Kleine Beursfeiten

Ik heb daar begin november een heel deel aan $0.38 gekocht en eind december terug verkocht aan $4,.. juist voor de dip.
Redelijk chance mee gehad dat het toen juist populair werd op Reddit en zeer dikke winst meegemaakt.
Maar is imo meer een pump en dump memestock samen met bvb QBTS en RGTI.

Cashflow yield van 10%. P/E van 10, groeiende omzet, weinig kapitaalintensief, balance sheet rock solid.

Geen idee waarom dat zo cheap staat. In usa gemakkelijk x2 x3...
Heeft AI producten.
Zit in live sports waar het volop hype is en kapitaal zich op aan het storten is.

Zou mss x4 - x7 staan in VS imo.

Is wachten tot PE dit opkoopt voor een premium van 50 - 150% en over paar jaar ipo op Nasdaq voor x7 - x10 de huidige waarde.

Heeft AI producten.
Zit in live sports waar het volop hype is en kapitaal zich op aan het storten is.

Zou mss x4 - x7 staan in VS imo.

Is wachten tot PE dit opkoopt voor een premium van 50 - 150% en over paar jaar ipo op Nasdaq voor x7 - x10 de huidige waarde.
Bij x7 kan ik op pensioen :laugh:

Het PE gedoe speelt al 5-10y. Verder dan links en rechts een fonds of een concurrent dat eens 3 5% harkt, komt het niet. LBO met die balance sheet, cheap.

Die zitten toch in usa met klanten en op de las vegas beurs elk jaar ? Ze zijn toch gekend en heel visible. Free float 76%. Doe een bod en je hebt het toch binnen? Wat speelt er?

Bij x7 kan ik op pensioen :laugh:

Het PE gedoe speelt al 5-10y. Verder dan links en rechts een fonds of een concurrent dat eens 3 5% harkt, komt het niet. LBO met die balance sheet, cheap.

Die zitten toch in usa met klanten en op de las vegas beurs elk jaar ? Ze zijn toch gekend en heel visible. Free float 76%. Doe een bod en je hebt het toch binnen? Wat speelt er?
Europese small cap.

De verdeeldheid van shareholder base maakt dingen ook lastiger. Men kan niet met een of meerdere groepen gaan praten om een buyout te verzekeren.

Een week geleden zeggekik nog tegen mijn vrouw tertwijl ik een artikel van Thyssenkrup aant lezen ben.
Die verkopen ook duikboten, dat is een verdoken Defensie aandeel dat nog niet gestegen is. En vandaag vlam 20%..
Niks aan verdiend, maar toch een beetje credibility bij haar :p

Een week geleden zeggekik nog tegen mijn vrouw tertwijl ik een artikel van Thyssenkrup aant lezen ben.
Die verkopen ook duikboten, dat is een verdoken Defensie aandeel dat nog niet gestegen is. En vandaag vlam 20%..

Priceless ;)

Niks verdient zegt em dan...

Soit nadat ik Rocketlab had aangekaart maar er zelf toen niet was opgesprongen ga ik op zoek naar iets soortgelijks.

Europa moet gaan investeren in defensie en snel een beetje. En liefst + hopelijk laten we Amerika onze lul zien. We moeten dus aankopen binnen Europa en zo weinig mogelijk centen richting USA sturen zodat ze erachter komen hoe leuk het is als je op eigen houtje verder moet. Het is dat of slaafs volgen. Dit is niet eens een keuze imo maar goed, we beseffen allemaal wel dat Musk met duiten staat te zwaaien langs alle kanten.

Bon usual suspects :

Thyssenkrupp
Airbus (aerospace yay + werkt mee aan de Europese 6th gen fighter jets + Boeing is still going to shit)
Rolls Royce (aerospace + oplossingen om te blijven draaien bij stroompannes etc, belangrijk in semi wartime)

Eens de tijd zoeken om in de cijfers te duiken en de sentimenten wat af te tasten. Straks worden de bonussen uitbetaald dus weer wat extra cash aan de hand om de raket niet te missen. Ook eens kijken wie deftige luchtafweer kan maken.
Thyssenkrupp +1.75 (41.97%)past month
Airbus +8.44 (5.16%)past month
Rolls Royce +45.91 (7.71%)past month

Duitsland was duidelijk de play.

Ik ben nog op zoek naar 1 aandeel om aan portefeuille aan te vullen/te bestuderen.
Huidige situatie:
ETFs: IWDA (60%), NDIA (10%)
Aandelen: SAF (10%), EVS (10%), GOOG (10%)

Momenteel geen inspiratie meer... na stevige stijgingen bij vele.
Helaas de CROX-tip te laat opgemerkt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan