Kleine Beursfeiten

Je moet meer zuipen want dan sla je blijkbaar nagels met koppen.

De VS die letterlijk een oligarchie wordt, en dat gaan we toejuichen als "goed voor de economie".
We zijn in het Westen helemaal de pedalen aan het verliezen. De waarden die ons groot gemaakt hebben, verloochenen we. De waarden die Rusland altijd gereduceerd hebben tot een klein miserabel schurkenstaatje, juichen we toe.
De vraag is ook of dat "goed voor de economie" gaat blijven duren.

De vraag is ook of dat "goed voor de economie" gaat blijven duren.

Waarom allemaal zo doemdenkend - denk in opportuniteiten. Slecht voor de economie is recessie en geen inflatie. En rentes blijven maar omhoog gaan. Dit is vandaag een koopkans voor bonds en “morgen” voor equity.

Laatst bewerkt:
Q4 net iets minder dan verwacht, guidance voor 2025 is goed. Markt reageert eerder negatief premarket.
En $TEM ook bijna -10% na preliminary q4 cijfers, slechte dag vandaag.
Inderdaad slechte dag voor dit soort aandelen, ja. Misschien dat ik RXSight bijkoop rond 27-28$.
TMDX ook slecht (heb ik momenteel niet). Tempus AI heb ik momenteel ook niet meer, maar misschien weer na scherpe daling.

RXSight bijgekocht.

Gisteren RXSight bijgekocht. In januari nemen ze deel aan de JP Morgan Healthcare conference. Mogelijk dat dit een extra boost gaat geven?
Ps: indien het nog even door zou zakken, is +/-27-28$ ook goed mogelijk, en wordt bijgekocht. Daar ligt een steun.

Blow-out job report wordt dan toch slecht nieuws omdat de economie het té goed doet en de kans op rate cuts daardoor daalt. Goed nieuws bestaat even niet meer. Alle growth stocks met premium krijgen klappen langs alle kanten. Morgen komen de inflatiecijfers en nog wat landmijnen in de rest van de week. 20/01 komt onze oranje vriend aan de macht en niemand die weet welke economische onzin hij gaat uitkramen. Onmogelijk om iets van deze marktsituatie te maken.

En net nu gaan jullie high risk growth stocks bijkopen. :eek:

Waarom allemaal zo doemdenkend - denk in opportuniteiten. Slecht voor de economie is recessie en geen inflatie. En rentes blijven maar omhoog gaan. Dit is vandaag een koopkans voor bonds en “morgen” voor equity.

Vooral: los van de economie zijn er nog steeds serieuze koopjes te doen... Iedereen kijkt naar de S&P maar deze wordt gedomineerd door 7 bedrijven... Daarnaast meer dan genoeg ondergewaardeerde stocks te vinden.

Argenx heeft gisteren 2,2 miljard euro omzet gerapporteerd over 2024 met nog een forse stijging in Q4 en tevens boven de analistenconsensus. Omzet van 2023 quasi verdubbeld. Ze noteren nu aan een recordkoers met een totale marktkapitalisatie van 39 miljard euro. Dat betekent concreet: na AB Inbev het zwaarstwegende aandeel van de BEL20.

Maar vraag aan 100 mensen op straat of ze het bedrijf kennen en zeker 95 zullen "neen" antwoorden. Eigenlijk is dat compleet absurd. Het toont aan hoe weinig belangrijk we de bedrijfswereld zijn gaan beschouwen als maatschappij. Ik ben nog niet eens zo oud en herinner mij nog dat élke dag de voornaamste beurskoersen van de BEL20 aan bod kwamen in Het Journaal op VRT1, alsook enkele indici uit de VS zoals de Dow Jones (uit te spreken zoals Jan Becaus dat deed). Tegenwoordig moet je daarvoor naar een nichezender zappen zoals Kanaal Z.
Neen, liever nog een zoveelste non-item met een feelgood-momentje voor het slapengaan of een onbeduidende vox populi uit één of ander marginaal gat. Onbegrijpelijk.

Laatst bewerkt:
Argenx heeft gisteren 2,2 miljard euro omzet gerapporteerd over 2024 met nog een forse stijging in Q4 en tevens boven de analistenconsensus. Omzet van 2023 quasi verdubbeld. Ze noteren nu aan een recordkoers met een totale marktkapitalisatie van 39 miljard euro. Dat betekent concreet: na AB Inbev het zwaarstwegende aandeel van de BEL20.

Maar vraag aan 100 mensen op straat of ze het bedrijf kennen en zeker 95 zullen "neen" antwoorden. Eigenlijk is dat compleet absurd. Het toont aan hoe weinig belangrijk we de bedrijfswereld zijn gaan beschouwen als maatschappij. Ik ben nog niet eens zo oud en herinner mij nog dat élke dag de voornaamste beurskoersen van de BEL20 aan bod kwamen in Het Journaal op VRT1, alsook enkele indici uit de VS zoals de Dow Jones (uit te spreken zoals Jan Becaus dat deed). Tegenwoordig moet je daarvoor naar een nichezender zappen zoals Kanaal Z.
Neen, liever nog een zoveelste non-item met een feelgood-momentje voor het slapengaan of een onbeduidende vox populi uit één of ander marginaal gat. Onbegrijpelijk.

Ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen. Waarom is het belangrijk voor het plebs om iets uit de bedrijfswereld te kennen?
Genoeg media waar je aan uw beurstrekken kan komen

Ik snap het ook niet zo goed. Zelfs HLN heeft destijds over de goedkeuring van Vyvgart in de VS geschreven. Als het je interesseerde, dan heb je het kunnen oppikken, elders dan bij De Tijd of Kanaal Z.

Er zijn vandaag meer aandelenbeleggers dan toen de beursindexen nog een vaste rubriek waren in Het Journaal, dus wat is het punt eigenlijk?

Ik werk voor een bedrijf van 50mrd market cap en 8mrd omzet. 15000 mensen. Vraag aan 100 mensen of ze het kennen en 99.9 zullen nee zeggen.

Does it matter. Nop. Do I care. Nop.

Je kunt het je aantrekken. Of je kunt er werken en je stock als flappentapper gebruiken en er je goesting mee doen :geek:

Ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen. Waarom is het belangrijk voor het plebs om iets uit de bedrijfswereld te kennen?
Genoeg media waar je aan uw beurstrekken kan komen

Ik bedoel exact wat ik wil zeggen. Dat het raar is dat het quasi grootste beursgenoteerde bedrijf van een bepaald land, zo weinig bekend is. Volgens mij is dat een redelijk uniek gegeven. En ik wijt dat (deels) aan het feit dat financieel-economisch nieuws te weinig aan bod komt in onze media. Het is dan ook geen toeval dat De (Financieel-Economische) Tijd quasi de enige krant is die nog stijgt in aantal abonnees. Omdat zij een gat vullen die andere media hebben verwaarloosd.

Wat ik dan weer raar vind is dat je bovenstaande vraag stelt, maar tegelijkertijd stel je je NIET de vraag waarom het belangrijk is voor het plebs om Joske van achter de hoek zijn mening te horen over de fratsen van Bart De Pauw prime time op televisie. Maar bon, elk zijn prioriteiten.

Ik werk voor een bedrijf van 50mrd market cap en 8mrd omzet. 15000 mensen. Vraag aan 100 mensen of ze het kennen en 99.9 zullen nee zeggen.

Does it matter. Nop. Do I care. Nop.

Je kunt het je aantrekken. Of je kunt er werken en je stock als flappentapper gebruiken en er je goesting mee doen :geek:

Buitenlands bedrijf wellicht? ;)

Ik lig er overigens niet wakker van hoor. Hoogstens vind ik het opmerkelijk. Voor de rest ook weinig discussiewaarde dus dat topic mag wat mij betreft afgesloten worden.

Terug
Bovenaan