terug
Bovenaan