Kleine Beursfeiten

In dat geval zou ik toch meer gokken? 😋

Helaas onthou ik ze wel, kan elke loser van de voorbij 10 jaar zo opnoemen. Alle chance dat de winnaars ze zwaar overtreffen.

Ik heb een dividend portefeuilletje. Ga EVS verkopen aangezien het dividend niet meer zo hoog is gezien de koerswinst (first world problems) - was ooit 5%, nu nog maar 3% bruto.

Momenteel zit het volgende er in
  • TINC - ~5% netto (ervan uitgaand dat er een kapitaalverlaging komt zoals de andere jaren)
  • Fluxys - ~5.5% netto
  • GIMV - ~4.9% netto
  • VanDeVelde - ~5.6% netto
  • Ageas - ~4.9% netto
  • Vandemoortele obligatie - ~3.8% netto (101% uitgave prijs incl.)
  • WorxInvest obligatie - 3.6% netto

Ik zoek nog 2 stoeltjes om te vullen in mijn dividend portefeuille. Voorwaarden:
  • Stabiel groeiend dividend (dus geen euronav of exmar waar dividend op en neer huppelt)
  • Payout niet >100% (dus geen proximus of bpost toestanden)
  • Geen dubbele roerende voorheffing (dus BE of UK zijn OK, NL niet, dus geen NN of KPN)
  • Geen vastgoed boeren (WDP etc). Ik verhuur al een appartement, moet geen extra exposure hebben aan vastgoed

Kandidaten die ik geidentificeerd had:
  • Solvay: ~5% netto (Dat is bijna een no brainer)
  • Shell: ~3.5% netto (het is niet meer wat het geweest is)
  • Melexis: ~3.5% netto (sustainable ?)
  • Lotus: ~1% maar ze zijn serieus aan het hiken laatste paar jaren en de koers staat waar hij jaar geleden stond
MLX.AX

Nog geen dividend nu, maar ze gaven in interview al aan dat eens ze door hun vrogere tax losses zitten (dit jaar) ze zouden beginnen met een franked dividend. Franked betekent dan geen withholding tax aan Australische kant.
4 p/fcf, met helft van market cap in cash, dus zou ruimte zijn voor vet dividend.

Is er hier iemand die ADM opvolgt? Goede aankoopopportuniteit voor de (midden)lange termijn lijkt mij aan huidige koersen. Mooi dividend, mooi buybackprogramma en de aandelenprijs mooi leunende tegen de bodem van de langdurige trend van meer dan 30 jaar.

RXSight in licht dalende modus zonder reden richting earnings op 25/02. Daalt het voor de earnings verder naar 27-27,5$, koop ik mijn verkochte positie van 31/01 (33,86$) terug.

ASML eindelijk terug uit het dal aan het kruipen.

Novo Nordisk lijkt mij toch serieus oversold?

ASML zal op termijn wel weer goed komen hoop/denk ik, de laatste maanden is het gewoon veel zijwaartse volatiliteit. Maar zo'n snelle klim naar €1000 als vorig jaar zie ik niet zo snel meer gebeuren.

Aan deze prijs overweeg ik toch serieus om wat Novo Nordisk bij te kopen.

ASML zal op termijn wel weer goed komen hoop/denk ik, de laatste maanden is het gewoon veel zijwaartse volatiliteit. Maar zo'n snelle klim naar €1000 als vorig jaar zie ik niet zo snel meer gebeuren.

Aan deze prijs overweeg ik toch serieus om wat Novo Nordisk bij te kopen.
Ik heb dat uiteindelijk gedaan.
Dinsdag earnings EVS.. zal wel goed zijn.

Zou leuk zijn moesten we bij een aankoop een poll kunnen lanceren en kijken of een meerderheid hier daadwerkelijk meer gains oplevert. :unsure:

Terug
Bovenaan