nullarbor
Member
Een kennis van me die actief is in de sector wist me te vertellen dat zij op 250m in het donker een zwart voorwerp van 10cm grootte kunnen detecteren met LIDAR. 250m is tevens de afstand die je aan 120km/u nodig hebt om rustig en veilig tot stilstand te komen.
Dit zijn zaken die je in de nabije toekomst met alleen cameras nooit zal halen. Ze werkten vroeger samen met Tesla maar zijn omwille van Elon zijn koppige overtuiging rond camera en niet LIDAR uit die samenwerking gestapt.
Hun tech wordt gebruikt in de nieuwe S-klasse van Mercedes die autonoom rijdt op niveau 4.
Dit soort niche sectoren is toch altijd een grote hit or miss... Vele nieuwe bedrijven die zich storten op de ontwikkeling in de hoop de eenhoorn met de gouden hoeven te vinden.
Kijk maar naar de EV batterij research bedrijven. Daar beginnen de eerste bomen ook al te vallen.
Bedankt voor je kijk hierop. Mobileye bestaat al sinds 1999 en heeft al miljarden R&D erin gezet en wordt nog steeds geleid door dezelfde professor van destijds. Hun technologie wordt door vriend en vijand als superieur bestempeld. Dus op dat vlak maak ik me geen zorgen.
FSD op grote schaal is enkel mogelijk bij high scalability (Tesla) en high precision (Waymo) zoals ik het heb begrepen. En mobileye zet in op beiden.
Kan je dat eens laten factchecken door die kennis van jou en zijn take geven want confirmation bias is een lelijk beestje bij investing
Los daarvan moet er bij earnings een nieuwe grote partner aangekondigd worden of mijn stop loss gaat af gaan zodat ik er geen verlies aan heb op KT en dan te herbekijken voor LT.