Ik zou zeggen: “Sell the news” ipv “”Buy the news”.we gaan eens gek doen. 5 paar CROX gekocht
absoluut geen fan van het bedrijf of product![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou zeggen: “Sell the news” ipv “”Buy the news”.we gaan eens gek doen. 5 paar CROX gekocht
absoluut geen fan van het bedrijf of product![]()
Ja hoor. Had met de verkoop van Uber Crox gekocht@Gassy geeft graag steken, dus nog steeds blij dat je uber verkocht hebt? (Post is wel verdwenen allesinds)![]()

.of misschien is het een kantelmoment en wordt het op korte termijn een memestock die de komende maand nog sterk gaat stijgenIk zou zeggen: “Sell the news” ipv “”Buy the news”.

Kan inderdaad. Kan ook dat de lawsuit de bovenhand gaat nemen.of misschien is het een kantelmoment en wordt het op korte termijn een memestock die de komende maand nog sterk gaat stijgen![]()
En onder 108$ is de trend op lange termijn nog steeds dalend, maar mag ik hier niet schrijven.
PBR.AIk heb een dividend portefeuilletje. Ga EVS verkopen aangezien het dividend niet meer zo hoog is gezien de koerswinst (first world problems) - was ooit 5%, nu nog maar 3% bruto.
Momenteel zit het volgende er in
- TINC - ~5% netto (ervan uitgaand dat er een kapitaalverlaging komt zoals de andere jaren)
- Fluxys - ~5.5% netto
- GIMV - ~4.9% netto
- VanDeVelde - ~5.6% netto
- Ageas - ~4.9% netto
- Vandemoortele obligatie - ~3.8% netto (101% uitgave prijs incl.)
- WorxInvest obligatie - 3.6% netto
Ik zoek nog 2 stoeltjes om te vullen in mijn dividend portefeuille. Voorwaarden:
- Stabiel groeiend dividend (dus geen euronav of exmar waar dividend op en neer huppelt)
- Payout niet >100% (dus geen proximus of bpost toestanden)
- Geen dubbele roerende voorheffing (dus BE of UK zijn OK, NL niet, dus geen NN of KPN)
- Geen vastgoed boeren (WDP etc). Ik verhuur al een appartement, moet geen extra exposure hebben aan vastgoed
Kandidaten die ik geidentificeerd had:
- Solvay: ~5% netto (Dat is bijna een no brainer)
- Shell: ~3.5% netto (het is niet meer wat het geweest is)
- Melexis: ~3.5% netto (sustainable ?)
- Lotus: ~1% maar ze zijn serieus aan het hiken laatste paar jaren en de koers staat waar hij jaar geleden stond
Euhm neeOndertussen schrijf je wel dagelijk iets met de disclaimer 'maar dat mag ik hier niet zeggen'.

Euhm nee![]()
En alles kwam goed. Zelfs die 110,8$ was de dagtop. En nu stop ik met posten vandaag en ga ik wat rustiger aan doen met posten de komende tijd. Iedereen gelukkigGaat niet over een tijdspanne van paar dagen he. Of ga je al met je beurspeen staan zwaaien als het terug 110,8$ bereikt, wat een verwaarloosbaar 0,00% resultaat is tov het moment dat je je no brainer startknop had ingedrukt?
Desondanks hoop ik dat je gelijk hebt. Zou het spijtig vinden moest je ego een deukje krijgen
.
. YTD +16,12%Heb dat met palantir ook gedaan. 4-2 aan 97 gekocht en 10-2 aan 110 verkocht..of misschien is het een kantelmoment en wordt het op korte termijn een memestock die de komende maand nog sterk gaat stijgen![]()
Ere waar ere toekomt. Well done en thanks om met ons te delen! Wat is je target?FUCKK YESSSS FERNANDO HEEFT DE GROOTSTE

Ik Zit er zelf nog steeds helemaal inWat heb ik spijt dat ik die Tempus AI van @Racing_Genk verkocht heb. Jeetje

Idem. Al +106% sinds aankoop 6 januariIk Zit er zelf nog steeds helemaal in![]()
Waar haal je die double digit EPS groei vandaan? EPS licht negatief tot stabiel volgens hun eigen guidance. Hopelijk overtreffen ze die natuurlijk...De markt is nog niet open en de eerste hater is al daar. We zullen zien waar we binnen enkele maanden staan. Op basis van voorbeurs inderdaad nog steeds 16% FCF yield voor een bedrijf dat dit jaar hoogstwaarschijnlijk double digit EPS groei gaat neerzetten...
Ik begin soms echt te denken dat begrijpend lezen een uitzonderlijke skill is.Het is niet moeilijk om kritisch te zijn als hier een goednieuwsshow wordt opgevoerd op basis van de earnings lotto terwijl het aandeel inderdaad (premarket) nu gewoon terug op de prijs van 2 weken geleden staat en YTD nog altijd negatief is.
Dat was/is ook zo, bevestigd door de resultaten. Crocs was pre earnings zwaar undervalued. Crocs is nog steeds zwaar undervalued. Ik heb hier uitvoerig beargumenteerd dat de koersdaling op niets gebaseerd was en de markt op bepaalde metrics onderschat hoe goed Crocs het doet/blijft doen. Ook uitvoerig beargumenteerd dat vooral de buybacks hier de waarde/opportuniteit creëren. Ook die dingen nu bevestigd in de resultaten en guidance. Zonder die informatie én met hoger aantal shares outstanding hebben we de slotkoers van vandaag niet zo lang geleden al gehaald, toen de guidance slechter was dan nu. Crocs spuit van de cash en is dirt cheap. Dit is nog steeds een strong buy.Maar er wordt hier wel gedaan alsof het aandeel een no-brainer is, je een fenomenaal inzicht hebt, uw beurspenis de grootste is, etc.
Ik sta uiteindelijk toch al +10,7% intussen. En nogmaals: het rendement wordt elke dag gehaald, want door buybacks stijgt je %ownership bij elk aandeel dat ze inkopen. De prijs reflecteert dat niet instant, maar op termijn komt dat rendement wel tevoorschijn. Dat rendement is momenteel nog altijd pakweg 10% op jaarbasis. Dat is al zonder rekening te houden met evt. earnings growth of multiple expansion.Maar wel respect dat je het steeds hebt bijgehouden en bijgekocht, daar niet van. Sterke overtuiging. Maar het is nu niet dat er hier speciale rendementen zijn gemaakt? Uw eerste aankoop was aan $110? Dan avg cost naar beneden naar $99 en nu staan we premarket op $105? Veel drama over niks.
Je bedoelt de class action lawsuits over supposed "securities fraud"? Dat is een nothing burger. Gebeurt constant wanneer eender welke large cap een groot koersverlies ondergaat. USA lawfirms zijn haaien. Dus nee, die lawsuit is noise.Kan inderdaad. Kan ook dat de lawsuit de bovenhand gaat nemen.
Ik zou bij $130 al wel deels beginnen verkopen omdat de weging zo hoog is, maar op basis van deze guidance en de veronderstelling dat 2026 hetzelfde gaat zijn, zijn zelfs koersdoelen van $200 niet ondenkbaar tegen begin volgend jaar. Veel hangt af van de multiple die de markt wil betalen, en dat is een pure sentimentskwestie. Onvoorspelbaar.Ere waar ere toekomt. Well done en thanks om met ons te delen! Wat is je target?
Ik wil niet te hard in herhaling vallen, maar: buybacks. Belangrijk zinnetje in die guidance: "Adjusted diluted earnings per share guidance does not assume any impact from potential future share repurchases."Waar haal je die double digit EPS groei vandaan? EPS licht negatief tot stabiel volgens hun eigen guidance. Hopelijk overtreffen ze die natuurlijk...
-FY25 EPS licht negatief tot stabiel ($12.7-$13.15 vs $13.17 in 2024). Zo spectaculair is dat natuurlijk niet, maar de verwachtingen lagen alleszins veel lager.
Hard disagree. We zitten hier de resultaten van een bedrijf binnenstebuiten te keren om uiteindelijk stil te staan bij bv. het puntje USA sales flat, SG&A te hoog of mixed bag van HeyDude. Niet onterecht, begrijp me niet verkeerd, maar het gaat hier over een stonk die aan PE 7,5 staat. Wat met overall record results? Industry leading margins? Sterke international groei, extra buybacks? In het grotere plaatje is de waardering van het aandeel total crock (ayy, pun intented) vergeleken met het rapport dat het weeral heeft voorgelegd.Minder erg dan gevreesd, maar eigenlijk ook niet veel meer dan dat.
Dus... logische relief rally omdat de koers te hard was doorgezakt de laatste weken. Daar heb je absoluut gelijk in gekregen, sterk dat je zo'n commitment had/hebt!
Opnieuw hard disagree. Nu de onzekerheid voor komend jaar is weggenomen misschien wel des te meer een buy geworden, zoals NotoriousP al zei. De FCF payout naar aandeelhouders is gigantisch. Ik snap niet hoe je dit een mager rapport vind.Blijft op dit moment een hold voor mij.
Ik zie met deze guidance en aan deze koers zeker geen reden om overhaast naar de exit te rennen (hoewel die exit ergens dit jaar wel het doel blijft, geen long term hold - heb ze intussen al lang genoeg). Maar bijkopen doe ik ook niet, daarvoor zijn de resultaten en guidance toch ietsjes te mager naar mijn goesting.
Marketing uitgaven zijn idd heel hoog, was al een aandachtspunt vorig kwartaal. Maar ik denk dat we de piek daarin stilaan hebben gezien als ik tussen de lijnen door lees (bv. expliciet commited om die 24% operating margin terug te halen vanaf dit jaar en verder). Zoals je zelf zegt zijn dat hoge bedragen en kan daar fors op bespaard worden. Zo kan je het ook zien. Hetzelfde met de schulden trouwens: interest expenses vorig jaar was een kostenpost van $109 miljoen.-SG&A als % van de omzet spectaculair gestegen van 31.6% (Q4'23) naar 37.7% (Q4'24) van de omzet door extra investeringen in DTC en marketing.
-Gevolg is dat dat de (non-GAAP) operationele marge is gezakt van 24.1% naar 20.2%.
-Diluted EPS zakt marginaal van $2.58 naar $2.52. Buybacks en een lagere belastingvoet zorgen ervoor dat de EPS daling beperkt blijft. Maar onderliggend zag het er wat minder goed uit.
Sandbagging imo. Ze alluderen er zelf naar: "We are taking a prudent approach to how we shape 2025 guidance for HEYDUDE"-Zwakke Q1 in het vooruitzicht met -3.5% omzetsgroei (maar op zich geen drama aangezien ze FY wel guiden voor positieve groei)
-HeyDude zou na een degelijke Q4 toch weer aaknopen met negatieve omzetsgroei in FY25: -7 a -9%. De situatie daar is dus nog STEEDS niet onder controle. Een deel van de thesis voor een multiple rerating was net dat HD structureel ging verbeteren en op termijn zelfs een mooie groeipoot ging worden.
Enige dat mij boeit is dat er tout court moeite wordt gedaan om onderbouwd te pitchen, die irritante obligate raketjes die ongetwijfeld zullen volgen, pak ik er dan wel bij.