Dat kan je van alles zeggen natuurlijk, want geld is as such ook op basis van vertrouwen: stel je voor dat morgen niemand meer de pound sterling zou aanvaarden.als kappers erover praten is het volgens mij net voor de bubbel gaat exploderen-> is basically nog altijd een pyramid scheme hé -> zodra de aanvoer stopt van zotten die dit willen kopen en de verkoopgolf start dan kan het feestje snel gedaan zijn. Zeker als er mensen met geleend geld inzitten die verplicht worden te verkopen.
Er is niks onderliggende waarde dus kan perfect naar $0 gaan... of negatief zelfs![]()
Dat gezegd zijnde voel ik mij ook comfortabeler dat mijn geld zit in bedrijven met assets en bepaalde winstgevendheid, maar dat zegt meer iets over mijn risicobereidheid en de enige waarheid uit de literatuur is dat een hogere risicobereidheid aanleiding geeft tot een hogere premie.
-> is basically nog altijd een pyramid scheme hé -> zodra de aanvoer stopt van zotten die dit willen kopen en de verkoopgolf start dan kan het feestje snel gedaan zijn. Zeker als er mensen met geleend geld inzitten die verplicht worden te verkopen.