Kleine Beursfeiten

Positie Crocs verdubbeld, kan niet weerstaan. 🤑💸 Ik schat dat ze zelfs tot 12% vd shares outstanding per jaar kunnen terugkopen rond deze waardering. Als ze tempo schuldafbouw halveren (schuldratio is acceptabel) is dat 3,4% extra. Gaat nog altijd uit van stagnering core business, die momenteel nog groeit, en geen waarde voor HeyDude. Met lichte groei en gelijke winstgevendheid genereren ze op 5 jaar tijd hun huidige market cap aan FCF en hebben ze net cash. Nobrainer.

De vriendin en mezelf ook elk een paar besteld, kwestie van wat marktonderzoek te doen.
Waarom niet BOSSY? Ook goedkoop....

Aaand it's gone.....
Zeer sterke earnings en AH + 15% :help::help::headshake::headshake::cry::cry:
Moet wel zeggen dat bij een normalere waardering deze cijfers +25-30% materiaal zouden geweest zijn imo, dus bewijst wel dat er toch al heel wat verwahctingen ingeprijsd waren... Een mens moet zich aan iets optrekken..

Ga short positie voorlopig wel aanhouden, want hoe ze dit nog gaan toppen...

Fiscal Third Quarter 2024 Highlights:

• CAVA Revenue grew 39.0% to $241.5 million as compared to $173.8 million in the prior year quarter.
  • Net New CAVA Restaurant Openings of 11, bringing total CAVA Restaurants to 352, a 21.4% increase in total CAVA Restaurants year over year.
  • CAVA Same Restaurant Sales Growth of 18.1%, including guest traffic growth of 12.9%.
  • CAVA AUV of $2.8 million as compared to $2.6 million in the prior year quarter.
  • CAVA Restaurant-Level Profit of $61.8 million or growth of 41.9% over the prior year quarter, with CAVA Restaurant-Level Profit Margin of 25.6%.
  • CAVA Digital Revenue Mix was 35.8%.
  • CAVA Group Net Income of $18.0 million compared to net income of $6.8 million in the prior year quarter.
  • CAVA Group Adjusted EBITDA (1) of $33.5 million compared to $19.8 million in the prior year quarter.
  • Net cash provided by operating activities of $43.9 million with Free Cash Flow (1) of $23.4 million.

Gerevisede full year guidance (rechterkolom):

Net New CAVA Restaurant Openings54 to 5756 to 58
CAVA Same Restaurant Sales Growth8.5% to 9.5%12.0% to 13.0%
CAVA Restaurant-Level Profit Margin24.2% to 24.7%24.5% to 25.0%
Pre-opening costs$12.0 to $13.0 million$12.0 to $13.0 million
Adjusted EBITDA$109.0 to $114.0 million$121.0 to $126.0 million

En dat voor de schappelijke marketcap van.... 19 miljard §

:crazy::crazy::crazy::crazy:
Short positie volledig afgebouwd met beperkte winst. Nog serieus wat geld laten liggen omdat het in begin van de dag nog flat was en ondertussen -4%, maar goed... We gaan niet klagen.

Was heel grote positie, dus was wel stressy.

Shorten is toch een pak stresserender dan gewoon long gaan, vind ik. Voor hetzelfde geld was het serieus beginnen rallien na die earnings ( die echt wel heel sterk waren.

Ik wil toch even zeggen dat Crocs echt super hip zijn in bepaalde gebieden van de wereld. In Korea rondgelopen en daar was dat echt schering en inslag. Ook allemaal versierd en beschilderd enzo. Hype? Vermoedelijk, maar toch een écht ingeburgerde dan op basis van wat ik zag.

Hier zie ik die effectief nooit

Ik wil toch even zeggen dat Crocs echt super hip zijn in bepaalde gebieden van de wereld. In Korea rondgelopen en daar was dat echt schering en inslag. Ook allemaal versierd en beschilderd enzo. Hype? Vermoedelijk, maar toch een écht ingeburgerde dan op basis van wat ik zag.
Ok. Maar ik knal liever cash a rato van 6-7% jaarrendement in IWDA dan 3 jaartjes CAGR van 20% in crocs met alle risico vandien.

Even op inpikken;
Deze zomer in Tenerife geweest: daar liepen bijna alle dikke verbrande Britten rond op die dingen

Waarom niet BOSSY? Ook goedkoop....
Zowat de halve sector noteert spotgoedkoop.
PVH, Hugo Boss, Burberry, Tapestry, Kering, Crocs, Skechers, sinds kort ook Capri.

Short positie volledig afgebouwd met beperkte winst. Nog serieus wat geld laten liggen omdat het in begin van de dag nog flat was en ondertussen -4%, maar goed... We gaan niet klagen.

Was heel grote positie, dus was wel stressy.

Shorten is toch een pak stresserender dan gewoon long gaan, vind ik. Voor hetzelfde geld was het serieus beginnen rallien na die earnings ( die echt wel heel sterk waren.
Is dat niet heel vroeg? De fun moet nog beginnen.
Natuurlijk wel begrijpelijk als het een heel grote positie was en naked short.

Ik ga in de komende weken en maanden alleszins verder short posities opbouwen in heel dure namen (via puts weliswaar)
Affirm, Upstart, Pacbio, Palantir, Cava, wingstop, Chipotle, Applovin, en vele anderen staan alvast op de watchlist.

Doximity, Lemonade, Guidewire, Samsara en Carvana heb ik al.

Laatst bewerkt:
Beter Cofinimmo shorten, quasi alles verhuurd, rente zou moeten dalen, > 10% dividend en dat spel blijft maar zakken, of Bpost - dat gaat ooit nog onder 0 noteren.

Beter Cofinimmo shorten, quasi alles verhuurd, rente zou moeten dalen, > 10% dividend en dat spel blijft maar zakken, of Bpost - dat gaat ooit nog onder 0 noteren.
Daar ben ik nu net stevig long in gegaan, net als alle verschillende andere gvv's...
Van zodra rente zakt (in US staat ze terug hoog) gaan die terug omhoog. In the meantime:een mooi dividend!

Cofinimmo gaat zijn dividend moeten verlagen de komende jaren. Zou me niet verbazen dat het met 20% of meer zakt (structureel).
Het management geeft ook aan de portefeuille weer te willen laten groeien (via verse investeringen dus).
Niet ideaal want dat impliceert een nieuwe kapitaalverhoging aan een veel te lage koers, en/of bijkomende schulden aan pakweg 3-5% interest. Dat terwijl het gemiddeld BRUTOrendement op hun gebouwen een 5-6% bedraagt.

Moesten ze nu zeggen:
"We verkopen een deel van onze gebouwen aan de juiste prijs (want bizar genoeg zijn de prijzen van gebouwen amper gezakt ondanks de sterk opgelopen rente)
We houden het geld aan zodat we aflopende schulden in 2025-2026 kunnen afbetalen zonder nieuwe (duurdere) schulden te moeten aangaan. We verlagen proactief het dividend tot het legaal minimum van 80% van de EPRA winst om additionele cashreserves op te bouwen voor terugbetaling schulden (of op termijn, en enkel aan de juiste prijs, nieuwe investeringen). En moest het aandeel nog verder zakken, staan we zelfs open om opportunistische aandelen inkopen te doen."

ALS ze dat zouden doen, zou de koers ongetwijfeld een stuk hoger noteren.
Maar het management heeft al aangegeven het omgekeerde te willen en zullen doen, met een ultra lage koers tot gevolg. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in dit management.

Cofinimmo gaat zijn dividend moeten verlagen de komende jaren. Zou me niet verbazen dat het met 20% of meer zakt (structureel).
Het management geeft ook aan de portefeuille weer te willen laten groeien (via verse investeringen dus).
Niet ideaal want dat impliceert een nieuwe kapitaalverhoging aan een veel te lage koers, en/of bijkomende schulden aan pakweg 3-5% interest. Dat terwijl het gemiddeld BRUTOrendement op hun gebouwen een 5-6% bedraagt.

Moesten ze nu zeggen:
"We verkopen een deel van onze gebouwen aan de juiste prijs (want bizar genoeg zijn de prijzen van gebouwen amper gezakt ondanks de sterk opgelopen rente)
We houden het geld aan zodat we aflopende schulden in 2025-2026 kunnen afbetalen zonder nieuwe (duurdere) schulden te moeten aangaan. We verlagen proactief het dividend tot het legaal minimum van 80% van de EPRA winst om additionele cashreserves op te bouwen voor terugbetaling schulden (of op termijn, en enkel aan de juiste prijs, nieuwe investeringen). En moest het aandeel nog verder zakken, staan we zelfs open om opportunistische aandelen inkopen te doen."

Maar het management heeft al aangegeven het omgekeerde te willen en zullen doen, met een ultra lage koers tot gevolg. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in dit management.
Hoe waardeer je Aedifica hier tegenover? Want veel beter lijkt het hen ook niet te vergaan?

Moesten ze nu zeggen:

Waarom verlagen?
Ze kunnen toch gewoon het dividend in eigen aandelen uitgeven en nieuwe aandelen uitgeven?
Dat is hoe dit type bedrijven te werk gaat.

Moesten ze nu zeggen:

Ze noteren aan huidige prijs met een korting van 40% onder hun netto actiefwaarde... Dividendrendement is 11% bruto aan deze koers. Ik zou dus denken dat de markt reeds anticipeert op een dividendverlaging? Wat niet betekent dat het niet nog wat verder zou kunnen zakken als het zover is uiteraard. Maar ik denk niet dat daar nog eens 20% afgaat.

De evolutie van de winst per aandeel doorheen de jaren is vrij dramatisch (door al die kapitaalverhogingen natuurlijk) , maar bon, dat reflecteert zich ook in de koers.

Ik heb ze nu gekocht omwille van het hoge dividend, de hoge korting op de netto-actiefwaarde (die toch ooit een bodem zou moeten leggen onder de koers) en omdat het sentiment weer slecht is rond vastgoedaandelen. Eind vorig jaar was het sentiment nog veel slechter ( rente stond toen nog iets hoger dan nu) en toen lagen de bodemkoersen. Van zodra rente daalde, zijn de gvv's omhoog gevlogen. ik "gok" er nu op dat hetzelfde gebeurt binnen enkele weken/maanden.

De gvv's dienen ook eerder als "wachtrekening" in afwachting dat kwaliteitsbedrijven goedkoper worden, want echt geen opportuniteiten nu. Binnen paar maanden sowieso mooi dividend.

Grootste gvv posities zijn WDP, Montea, Xior en Aedifica. Cofinimmo is stuk kleiner. Operationeel draaien ze allemaal goed en ze zijn allen ook goed ingedekt tegen een stijgende rente.

Laatst bewerkt:
Zowat de halve sector noteert spotgoedkoop.
PVH, Hugo Boss, Burberry, Tapestry, Kering, Crocs, Skechers, sinds kort ook Capri.

Is dat niet heel vroeg? De fun moet nog beginnen.
Natuurlijk wel begrijpelijk als het een heel grote positie was en naked short.

Ik ga in de komende weken en maanden alleszins verder short posities opbouwen in heel dure namen (via puts weliswaar)
Affirm, Upstart, Pacbio, Palantir, Cava, wingstop, Chipotle, Applovin, en vele anderen staan alvast op de watchlist.

Doximity, Lemonade, Guidewire, Samsara en Carvana heb ik al.
Mja, misschien wel. Zijn mijn eerste short ervaringen en ik heb gemerkt dat shorten (puur op waardering dan) mij toch veel meer stress geeft dan (sommige) long posities Heb mijn short positie in Palantir om die reden ook break even gesloten vandaag. Enkel nog short op Carvana nu omdat daar én de waardering te hoog is (wel niet zo van de pot gerukt als die van CAVA) , maar ze het fundamenteel ook niet supergoed doen en ze m.i. kwalitatief ook veel minder zijn dan Palantir/CAVA.

Ik kon mij echt niet inbeelden dat CAVA nog verder zou stijgen zelfs bij heel goede earnings en toch gingen ze initieel bijna+20% gisteren. Voor hetzelfde geld bleef de craziness nog wat duren en zat ik nu met een heel grote put. Heb dan toch maar op veilig gespeeld. Al had mijn timing met de aankopen vandaag wel een stuk beter gekund, maar dat is captain hindsight:)
Had ook niet de vrije cash om zo'n grote shortpositie te "waarborgen" , dus dan riskeerde ik een margin call..

Best mogelijk dat ik binnen paar maanden zwaar vloek, maar kan ook zijn dat we nog een eindejaarsrally krijgen en dat al die momentum/meme stocks stevig naar omhoog vliegen.

Misschien in het vervolg ook shorten voor beperkte bedragen via puts. Al ben ik daar niet zo'n fan van omwille van de beperkte time window.

Laatst bewerkt:
Peanuts <-> wil je dat risico dan nemen
Ik begrijp die contradictie in je redenering niet.
Je neemt een hoger risico met een weliswaar beperkt bedrag t.o.v. als je de inleg gewoon zou toevoegen aan een etf. Dat hogere risico vertaalt zich potentieel in hoger rendement/winst die op zich ook nog zeer beperkt zou zijn tov het ingelegde kapitaal. De vraag is dan of je die inleg niet beter integraal in een wereldtracker pleurt.

Terug
Bovenaan